Gå til innhold

Har jeg blitt svindlet???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får helt hetta!!! Jeg søkte nettopp forbrukslån på 20k og ga samtykke til å hente gjeldsopplysninger. Får da beskjed fra banken om at jeg har tre tidligere forbrukslån på helt elleville summer. Det stemmer ikke og jeg har ikke engang hørt om bankene før!! Jeg logget inn på gjeldsregisteret og ingen av lånene står der. Kan jeg ha blitt svindlet på noen måte? Kan noen ha brukt med som medlåntaker uten at jeg har visst det? 
 

IMG_8554.thumb.png.969b602bd7fed6ad4ab58dfc23a8b95d.png

 

hva gjør jeg med dette??? Hvem kontakter jeg?? Hjeeeelp

 

hilsen en som ikke får sove i natt

IMG_8552.png

IMG_8553.png

Anonymkode: 1b728...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det skjønner jeg at var et sjokk. Håper for din del at det beror på teknisk feil eller noe. Har du forsøkt å logge inn på de som står som kredittytere? Vil tro at du kan finne flere opplysninger hos Entercard, Lea bank og Noba ved å logge inn med bank id. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ekkelt! Har du sjekket flere gjeldsregister? Da de kom, husker jeg at to ulike sider viste forskjellig gjeld på meg. Jeg har heller ikke hørt om de bankene, men ser ut som de eksisterer 😬

Anonymkode: 5e7bc...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som opplevde lignende, samboeren hadde lånt mer enn dobbelt av de beløpene som står på deg - i hennes navn.

Håper det ikke har skjedd deg. Og om det har skjedd, så for all del - anmeld det!!!

(Hun jeg vet om anmeldte ikke, pengene er sendt ut av landet, og hun slo ikke opp med typen... lost case.)

Anonymkode: 44d85...1ac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg får helt hetta!!! Jeg søkte nettopp forbrukslån på 20k og ga samtykke til å hente gjeldsopplysninger. Får da beskjed fra banken om at jeg har tre tidligere forbrukslån på helt elleville summer. Det stemmer ikke og jeg har ikke engang hørt om bankene før!! Jeg logget inn på gjeldsregisteret og ingen av lånene står der. Kan jeg ha blitt svindlet på noen måte? Kan noen ha brukt med som medlåntaker uten at jeg har visst det? 
 

IMG_8554.thumb.png.969b602bd7fed6ad4ab58dfc23a8b95d.png

 

hva gjør jeg med dette??? Hvem kontakter jeg?? Hjeeeelp

 

hilsen en som ikke får sove i natt

IMG_8552.png

IMG_8553.png

Anonymkode: 1b728...790

Det første du gjør, som du tydeligvis ikke har gjort, er å følge Norske myndigheters råd om å kredittsperre deg selv, hos alle kredittselskap. 
Det neste du gjør er å undersøke om du har id tyveriforsikring enten på  mobilabonnementet ditt, innboforsikringen din, via jobb eller annet. 
I morgen kontakter du politiet og anmelder. 

Anonymkode: 53a0d...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lånene har jo åpenbart løpt en stund allerede, så om de faktisk hadde stått i ditt navn så tror jeg nok du hadde fått betalingsoppfordringer i posten for lengst, med mindre de som har svindlet deg og tatt opp lån i ditt navn, faktisk også har betalt ned på lånene.

Dersom de ikke finnes i gjeldsregisteret, så tror jeg ikke disse lånene står på deg og jeg gjetter på en teknisk eller menneskelig feil. Hvilken bank var det du søkte om lån hos?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jdz skrev (3 minutter siden):

Disse lånene har jo åpenbart løpt en stund allerede, så om de faktisk hadde stått i ditt navn så tror jeg nok du hadde fått betalingsoppfordringer i posten for lengst, med mindre de som har svindlet deg og tatt opp lån i ditt navn, faktisk også har betalt ned på lånene.

Dersom de ikke finnes i gjeldsregisteret, så tror jeg ikke disse lånene står på deg og jeg gjetter på en teknisk eller menneskelig feil. Hvilken bank var det du søkte om lån hos?

Jeg søkte hos digifinans

Anonymkode: 1b728...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som har satt deg i gjeld, betaler den også ned? Siden du ikke har blitt trukket eller fått regninger, inkasso eller noe? Tror dette må være en stor feil

Anonymkode: dac81...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står «medlånetaker:finnes» 

så da er det bare å begynne å grave da….

 

har du mann/dame/samboer som har tilgang til din bank-id så er det et godt sted å begynne 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan logge inn i de bankene med BankId så ser du hvem som er medlånetaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke prøvd å logge inn de forskjellige stedene?

Anonymkode: ad8de...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du ikke prøvd å logge inn de forskjellige stedene?

Anonymkode: ad8de...147

Det står at jeg ikke har bruker eller så får jeg feilmelding. Tenkte å ringe dem i morgen.

Anonymkode: 1b728...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på minexperian.no, det er der de fleste utlånere kredittsjekker kunder. da ser du i all fall hva de har registrert. Der kan du logge inn med bankid.

Endret av bvp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det står at jeg ikke har bruker eller så får jeg feilmelding. Tenkte å ringe dem i morgen.

Anonymkode: 1b728...790

Oppdater oss gjerne. Dette er nyttig informasjon om du er svindlet eller ikke. På generelt grunnlag.

Anonymkode: 16a1f...4ae

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (6 minutter siden):

Gå inn på minexperian.no, det er der de fleste utlånere kredittsjekker kunder. da ser du i all fall hva de har registrert. Der kan du logge inn med bankid.

Ingen av de tre bankene sto der

Anonymkode: 1b728...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av de tre bankene sto der

Anonymkode: 1b728...790

Da tror jeg at jeg ville slått meg til ro med at det ikke er noe svindel, men jeg ville i all fall kontaktet de du lissom skal ha lån hos for å finne ut hvor de får informasjonen sin fra for så lenge du er registrert med de lånene kan du få vanskeligheter med lån videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ha kontaktet banken du bruker. De kan sikkert hjelpe deg, eller i det minste veilede deg til hva du bør gjøre. Uansett lite du kan gjøre i natt, gjør så godt du kan for å prøve å få slappet av/sove til i morgen, det kan være greit hvis du trenger konsentrasjonen da. Ønsker deg lykke til 💚

Endret av Krist1an
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...