Gå til innhold

Tidligere lærere her som ikke jobber som lærere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til hva jeg kan finne på. Har jobbet som lærer i ca 10 år, og er på jakt etter noe annet å gjøre. Jeg er ganske fleksibel og åpen for ulike yrker. Jeg kunne tenke meg å høre fra dere som har lærerutdannelse, men som jobber i andre yrker. Hva jobber du med? Anbefales det? Tips til andre stillinger som kan være aktuelle? Takk!

Anonymkode: 98f84...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også lærer på vei bort og er i en prosess med å søke kommunikasjonsrådgiver- og biblioteksjobber. Vurderte sosiallærer også, men har fått nok av skoleverket.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lærere er ettertraktede folk.

Man kan jobbe på administrativt nivå innenfor samme sektor.

Alle typer veiledende jobber i NAV og andre firmaer som driver med arbeidslivsarbeid.

Opplæringskontorer. 

Miljøterapi i barnevern.

Leder innenfor ideelle organisasjoner.

HR, feks i større bedrifter som har mange lærlinger som skal følges opp.

Bytte område totalt er såklart heller ikke umulig. Bare søk søk søk, fokuser på dine sterke sider og ikke bli nedfor om man ikke får napp.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg som lærer fremdeles, men de jeg kjenner som har sluttet jobber nå blant annet som bibliotekar, bankrådgiver, trafikklærer, innen barnevern, prest, i Den kulturelle skolesekken, konsulent i kommune, hos Udir, menighetspedagog… Men: det er jo klart at noen av disse stillingene krever jo ekstra/ny utdannelse…

Anonymkode: c32b2...f84

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undervisningsforlag, Statped, Udir, produktutvikling innenfor opplæring av voksne/bedriftsmarkedet

Anonymkode: 13a99...7db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...