Gå til innhold

Hvorfor er svigermødre alltid så atale?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvorfor svigermødre alltid skal stikke nesa si i alt! De kritiserer hvordan vi lever, hva vi spiser, hvordan vi oppdrar barna – ALT! Det er som om de tror de har alle svarene og at deres mening er viktigere enn vår. De er konstant på besøk, eller verre, maser på telefonen hver dag! Kan de ikke bare la oss leve våre liv i fred? Er det for mye å be om? Seriøst, det føles som om de bare er der for å irritere! Nok er nok!

Skriker frustrert i pute.

Anonymkode: 9dce1...289

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er ikke sånn. Det er lov å sette grenser og si fra. Aller helst burde partneren din gjøre det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Du får bare fortsette å skrike i puta. Det er jo svigermors jobb å være slik. Husk at din mor også er svigermor.

Anonymkode: 15bda...1df

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har du en tøffelmann som er vant til å bli styrt av kvinner. Litt vanskelig for mamma å la sin veike sønn bli overtatt av en annen dominerende kvinne. Dette er bare antagelser basert på generelle observasjoner. 

Anonymkode: 9b122...5b4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner egentlig ingen som klager på svigermødrene sine irl, men her inn er de alle grufulle. 

Anonymkode: 0c76a...c2b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 svigermødre i løpet av livet mitt, og alle 5 har vært flotte, varme damer som overhode ikke har blandet seg eller vært ufyselige på noe som helst måte. Så heldigvis gjelder ikke dette alle 😅 

men synd du opplever det sånn! 

Anonymkode: c212d...930

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eks-svigermor er i hvert fall en varm og hyggelig dame, som aldri blandet seg eller stakk nesa si i noe. Mine nærmeste venninner har heller aldri vært utsatt for slikt fra sine svigermødre.

Kjipt at du har vært uheldig med din.

Anonymkode: d1c9f...640

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk mor de er og det. Men du tenker sikkert ikke over hennes stikk til den partner, men kan godt tenkes partneren din føler det samme om din mor

 

Har aldri hatt noe problem med mine. Og vi er ofte på besøk alt fra 1 til 3 dager i uka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å utsette på min. 

De gangene noen ytrer en mening den veien er det min mann. Så mulig løsningen er å velge en mann med egne meninger som har kuttet navlestrengen? 

Anonymkode: 4d1e1...c39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks svigermor var helt utrolig slitsom og innblandene. Men også den ene som orket å se meg i sorgen når jeg mistet min mor. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke sånn. Hun er verdens beste. 

Anonymkode: a0d95...a24

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premisset for spørsmålet er feil. Du glemte "noen." Noen vil alltid være duster, i enhver rolle. 

Anonymkode: 22695...c09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvorfor svigermødre alltid skal stikke nesa si i alt! De kritiserer hvordan vi lever, hva vi spiser, hvordan vi oppdrar barna – ALT! Det er som om de tror de har alle svarene og at deres mening er viktigere enn vår. De er konstant på besøk, eller verre, maser på telefonen hver dag! Kan de ikke bare la oss leve våre liv i fred? Er det for mye å be om? Seriøst, det føles som om de bare er der for å irritere! Nok er nok!

Skriker frustrert i pute.

Anonymkode: 9dce1...289

Jeg har ei mor som er enda verre, men egentlig tror jeg de bare ikke alltid forstår at da de oppdro barn for 30-40 år siden var ting annerledes. Jeg synes noen ganger svigermor går litt over grensa, men har funnet ut at det letteste er bare å jatte med når hun kommer med råd. Så kan jeg og mannen gjøre som vi vil. Men jeg bor i nærheten og vil ha ett best mulig forhold, da mine svigerforeldre er fantastiske

Anonymkode: 52292...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på besøk i skrivende stund. To uker pga lang reise. Ingen barnebarn, men jeg vokter meg veldig og åpner kun kjeften hvis jeg har noe nøytralt eller positivt å si. Jeg klør etter å vaske søppelspannene, men lukker øya og munnen (bare et eksempel)..

Anonymkode: 70172...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle svigermødre er sånn. Min (eks)mann har en utrolig grei, snill og vennlig mor, som var og er svigermordrømmen. Alltid vennlig. I løpet av de 18 årene jeg var sammen med og gift med sønnen hennes, så jeg henne aldri så mye som irritert en gang. Aldri hever stemmen. Hjelper gjerne, men ikke ubedt eller påtrengende. Spør og hun hjelper deg.

Jeg syns det er fantastisk å kjenne et menneske som i løpet av så mange år aldri har fremstått som sint, sur eller irritert på noen.

Vi har kontakt fremdeles, selv om det er 8 år siden jeg skilte meg fra sønnen hennes. Hun er en flott person.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svigermødre har også svigerdatter/svigersønn. Rart at det alltid er svigermødrene som skal være problemet.

Anonymkode: c6dbd...e96

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tanke jeg har gjort meg om min egen svigermor er at jeg legger alt som er irriterende med min egen mann på henne. Min mann er lat, bortskjemt og roter fælt. Dette tenker jeg hun skulle lært han da han var ung og bodde hjemme. Når hun er på besøk rydder hun i klærne hans osv. Men han er også blid, positiv og sosial sånn som hun er. Kan hende flere kjenner seg igjen å legge frustrasjon som skulle vært på mann over på svigermor. 

Anonymkode: c292d...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fatter ikke hvorfor svigermødre alltid skal stikke nesa si i alt! De kritiserer hvordan vi lever, hva vi spiser, hvordan vi oppdrar barna – ALT! Det er som om de tror de har alle svarene og at deres mening er viktigere enn vår. De er konstant på besøk, eller verre, maser på telefonen hver dag! Kan de ikke bare la oss leve våre liv i fred? Er det for mye å be om? Seriøst, det føles som om de bare er der for å irritere! Nok er nok!

Skriker frustrert i pute.

Anonymkode: 9dce1...289

 

Du skriver at alle er sånn, alltid. Å overdrive på den måten, gir inntrykk av at du selv kan være ganske dramatisk og over the top. 

Anonymkode: b06b6...806

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er på besøk i skrivende stund. To uker pga lang reise. Ingen barnebarn, men jeg vokter meg veldig og åpner kun kjeften hvis jeg har noe nøytralt eller positivt å si. Jeg klør etter å vaske søppelspannene, men lukker øya og munnen (bare et eksempel)..

Anonymkode: 70172...e14

 

Du klør etter å vaske søppelbøttene?? 

Anonymkode: b06b6...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fatter ikke hvorfor svigermødre alltid skal stikke nesa si i alt! De kritiserer hvordan vi lever, hva vi spiser, hvordan vi oppdrar barna – ALT! Det er som om de tror de har alle svarene og at deres mening er viktigere enn vår. De er konstant på besøk, eller verre, maser på telefonen hver dag! Kan de ikke bare la oss leve våre liv i fred? Er det for mye å be om? Seriøst, det føles som om de bare er der for å irritere! Nok er nok!

Skriker frustrert i pute.

Anonymkode: 9dce1...289

Har du mange svigermødre du eller? Du skriver jo om svigermødre som i flertall. Betyr det kanskje at di egen mor også er et hespetre da? 

Anonymkode: cfc21...c97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...