Gå til innhold

Når er best å kjøpe billett Thailand juli/aug 2025?

Frøken Ludvig

Anbefalte innlegg

Noen som har reist til Thailand om sommeren og vet når det er best å kjøpe flybilletter? 
Planlegger tur til Koh Samui og Bangkok i månedskifte juli/august neste år og lurer på om billettene vi finner nå er greie på pris eller om vi bør avvente. Finner flexbilletter til 3 voksne og 1 barn på Thai Airways,  tur retur direkte Bangkok for 56.000. Og så tenker vi å kjøpe billetter fra Bangkok og videre utenom. Ser at det finnes billigere billetter, men er med flere stopp og lang reisetid, så Thai Airways virker bra i forhold. Emirates virker også til å ha gode priser men ikke helt gunstig å ha stopp i Dubai midt på natten… Noen som har tips? Best mulig reiserute til laveste mulig penge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig dyrt ut. Behøver dere flex? Jeg fløy med Norse direkte Oslo-Bangkok (en vei) for rundt 3000 i vinter. Blir så klart dyrere om dere skal ha setereservasjon, mat og bagasje, men det kan være verdt å sjekke ut. De har tilbudskampanjer stadig vekk.

Anonymkode: a45b9...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dyrt vet jeg ikke, men det er i alle fall mye penger, spes siden det er lavsesong (men fremdeles en grei tid å reise til Bangkok og Samui på). Som allerede nevnt er vel den prisen ekstra høy på grunn av flex-billettene. 

Thai Airways har stort sett aldri vært rimeligste alternativ, men det er jo veldig praktisk for oss som ikke røyker ( røykere setter jo gjerne pris på mellomlanding i Doha eller Dubai).

Billetter til Thailand har blitt vesentlig dyrere de siste årene. Dårlig kombinasjon av generell prisvekst, norsk krone og ikke minst endret konkurransesituasjon.

Ellers er det DYRT å fly til Samui. Flyplassen eies av Bangkok Airways, og de tar seg fett betalt både av egne passasjerer og av andre selskaper som vil fly dit. Det vanlige er å fly til Surat Thani på fastlandet, og så videre med (mini)buss en times tid og ferge til Samui. Air Asia selger pakker med transfer, dvs at du kan booke flight med dem til Samui og så flys du til Surat Thani og gjetes videre på buss og ferge. Funker helt fint, men tar selvsagt ekstra timer.

Ser ikke bort fra at Nok Air har noe tilsvarende.

Anonymkode: 24b52...312

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkerpådet skrev (2 timer siden):

Så fort som mulig, har sjekka selv og billettprisene øker helet tiden.

Greit å vite for meg som akkurat har begynt å se, takk! Fant billetter til 36.000 hos Emirates med mellomlanding i Dubai, så tror vi får kjøre på med dem.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hørtes veldig dyrt ut. Behøver dere flex? Jeg fløy med Norse direkte Oslo-Bangkok (en vei) for rundt 3000 i vinter. Blir så klart dyrere om dere skal ha setereservasjon, mat og bagasje, men det kan være verdt å sjekke ut. De har tilbudskampanjer stadig vekk.

Anonymkode: a45b9...5d2

Norse har ikke lagt ut billetter enda og tar ikke sjansen på å vente på det. Thai Airways ser ut til å ha solgt ut de som ikke er flex…tror jeg går for Emirates med mellomlanding om natten allikevel, mange tusen å spare der ser det ut som😊

ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Om det er dyrt vet jeg ikke, men det er i alle fall mye penger, spes siden det er lavsesong (men fremdeles en grei tid å reise til Bangkok og Samui på). Som allerede nevnt er vel den prisen ekstra høy på grunn av flex-billettene. 

Thai Airways har stort sett aldri vært rimeligste alternativ, men det er jo veldig praktisk for oss som ikke røyker ( røykere setter jo gjerne pris på mellomlanding i Doha eller Dubai).

Billetter til Thailand har blitt vesentlig dyrere de siste årene. Dårlig kombinasjon av generell prisvekst, norsk krone og ikke minst endret konkurransesituasjon.

Ellers er det DYRT å fly til Samui. Flyplassen eies av Bangkok Airways, og de tar seg fett betalt både av egne passasjerer og av andre selskaper som vil fly dit. Det vanlige er å fly til Surat Thani på fastlandet, og så videre med (mini)buss en times tid og ferge til Samui. Air Asia selger pakker med transfer, dvs at du kan booke flight med dem til Samui og så flys du til Surat Thani og gjetes videre på buss og ferge. Funker helt fint, men tar selvsagt ekstra timer.

Ser ikke bort fra at Nok Air har noe tilsvarende.

Anonymkode: 24b52...312

Merker flyturen har blitt dyrere enn sist jeg var i Thailand ja, men fant heldigvis noe billigere nå😊

Takk for tips om reisemåte til Koh Samui. Sjekket Bangkok airways og ble jo ca 13.000 tur retur for 4 stk hvis vi ikke vil reise kl 06 om morgenen. Skal sjekke ut Air Asia da😊

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mellomlanding i Dubai eller Doha er mye billigere, og ikke så veldig mye lenger. Anbefaler Emirates. De har de beste flyene.

Anonymkode: 3c9f9...246

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En mellomlanding i Dubai eller Doha er mye billigere, og ikke så veldig mye lenger. Anbefaler Emirates. De har de beste flyene.

Ja ser nå vi sparer faktisk 20.000 på noen timer der, så tenker vi skal stå i det. Flyene ser også veldig fine ut!  

Du har ikke tilfeldigvis erfaring med å bestille seter for tillegg? Prøvde å gjøre det nå men stusser på at jeg kun får gjøre det på meg og samboer men ikke på barna, har det noe med medlemskap å gjøre?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig som mulig. Men synes billettene var dyre. Thai er bra, men sjelden blant de billigere. 

Sas, Finnair og et par arabiske flyselskaper ville jeg sett på. Stoler ikke på at Norse eksisterer neste sommer, så hadde unngått dem. 

Anonymkode: 4fff5...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (14 timer siden):

Noen som har reist til Thailand om sommeren og vet når det er best å kjøpe flybilletter? 
Planlegger tur til Koh Samui og Bangkok i månedskifte juli/august neste år og lurer på om billettene vi finner nå er greie på pris eller om vi bør avvente. Finner flexbilletter til 3 voksne og 1 barn på Thai Airways,  tur retur direkte Bangkok for 56.000. Og så tenker vi å kjøpe billetter fra Bangkok og videre utenom. Ser at det finnes billigere billetter, men er med flere stopp og lang reisetid, så Thai Airways virker bra i forhold. Emirates virker også til å ha gode priser men ikke helt gunstig å ha stopp i Dubai midt på natten… Noen som har tips? Best mulig reiserute til laveste mulig penge😊

Hvis dere orker en mellomlanding kan det gjøres billigere.  Sjekk Finnair, Qatar airways, Swizz airways osv. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (5 timer siden):

Ja ser nå vi sparer faktisk 20.000 på noen timer der, så tenker vi skal stå i det. Flyene ser også veldig fine ut!  

Du har ikke tilfeldigvis erfaring med å bestille seter for tillegg? Prøvde å gjøre det nå men stusser på at jeg kun får gjøre det på meg og samboer men ikke på barna, har det noe med medlemskap å gjøre?

ts

Jeg er medlem hos dem, og har aldri blitt bedt om å betale for setevalg.

Har aldri kjøpt for barn, så det kan jo være anderledes, det vet jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...