Gå til innhold

Dette angrer vi mest på før vi dør.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.kk.no/livet/dette-angrer-vi-mest-pa-for-vi-dor/82012831

Sitat

Merk at det aldri var noen som angret på at de skulle ha hoppet i fallskjerm eller hatt mer sex, neida, det er ganske andre temaer som kommer opp. 

- Jeg tilbrakte ikke nok tid med de jeg er glad i.

- Jeg jobbet for mye og gikk glipp av livet.

- Jeg lot frykt kontrollere avgjørelsene mine og tok ingen sjanser.

- Jeg skulle ønske jeg hadde vært modigere da jeg møtte usikkerhet eller muligheter.

- Jeg fokuserte for mye på fremtiden og glemte å være til stede i nåtiden.

Dette fikk meg til å våkne for noen år siden, jobbet selv på sykehjem som sykepleier. Slutta i jobben, synes det var så nedbrytende å se slutten heletiden.

Solgte min bolig, kjøpte meg lite og rimeligere. Sluttet å kjøpe meg ting jeg ikke MÅ ha. I dag er tiden min viktigst i livet, å ha tid! Bruke minst mulig tid på arbeidslivet for eks. Eller feil relasjoner, familien er det viktigste for meg.

Anonymkode: 08b51...2a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!Tid med de jeg er glad kommer øverst på enhver liste i livet. 

Anonymkode: 86ead...dbb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste angrer mer på ting de ikke har gjort enn ting de har gjort. Med mindre man har gjort virkelig fæle ting, så klart. Unntaket er jobbing, hvis jeg blir dødssyk før pensjonsalder eller like etterpå, kommer jeg til å angre vilt på at jeg ikke sluttet å jobbe tidligere. Men man må jo nesten planlegge ut fra at livet kan bli langt.

Anonymkode: 4acca...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å tilbringe mer tid med  de man er glad i.  Men dette med å "tørre å ta sjanser" er lettere sagt enn gjort. Lett å se tilbake og si "jeg skulle gjort ditten og datten". Men der og da så var det jo temmelig skummelt. 

Anonymkode: 44048...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror de fleste angrer mer på ting de ikke har gjort enn ting de har gjort. Med mindre man har gjort virkelig fæle ting, så klart. Unntaket er jobbing, hvis jeg blir dødssyk før pensjonsalder eller like etterpå, kommer jeg til å angre vilt på at jeg ikke sluttet å jobbe tidligere. Men man må jo nesten planlegge ut fra at livet kan bli langt.

Anonymkode: 4acca...322

Samtidig tror jeg også en del angrer på at de ikke tok bedre økonomiske valg når de var yngre. Gjelder å finne en balanse her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...