Gå til innhold

Pus vil ikke bruke hus


Svett.svele

Anbefalte innlegg

Jeg har en hannkatt på ca 1,5 år som elsker å være ute. Vi bor relativt landlig og har en skog rett ved. Han er ofte ute hele tiden mens jeg er på jobb eller om jeg er på trening, handler, er med venner eller lignende. 

Nå som det begynner å bli kaldere her har jeg kjøpt et kattehus som står ute ved inngangsdøren under tak. Det står på en trepall og inni har jeg lagt isopor i bunnen og et ullpledd. Tenkte at dette var helt perfekt for pus og at han kunne legge seg der om han blir kald eller har behov for et hvilested mens jeg er borte. Men det gjør han ikke. Har satt inn en liten matskål og maten forsvinner, men har aldri sett han inni det eller tegn på at han har vært der. 

Noen som har lignende erfaring eller tips til hva jeg kan gjøre for at han vil bruke huset sitt? Kan det være noe han ikke liker med det, som jeg ikke tenker over? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde også et slikt hus, men kattene brukte det aldri. For alt vi vet kan det ha vært nabokatter eller fugler som spiste maten. 
 

vi gikk for katteluke istedet, vil kattene skal ha det bra🥰 nå går de ut og inn døgnet rundt som de vil. Helt supert når vi er bortreist. Har den på vaskerommet, så kan lukke døren så de ikke har hele huset tilgjengelig om vi er bortreist en helg; 

Anonymkode: a2b7b...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter vil ikke ligge inne i et sånt hus, de vil ha oversikt og se store områder. Inne i et hus ser ingenting, ergo vil de føle seg utrygge. 🐱

Katter legger seg alltid på steder  inne i huset hvor de kan se hele rommet, gjerne høyt oppe,  så de får oversikt. De er jo ikke en hund heller akkurat da! 😁😜🐶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...