AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #1 Skrevet 1. oktober 2024 Har avsatt 2000kr til lek med aksjer. Jeg ønsker å lære og forstå mer. Om de går tapt så er ikke det farlig. Jeg ser på det som en investering i kunnskap. Jeg skjønner fra de andre trådene her på forumet at en må sette seg litt inn i bedriften, bransjen og markedet for å vurdere en aksje. Hvilken aksje kan være en spennende start? Hva burde jeg se på for å vurdere aksjen? Spesielle nøkkeltall eller kilder? Hva har du investert i? Hva var dine vurderinger? Magefølelse? Anonymkode: 1631a...233
Vestlig Skrevet 1. oktober 2024 #2 Skrevet 1. oktober 2024 Om du bare skal leke deg med aksjehandel for de 2000,- så ønsker du kanskje å gjøre flere kjøp/salg fremover? Aksjesalgene skal du få leke med selv, men sjekk for all del opp hvor mye du må betale i kurtasje, -ved småhandling av aksjer så blir fort kurtsasjen en veldig stor prosentandel av utgiften, slik at det er vanskelig å komme ut i pluss. Om du bruker Nordnet så kan du selv bytte hvilken kurtasjeklasse du skal benytte, slik at «småsparere» slipper så høye transaksjonskostnader for små aksjehandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå