Gå til innhold

Vestlandslefser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på vestlandslefser man smører selv. Jeg liker sukker og kanelfyll best.

Hvor mye kanel,sukker og smør/margarin trenger man til en hel pakke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge pakken trenger du 10 ss smør/margarin, 12 ss melis og 3 ts kanel.

Skrevet

Jeg tror jeg pleide å bruke det dobbelte av det som stod på pakken, for det ble bare heelt skrapa med fyll hvis ikke. Kanskje jeg husker feil men prøv deg fram!

Skrevet

Kan jeg erstatte melis med sukker? Jeg er ikke så veldig glad i melis (blir fort kvalm av det) :forvirret:

Skrevet
Jeg tror jeg pleide å bruke det dobbelte av det som stod på pakken, for det ble bare heelt skrapa med fyll hvis ikke. Kanskje jeg husker feil men prøv deg fram!

Synes du det? Jeg bruker litt mindre enn det står for jeg synes det er så mye at det blir kvalmende.

Skrevet
Kan jeg erstatte melis med sukker? Jeg er ikke så veldig glad i melis (blir fort kvalm av det) :forvirret:

Du kan godt bruke sukker, men du vil jo kjenne sukkerkornene som knaser når du spiser lefsene, i motsetning til melis som er helt glatt.

Skrevet
Synes du det? Jeg bruker litt mindre enn det står for jeg synes det er så mye at det blir kvalmende.

:ler: Akkurat .. skal ikke se bort i fra at jeg husker feil.. Syns heller ikke det er godt med for mye.. Det er mange år siden jeg lagde dette, så skal ikke være påståelig her.. Kanskje de har forandret på mengden siden sist? Vet ikke jeg..

Skrevet

jeg har alltid brukt kanel og sukker på lefsene. Lefser minner meg om dagene på hytta da vi nærmest satt og ventet på at lefsene skulel bli ferdig oppbløtt til å brukes :ler:

Skrevet

Jeg måler aldri, tar alt på "gefulen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...