Gå til innhold

Hvorfor er svigermødre alltid så atale?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min er også sånn. Så slitsom at jeg føler jeg ofte må dra ut og vekk fra mitt eget hjem for å slappe av, både fysisk og mentalt. Mange av mine veninner har også slike svigemødre… det er aboslutt mange av dem som er slik. Skjønner ikke hvorfor så mange her virker overasket og nesten litt fornærma lol. 

Anonymkode: 81441...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermødre er som mennesker flest - forskjellige. Min svigermor er helt herlig og en kjemperessurs for vår lille familie. Veldig glad i henne, og glad jeg har et sånt fint forbilde siden jeg selv også sannsynligvis kommer til å bli svigermor en gang i tiden :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker svigermor. Hun er verdens søteste menneske. Moren min derimot hun er svigermonster og moren fra helvete. Narississtisk og ufyselig. 

Anonymkode: 0fbf5...b67

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min er også sånn. Så slitsom at jeg føler jeg ofte må dra ut og vekk fra mitt eget hjem for å slappe av, både fysisk og mentalt. Mange av mine veninner har også slike svigemødre… det er aboslutt mange av dem som er slik. Skjønner ikke hvorfor så mange her virker overasket og nesten litt fornærma lol. 

Anonymkode: 81441...0d0

Eller så er det svigerdøtrene det er noe feil med. Har den tanken slått dere? Leser jo stadig om svigerdøtre som har skyhøye krav og forventninger til svigermor, at svigermor skal innrette seg etter svigerdatter osv. Så jeg tenker at det er her problemet er. 

Anonymkode: cfc21...c97

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

 

Du klør etter å vaske søppelbøttene?? 

Anonymkode: b06b6...806

De er sikkert veldig tilsølte og møkkete da, antar jeg...? Kanskje svigermora til den du siterer ikke bruker pose nede i søppelbøtten, men kaster søpla rett nedi og griser til fælt?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Du klør etter å vaske søppelbøttene?? 

Anonymkode: b06b6...806

Ja, de og.

Anonymkode: 70172...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (27 minutter siden):

De er sikkert veldig tilsølte og møkkete da, antar jeg...? Kanskje svigermora til den du siterer ikke bruker pose nede i søppelbøtten, men kaster søpla rett nedi og griser til fælt?

Det er jeg som er svigermor, vi har ulik hygienisk standard. 

Anonymkode: 70172...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huff. Du får bare fortsette å skrike i puta. Det er jo svigermors jobb å være slik. Husk at din mor også er svigermor.

Anonymkode: 15bda...1df

Det er absolutt IKKE svigermors jobb å være slik!?  Tror de som har slike svigermødre må være svært uheldige. Jeg har hatt to svigermødre, og de har været gulle gode begge to. Verdens mest omsorgsfulle kvinner som ikke har lagt seg opp i noe som helst. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå min tredje svigermor, både hun og de to foregående har vært flotte, rause, kloke damer. Men så velger jeg også gode menn, og er positivt innstilt til svigermor i utgangspunktet. Det gjelder kanskje ikke deg, ts?

Anonymkode: d6bb4...c47

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd en slik svigermor. Jeg har riktignok kun hatt en, men hun har vært kjempeflott på alle vis. Veldig glad i henne! 

Hører heller ikke om mange irl som klager på svigermødrene sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har alle disse svigermødrene til felles....? 

Deg!   Du får se litt på egen oppførsel også.

Anonymkode: 21b4f...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Huff. Du får bare fortsette å skrike i puta. Det er jo svigermors jobb å være slik. Husk at din mor også er svigermor.

Anonymkode: 15bda...1df

Selvfølgelig er det ikke svigermors jobb å være slik. Det er ingen som skal invadere andres liv og kritisere alt.

Min svigermor er helt fantastisk. Legger seg aldri opp i noe. Invaderer ikke det grann. Skulle ønske min egen mor var mer i den leia. Alle burde ha en slik svigermor.

Anonymkode: 2ca65...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller så er det svigerdøtrene det er noe feil med. Har den tanken slått dere? Leser jo stadig om svigerdøtre som har skyhøye krav og forventninger til svigermor, at svigermor skal innrette seg etter svigerdatter osv. Så jeg tenker at det er her problemet er. 

Anonymkode: cfc21...c97

Eller så tar vi bare fellesnevneren og sier det er damer generelt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg for en time siden mer eller mindre skuflet min svigermor ut døra. Ikke fordi hun er et fælt menneske, men fordi hun er verdens søteste kvinne, som er så opptatt av at jeg (samt min mann og våre barn) skal ha det bra at hun innimellom blir litt mye.

Jeg elsker henne! 🥰

Om man klarer å se at "maset" og alt mest er av godt hjerte og ønsker om å bidra er dette med svigermødre ofte ikke så vanskelig. Selvfølgelig kan noen være ordentlig fæle, men ofte ønsker de jo bare å hjelpe og være en del av livet til dem de elsker og som deres liv og tanker sirkler rundt. Det er ikke så rart egentlig. 

 

 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har hatt 5 svigermødre i løpet av livet mitt, og alle 5 har vært flotte, varme damer som overhode ikke har blandet seg eller vært ufyselige på noe som helst måte. Så heldigvis gjelder ikke dette alle 😅 

men synd du opplever det sånn! 

Anonymkode: c212d...930

Har du vært gift fem ganger? Eller kaller du moren til kjærester for svigermor?

 

Anonymkode: 3e9af...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

være en del av livet til dem de elsker og som deres liv og tanker sirkler rundt.

Noen kanskje, mens andre slik som meg, har et liv for oss selv og lever på ingen måte gjennom voksne barn/barnebarn. 
Selvsagt elsker jeg dem likevel.
 

Anonymkode: 70172...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...