Gå til innhold

Er det jeg som er problemet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skrev du noe upassende til henne som forklarer at hun trakk seg unna? Har dette skjedd før? Når det gjelder vennskap er det helt riktig at det må gå begge veier. Jeg hadde bare kuttet henne ut for en periode. Mister interessen for personer om de holder på sånn. Hadde likevel ikke vært avvisende når hun tar kontakt igjen. Men ikke sikkert jeg hadde giddet å stille opp som sjåfør. 

Anonymkode: c1668...2c3

Det er jo det som er hele cluet her. At det kun gikk en vei. Jeg stiller opp for henne hele tiden, også forventer jeg da det samme tilbake. Det er vel egentlig ikke så unaturlig, men jeg kommer nok ikke til å avvise henne. Bare godta at vi er to forskjellige mennesker.. Med to forskjellige holdninger. Jeg forventer noe i et vennskap, og det burde man kunne gjøre også..

Anonymkode: 9657d...1cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner det, men jeg blir oversett. Sikkert vanskelig å forstå, eller mulig jeg formulerer det dårlig. Tror mange ville kjent seg igjen… For meg handler det om høflighet og gjensidig respekt, men det er mulig at man ikke kan kreve det i dagens samfunn.

Jeg kjenner meg igjen i venninnen din. Jeg er ufør, har masse tid, får ikke gjort noe av det jeg ønsker, og veldig ofte slutter jeg å svare på mld i lang tid.

Jeg har relasjonstraumer, og nære relasjoner sliter meg ut, etter en tid med "mye" kontakt trenger jeg pause fra den personen.

Men, i motsetning til din venninne bruker jeg ikke veninnene mine til å gjøre meg tjenester. Nettopp pga jeg aldri vet om jeg kan bidra tilbake. 

Det er mange som blir overveldet av kommunikasjonen i dag, forventingene om å alltid være tilgjengelig. Noen, som meg får hetta med gjevne mellomrom og melder seg ut, Mens andre greier å finne en slags balanse.

Du kan ikke sette standarden for kommunikasjonen dere i mellom alene. Det høres også ut som om du sier ja til mer enn du egentlig ønsker, og det fører muligens til den voldsomme reaksjonen din.

Anonymkode: e4bc4...f9c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner meg igjen i venninnen din. Jeg er ufør, har masse tid, får ikke gjort noe av det jeg ønsker, og veldig ofte slutter jeg å svare på mld i lang tid.

Jeg har relasjonstraumer, og nære relasjoner sliter meg ut, etter en tid med "mye" kontakt trenger jeg pause fra den personen.

Men, i motsetning til din venninne bruker jeg ikke veninnene mine til å gjøre meg tjenester. Nettopp pga jeg aldri vet om jeg kan bidra tilbake. 

Det er mange som blir overveldet av kommunikasjonen i dag, forventingene om å alltid være tilgjengelig. Noen, som meg får hetta med gjevne mellomrom og melder seg ut, Mens andre greier å finne en slags balanse.

Du kan ikke sette standarden for kommunikasjonen dere i mellom alene. Det høres også ut som om du sier ja til mer enn du egentlig ønsker, og det fører muligens til den voldsomme reaksjonen din.

Anonymkode: e4bc4...f9c

Jeg må bare trekke meg tilbake. For jeg er motsatt. Når jeg knytter meg til et menneske så blir jeg veldig avhengig av vedkommende, samt at jeg gjør ALT for personen , også forventer jeg det i retur. Med andre ord så er det jeg som ender opp blodsåra til slutt. Jeg må derfor distansere meg, også vil det nok fade sakte men sikkert ut av seg selv. Det gjør vondt i en periode, men sånn må det bare være. Jeg har andre venner, så får fokusere mer på dem, og glemme dette ene menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare trekke meg tilbake. For jeg er motsatt. Når jeg knytter meg til et menneske så blir jeg veldig avhengig av vedkommende, samt at jeg gjør ALT for personen , også forventer jeg det i retur. Med andre ord så er det jeg som ender opp blodsåra til slutt. Jeg må derfor distansere meg, også vil det nok fade sakte men sikkert ut av seg selv. Det gjør vondt i en periode, men sånn må det bare være. Jeg har andre venner, så får fokusere mer på dem, og glemme dette ene menneske. 

Vet du at people pleasing faktisk også er kategorisert som manipuleringstaktikk? Det er en strategi når man har en tilknytningastil som gjør at man søker tilknytning til andre, og gjør alt for å bli likt/satt pris på av vddkommende.

Anonymkode: 39277...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...