Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time når jeg er 13+1 på vei. Er det litt sent? 

Anonymkode: 8d42e...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NIPT er en blodprøve og kan tas når som helst i svangerskapet etter uke 10. Du har kanskje time til TUL samtidig, der man måler nakkefold? (Det anbefales å gjøre uke 11-13 og sånn sett er du helt på grensa. Men om du også skal ta NIPT er ikke akkurat det så viktig, da NIPT gir et mye mer nøyaktig svar angående kromosomavvik, som er det nakkefold indikerer for.)

Anonymkode: f4181...725

Skrevet

Jeg tok mim nipt prøve når jeg var ca like langt som det på vei så det går helt fint😊

Anonymkode: d21ff...fa0

Skrevet

Jeg tok da jeg var 14+2.

Anonymkode: b440e...52d

Skrevet

Hva skjer egentlig på sykehuset under den timen? Blodprøve og UL? Når får jeg svar på blodprøven?

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva skjer egentlig på sykehuset under den timen? Blodprøve og UL? Når får jeg svar på blodprøven?

Jeg hadde først UL, deretter gikk jeg til et annet rom og tok blodprøven. Ved OUS opplyser de om at det tar 7-10 virkedager å få svar, så ca 2 uker. 

Anonymkode: d28f0...e06

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Jeg fikk svar etter 6 dager. Varierer mellom sykehusene.

Anonymkode: fc2af...754

Skrevet

Hadde TUL 12+6 og nipt 13+2, ble sånn grunnet at det var jul da. Syntes også dette var i seneste laget, men ble betrygget med at hvis de fant noe på Nipt så fikk man svar mye tidligere enn de to ukene de sier det tar. Tok forøvrig bare én uke å få svar uansett.

Anonymkode: ffb93...99b

Skrevet

Ikke for sent! Hvis det skulle være store avvik kan man ta abort uansett, bare at set må gjennom nemd (selvbestemt frem til uke 18).

Testen er met til å stole på nå, enn i f.eks uke 10. mye høyere prosent med inkonklusive tester da. 

kommer an på sykehus, men her jeg jobber tar det inntil to uker å få svar.

Anonymkode: 2d152...5a5

Skrevet

Nei, det er jo i uke 11-14 man tar TUL og NIPT. Fikk svar etter ca en uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...