Gå til innhold

Takler ikke at folk dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så vanskelig for å godta at folk dør, min far gikk bort for lenge siden, det taklet jeg svært dårlig, for ikke lenge siden så døde en fetter av meg, flere eldre folk jeg så ofte før er borte vekk, ja til og med en klasse kamerat er død, synes det er så fælt, føler jeg må få noen nye tanker for å takle dette her bedre , jeg sørger hele tiden, er ikke sunt, tankene vender alltid tilbake , synes det er så trist, får jo aldri se dem mer...gruer meg til flere dør, mamma, venner, søsken hoff 🥺

Anonymkode: 13090...65a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Døden er ikke nådig på det viset der. Snakket med min kjære mamma før idag, og hun sa det så godt.

Er det noe vi vet så er det at vi blir født, og at vi dør. 

Resten aner vi ingenting om...Så det har jeg bare forsonet meg med. Det er vondt å stå i når man mister noen man er glad i eller bryr seg om. 

Virker som du sårt trenger å snakke med noen. Å sørge hele tiden er ikke sunt. 

Har du noen du stoler på som du kan snakke med? Som tar sorgen din på alvor? 

For det er veldig viktig. Det siste man trenger å høre når man sørger, er at man må ta seg sammen. Er mange ufølsomme mennesker har jeg erfart.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (19 minutter siden):

Døden er ikke nådig på det viset der. Snakket med min kjære mamma før idag, og hun sa det så godt.

Er det noe vi vet så er det at vi blir født, og at vi dør. 

Resten aner vi ingenting om...Så det har jeg bare forsonet meg med. Det er vondt å stå i når man mister noen man er glad i eller bryr seg om. 

Virker som du sårt trenger å snakke med noen. Å sørge hele tiden er ikke sunt. 

Har du noen du stoler på som du kan snakke med? Som tar sorgen din på alvor? 

For det er veldig viktig. Det siste man trenger å høre når man sørger, er at man må ta seg sammen. Er mange ufølsomme mennesker har jeg erfart.

Nei jeg skulle ha snakket med psykolog føler jeg, jeg har såvidt nevnt det til min søster men får prøve å snakke mer med henne om dette,kanskje mental helse Norge er lurt, vet ikke...nei er ikke sunt å gå med dp tunge dystre tanker hver måned....

Anonymkode: 13090...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei jeg skulle ha snakket med psykolog føler jeg, jeg har såvidt nevnt det til min søster men får prøve å snakke mer med henne om dette,kanskje mental helse Norge er lurt, vet ikke...nei er ikke sunt å gå med dp tunge dystre tanker hver måned....

Anonymkode: 13090...65a

Mental helse Norge er veldig lurt når du har det så vondt, som det virker som du har det. 

Dystre tanker er ikke sunt. Jo fortere du kan klare å få det ut av systemet jo bedre er det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet pappa da jeg var barn og er i konstant bekymring for å miste mamma som nå er over 70.

Har ikke blitt bedre rustet til å takle motgang, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...