Gå til innhold

Utdannelse via militæret!


vilja

Anbefalte innlegg

Noen som vet/har erfaring her inne??

Har tatt kontakt med forskjellige instanser, men med nedslående resultat. DE vet ikke!! :x

Har prøvd aetat, og skrevet mail til militær utdanning til militæret. (For en setning) :)

Må vel ha et pliktår også som sivilarbeider. Har tenkt på utdannelsen ambulansepersonell. Blir vel saniteten som er aktuelt for meg da.

Har tenkt på vanig skole også, men man får jo alt dekt, om man er i militæret! Mat, bolig, barnehage, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Her har du noen tlf nr du kan prøve. Har selv vært i forsvaret i 5 år, men jeg har aldri hørt om ambulansepersonellutdanning. Bare den utdanningen du vil få på militær ambulanse. Men en vet jo aldri!!

LOGUKS - 63 92 54 68

Forsvarets Responssenter - 810 00 222

Lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilja.

Jeg utdanner meg i Forsvaret. Ikke for å fortsette sivilt, men det er en mulighet.

Du kan ta befalsskolen, og søke sivil utdanning etterpå, om Forsvaret har bruk for deg og din kompetanse - da blir dette dekt.

Du får like mange pliktår som utdanningen er.

Sanitetslinjen ligger på Sessvollmoen - Befalsskolen for Hærens Logistikkvåpen. Ta en titt på www.mil.no, og let deg frem. Her finner du også kontaktpersoner.

Jeg vil nok ikke anbefale Forsvaret for å få jobb som ambulansepersonell -befalsskolen i seg selv er ledelsesutdanning, og fokus er på militært arbeid.

Det er selvsagt bare positivt å ha dette med i tillegg til annen sivil utdannelse.

Spør igjen om du lurer på andre ting - jeg har en del kontakter som nok kan sitte inne på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på www.mil.no - så finner du nederst til venstre noen brune knapper som viser vei til Forsvarets lederutdanning, og Forsvarets lærlingeordning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...