Gå til innhold

Åpen og ærlig om sykemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har operert begge armene og sliter med en del smerter. Går til fysio og tar smertestillende (Paracet) jobber i et tungt fysisk yrke men andre jobber jeg er kvalifisert for er tyngre yrker. Har alltid vert åpen ovenfor sjefen om hvorfor jeg er syk (kan typisk ikke gre håret eller ta på sokker de værste dagen) har fått go tilrettelegging på jobb så langt det går. 
På jobb den siste tiden er det dårlig arbeidsmiljø mange utbrente, dårlig bemanning osv. Jeg kjenner at jeg snart går på en smell med armene, mye smerter, har vudert en gradert sykemelding men sist på grunn av dårlig bemanning fikk jeg liten tilrettelegging og sjefen var sur. Når jeg snakket med sjefen om at jeg tror jeg er på vei til en ny smell fikk jeg Ugh hva har du gjort nå da! (Har fått notat om at vi må snakke med sjefen før vi snakker med legen) I utgangspunktet må jeg jo ikke si hvorfor jeg er sykemeldt. Men ønsker jo å være åpen om ting. Skal jeg bite tenna sammen og få 100% om et par uker, bite i det sure eple og få gradert og deale med sjefen sin surmuling? Ja jeg vet jeg burde omskolere, få ny jobb osv.. men det er ikke så lett når du har en familie å forsørge.

Anonymkode: 7da92...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For bedriften er du bare et ledd i å tjene penger. Ikke hjelp bedriften på din helses bekostning. 

Om jeg hadde en sjef som oppførte seg slik hadde jeg tatt sykmelding uten å si så mye. De har absolutt ingen rett til å si at du må snakke med sjefen før lege, det er jo helt sinnsykt... 

Anonymkode: 4b1fe...387

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsen først, alltid! OG for egen del med din situasjon ville jeg valgt  være åpen om at det er armene som gjør at du blir sykemeldt, man blir liksom ikkeoperert for ingeting og at andre er ustabile er ikke ditt ansvar. Sjefen bør skjerpe seg men ikke alle sjefer er gode sjefer. 

Anonymkode: a62cc...291

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...