Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, damer, og andre!

Hva gjør dere for å føle dere fresh? Føler meg så grå og gusten nå når høsten kommer, så tar gjerne mot tips.

Tenker på alt fra små hverdagsting til større ting (botox, ansiktsbehandlinger, filler, etc). 

Anonymkode: b7960...b8e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste du nevner er uaktuelt både mentalt og økonomisk her.

Men jeg har blitt glad i å sminke meg mer enn før. Dorah Dream Cream og Lumene CC-cream er en god kombo som gir glød og dekker sånn passe uten at det blir for mye. Føler meg ikke grå med disse to og en blush.

Liker ellers skjørt og kjoler på høsten, og bruker farger som gjør meg godt. I mitt tilfelle brunt og grønt, mørkeblå, burgunder.

Anonymkode: a08ae...41a

• Liker 1
Skrevet

Dusjer.

Anonymkode: 0335d...b99

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei jenter, damer, og andre!

Hva gjør dere for å føle dere fresh? Føler meg så grå og gusten nå når høsten kommer, så tar gjerne mot tips.

Tenker på alt fra små hverdagsting til større ting (botox, ansiktsbehandlinger, filler, etc). 

Anonymkode: b7960...b8e

anbefaler dermapen :)

Anonymkode: febae...c12

Skrevet

Tar en ansiktsmaske :) tar et fotbad og skrubber og smører føtter. Steller håret. Tar på meg noe jeg føler meg fin i.

Gleder meg til å gå til frisøren, da føler jeg meg fresh!

Anonymkode: d3bcc...bfd

• Liker 1
Skrevet

Produkter som lukter godt(Men da er det parfymert og sikkert verre for huden) 

Tar et oppgjør med garderoben.

Om det er en grunn til at jeg føler meg verre, som nå med huden min. Har bestillt meg leiremaske og håper det gjør godt for porene. 

Anonymkode: 3891e...795

• Liker 1
Skrevet

Trener. Det fikser stort sett alt det andre som nevnes over her.

Anonymkode: c983b...c4b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

En god dusj, med gode lukter på såper/ kremer, med nødvendig hårfjerning. Gode, myke sokker, klær med litt farge på. Må ha litt farge på øyenbryn og vipper, men bruker ikke mye sminke utenom. Ser kvikkere ut med en gang :) 

Er du litt gusten så er grått og beige greie farger å unngå, eventuelt kombinere dem med litt kontraster :)

Anonymkode: 60c53...c76

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker produkter med fokus på en jevn hudtone, jevn hudstruktruktur og hudbarrieren. Dette vil ha større effekt på huden din enn å prøve å fjerne en rynke eller 2.

Skal du først ta botox sørg for å finne en dyktig behandler og sørg for å kun ta litt slik at du bevarer mimik.

Fillers vil jeg ikke anbefale det vil ikke gi gode resultater på sikt. Derma pen og ppr har jeg sett gode resultater av.

Finn ut mer om hudtypen din og ditt hudproblem før du tar inn ny hudpleie i rutinen din. Det finnes flere hudleger på YouTube som går i detalj om hvilke ingridienser som har effekt til ulike hudutfordringer.

Anonymkode: 11a94...cdc

• Nyttig 1
Skrevet

Har begynt med dermapen, bruker gode hudpleieprodukter, også tar jeg botox i panna 1-2 ganger i året.

Anonymkode: c4b91...c51

Skrevet

Som AB#9 - en god hudpleierutine med produkter og ingredienser tilpasset min hud. Tilstrekkelig fukt, antioksidanter og ukentlig eksfoliering gir huden glød. Lett sminke og en dæsj parfyme. Jevnlige frisørbesøk. Nok søvn, frisk luft, mosjon og drikke nok vann :) Bruker mye lyse farger opp mot ansiktet om høsten, det frisker også opp :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Går på tur ute og prøver å få dagslys hver dag, også når dagene bli kortere 

Farger håret jevnlig med henna, særlig nå som jeg har passert 50, og naturen vil gjøre mitt røde hår platinablondt

Permanentfarge på bryna, og bruke sminke daglig, også om jeg bare er hjemme og ikke treffer andre folk. 

Kler meg i klare farger hver dag, og gjerne også fargerike mønstre. Jeg nekter å følge dagens mote i dempede og nøytrale farger. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Farger øyenbryn jenvlig. Må ha blush, alfa & omega. Sminker meg mer enn det også altså, men blush løfter det hele et ekstra hakk og er så viktig. Farge på leppene må til. Barberer legger mm og kler meg som om jeg skal noe, uten at jeg skal det. Nå ble dette i en rotete rekkefølge, men dette løfter dagen for meg som nærmer meg 40.

ved siden av dette trener jeg, spiser sunt og sover godt - kjedelig men sant.

• Liker 2
Skrevet
  • Trening: Bare det å få opp pulsen i 20 min for så å ta seg en deilig dusj der jeg skrubber huden/barberer vekk kroppshår gjør underverker for meg. Også viktig for meg med bodylotion etter dusj for den perfekte følelsen.
  • Fotbad: Passer på å file vekk hard hud og smøre føttene ofte, noe som gjør at jeg alltid har velstelte, myke føtter. Det synes jeg gjør veldig mye for freshhetsfølelsen.
  • Stelle hår: Pleier å lage "overnight curls" som gjør det enkelt å alltid ha fint hår. Har jeg fint hår føler jeg meg velstelt selv uten sminke.
  • Ansiktsyoga/gua sha: Gjør at blodet strømmer til ansiktet og huden føles fastere og mer glødende etterpå.
  • Kosthold: Spiser/drikker ikke lenger mat som gjør at jeg føler meg dassete. Sykt deilig å bli kvitt den avhengigheten til usunn mat/drikke. Da slipper jeg også dårlig samvittighet. 

Disse tingene er for meg det jeg fokuserer mest på for å føle meg jevnt over fresh. Det blir på en måte selve grunnlaget. Så legger jeg til noen ekstra ting som hever inntrykket av meg enda mer når jeg ønsker det; sminke, duft, klær, dermarolling, syrebehandling - men når jeg har grunnlaget på plass trenger jeg som regel ikke så mye ekstra for å føle meg bra (nok).

Anonymkode: 1a3ce...347

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hudpleie er jo en god start:) Jeg har en rutine for morgenen, og en for kvelden, og så tar jeg en maske nå og da. Samme med håret; god shampo og balsam, hårkur, hårolje osv. Fotbad med en pedikyr og lakk er heller ikke å forakte:) Sminker meg ikke så mye til hverdags, kun bryn og vipper, så har jeg litt ekstra om jeg skal noe på fritiden eller i helgen.

Kosthold og trening, nok søvn, dyrke hobbyer:) Slår et slag for noe kreativt:D

Anonymkode: dd82a...6e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...