AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Jeg har nå jobbet i en salgsstilling i 5 måneder og er litt usikker på veien min videre og hva jeg bør gjøre. Det viser seg at produktet vi/arbeidsplassen selger, er omtrent «klin umulig». Det kan gå alt mellom 4-7 uker mellom hvert salg (telefonsalg). Vi er totalt 6 ansatte som opplever det samme. Så langt har jeg totalt 7 salg på 5 måneder, og de andre ligger på 2-5. Vi jobber jo provisjonsbasert og hvert salg er 10% provisjon. Produktet vi selger koster 3000kr, noe som vil si at det kun gir 300kr ekstra på lønningen. Vi kollegaene snakker mye om det fordi vi har alle opplevd andre salgsjobber med både høyere provisjon og større muligheter for salg. Det jeg har merket er at det er ekstremt mye jobb for veldig lite, som går utover motivasjonen. Man får liksom aldri en mestringsfølelse ved salg når det går så lang tid for hvert salg… Dette har jo delvis gått utover den daglige økonomien. Jeg har en fastlønn på 35k brutto i tillegg. Men det jeg synes er litt vond magefølelse er at det skal gå så mange uker mellom hvert salg og at når salget først kommer, så er det vært så lite ekstra penger i kassen.. Hva ville dere ha gjort? Pr. nå føler jeg at mtp hvor lang tid jeg tilbringer over tlf så koster arbeidet mer enn det smaker in the end.. Burde jeg forhandle en bedre fastlønn? Få de ansatte med på å forhandle til en team-bonus når vi når målet? Eller finne meg en ny jobb som betaler bedre? Salgsdirektør er veldig tålmodig med oss og sier at prognosene frem i tid er god (lover at salget skal bli enklere), men jeg klarer ikke helt se dette når det nå snart allerede er gått 6 måneder.. Anonymkode: 07158...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Dere selger noe dritt da tydeligvis? kjøpe noe for 3k på tlf? Nei takk Anonymkode: 1928f...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober Hadde absolutt funnet en annen jobb. Når produktene er så lite attraktive så ville jeg mistet interessen for å selge det også. Anonymkode: ee555...158 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober St du gidder! Selvfølgelig kommer leder med lovord, og dere jobber jo for knapper og glansbilder her. Anonymkode: a2dc3...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober Ville bytta jobb. Folk er ikke spesielt fan av telefonselgere uansett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Del Skrevet 1. oktober TS HER! Er ikke type abonnement, det er produktsystem til bedrifter.. men ja, allikevel 😰 uffa meg Anonymkode: 07158...972 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober Hvorfor trenger de så mange selgere på ett så lite volum, til den prisen. Høres da helt absurd ut! Er jobben så lite motiverende så hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Ikke alle jobber må være meningen med livet, men det bør være helt greit å komme på jobb likevel tenker jeg. Anonymkode: a315e...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober Høres rart ut at de får det der til å gå rundt, med så mange selgere på fastlønn og såpass lite salg? Anonymkode: 61b68...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #9 Del Skrevet 1. oktober Gi Faen er mitt beste tips! Anonymkode: 3d46a...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 1. oktober #10 Del Skrevet 1. oktober Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg