Gå til innhold

Tidligere lærere her som ikke jobber som lærere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til hva jeg kan finne på. Har jobbet som lærer i ca 10 år, og er på jakt etter noe annet å gjøre. Jeg er ganske fleksibel og åpen for ulike yrker. Jeg kunne tenke meg å høre fra dere som har lærerutdannelse, men som jobber i andre yrker. Hva jobber du med? Anbefales det? Tips til andre stillinger som kan være aktuelle? Takk!

Anonymkode: 98f84...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også lærer på vei bort og er i en prosess med å søke kommunikasjonsrådgiver- og biblioteksjobber. Vurderte sosiallærer også, men har fått nok av skoleverket.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lærere er ettertraktede folk.

Man kan jobbe på administrativt nivå innenfor samme sektor.

Alle typer veiledende jobber i NAV og andre firmaer som driver med arbeidslivsarbeid.

Opplæringskontorer. 

Miljøterapi i barnevern.

Leder innenfor ideelle organisasjoner.

HR, feks i større bedrifter som har mange lærlinger som skal følges opp.

Bytte område totalt er såklart heller ikke umulig. Bare søk søk søk, fokuser på dine sterke sider og ikke bli nedfor om man ikke får napp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg som lærer fremdeles, men de jeg kjenner som har sluttet jobber nå blant annet som bibliotekar, bankrådgiver, trafikklærer, innen barnevern, prest, i Den kulturelle skolesekken, konsulent i kommune, hos Udir, menighetspedagog… Men: det er jo klart at noen av disse stillingene krever jo ekstra/ny utdannelse…

Anonymkode: c32b2...f84

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undervisningsforlag, Statped, Udir, produktutvikling innenfor opplæring av voksne/bedriftsmarkedet

Anonymkode: 13a99...7db

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådgiver i seksjon skole i kommune. Planlegger å etter hvert prøve meg som lærlingkoordinator, eventuelt rådgiver i et opplæringskontor. 

Anonymkode: 92c24...d9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble AFIS-fullmektig 😁

Anonymkode: 143e0...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ble AFIS-fullmektig 😁

Jøss !  😲     Eksistrerer det yrket ennå ?   Trodde teknikken hadde rasjonalisert det bort for lenge siden, alle "småtårn" er jo lagt ned og sentralisert til store sentraler.

Anonymkode: 4ea37...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jøss !  😲     Eksistrerer det yrket ennå ?   Trodde teknikken hadde rasjonalisert det bort for lenge siden, alle "småtårn" er jo lagt ned og sentralisert til store sentraler.

Neida, masse små tårn igjen, og AFIS jobber jo også på de store sentralene, så mye rekruttering inn i yrket de siste åra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, men du må være villig til å jobbe på små plasser på Nord-Vestlandet eller nordover. Stadig mer blir sentralisert i Bodø. Hvis du ikke er interessert i å bo i Bodø, ville jeg ikke vurdert det.

Anonymkode: 479b7...83f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere ikke veldig ned i lønn av å bytte jobb? Jeg er helt med på at dere fortjener den lønna dere får (og mer til), men jeg drømmer om å inn i skolen, da hovedsakelig for lønna sin del. 

Anonymkode: b0722...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Går dere ikke veldig ned i lønn av å bytte jobb? Jeg er helt med på at dere fortjener den lønna dere får (og mer til), men jeg drømmer om å inn i skolen, da hovedsakelig for lønna sin del. 

Jo, en del lærere går ned i lønn når de bytter. Læreryrket er ok betalt til å være kommunal sektor.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er en del som går til akademia, de går som regel betydelig ned i lønn.

Anonymkode: 39237...a63

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lærerutdanning, men jobber ikke som lærer. Jobber med digitalisering i offentlig sektor! Veldig spennende. Har mye tilleggsutdanning i tillegg til lærer. Har ved flere tilfeller tatt inn «bare» lærerutdannere uten erfaring fra andre sektorer på intervju, for vil gi dem en sjanse siden jeg selv er lærer. Dessverre har dette aldri vært vellykket. Virker som manglende forståelse for hvordan «corporate» arbeidsplasser fungerer.

Anonymkode: 74e1c...c66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en del som går til akademia, de går som regel betydelig ned i lønn.

Anonymkode: 39237...a63

Jeg vurderte akademia etter en master i voksen alder, men å gå ned 150.000 i lønn er uaktuelt bare for å bli Amanuensis. 

Anonymkode: c964f...480

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en kort it-utdanning og har nå vært i it-bransjen i mange år. Gikk for min del godt opp i lønn.

Anonymkode: f4e17...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber som senioringeniør. Etter noen år i skoleverket orket jeg ikke mer og gikk tilbake til faget jeg opprinnelig kom fra

Anonymkode: b0823...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 21.47):

Jeg tok en kort it-utdanning og har nå vært i it-bransjen i mange år. Gikk for min del godt opp i lønn.

Anonymkode: f4e17...622

Hvilken it-utdanning er dette? TS som lurer:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 21.39):

Har lærerutdanning, men jobber ikke som lærer. Jobber med digitalisering i offentlig sektor! Veldig spennende. Har mye tilleggsutdanning i tillegg til lærer. Har ved flere tilfeller tatt inn «bare» lærerutdannere uten erfaring fra andre sektorer på intervju, for vil gi dem en sjanse siden jeg selv er lærer. Dessverre har dette aldri vært vellykket. Virker som manglende forståelse for hvordan «corporate» arbeidsplasser fungerer.

For et ubrukelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For et ubrukelig svar.

Ubrukelig? Her får du svar fra en lærer som ikke jobber som lærer, og som attpåtil har hatt flere lærere på jobbintervju. Det er tydelig at du ikke er fornøyd fordi du ikke liker svaret.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...