AnonymBruker Skrevet 30. september #1 Del Skrevet 30. september Vi bor ca 1,5 time unna mine foreldre og er der ca en gang i mnd. Da overnatter vi som regel 1-2 netter. De kommer sjelden til oss hvis vi ikke inviterer til en konkret dag (de er friske og mobile, men tror de har en forventning om at vi skal komme dit, selv om de naturlig nok har bedre tid enn oss). Når vi er sammen, går det stortsett i mat og snakking, så jeg har begynt å tenke at det kanskje holder å være der en dag, eller max ei natt. Hvor ofte besøker dere foreldre som bor et lite stykke unna, og hva finner dere på sammen? Anonymkode: 1d4c9...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Kjører de selv? Har de taxikort? Mulig med buss? Jeg har annen familie som bor ca 1,5t unna. 3t går med kun til kjøring. Og da blir det dagstur/overnatting. Det er ikke alltid like lett grunnet helgejobb, barnas aktiviteter, bursdager, "hvilehelger" osv. Besøker de ved bursdager og de årene vi feirer jul der. Inviterer de til bursdagen våres. Inviterer også til en middag i julen, påsken, i løpet av sommeren. Men skjønner om de ikke kan. De vil nok at vi treffer de på deres hjemmebane oftere, men det klarer vi ikke. Vi har ikke bare de, også mannens familie og andre nære. Har av og til løst det ved å møtes ca halvveis. Finnes et fint turområde og en kafe/restaurant ca halvveis. Liker ikke å overnatte. Anonymkode: 2d686...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober Jeg må ta tre fly og reise i 16 timer for å besøke foreldrene mine. Besøker de cirka annenhver måned og er der 1-2 uker. Anonymkode: be3ee...c18 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober Bor ca 10 timer med bil og 45 min med fly unna. Ser de ca 2-3 ganger i året, men da ofte en ukes tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må ta tre fly og reise i 16 timer for å besøke foreldrene mine. Besøker de cirka annenhver måned og er der 1-2 uker. Anonymkode: be3ee...c18 Veldig nysgjerrig på hva slags jobb du har! Og om du har barn? Anonymkode: 1ed59...139 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi bor ca 1,5 time unna mine foreldre og er der ca en gang i mnd. Da overnatter vi som regel 1-2 netter. De kommer sjelden til oss hvis vi ikke inviterer til en konkret dag (de er friske og mobile, men tror de har en forventning om at vi skal komme dit, selv om de naturlig nok har bedre tid enn oss). Når vi er sammen, går det stortsett i mat og snakking, så jeg har begynt å tenke at det kanskje holder å være der en dag, eller max ei natt. Hvor ofte besøker dere foreldre som bor et lite stykke unna, og hva finner dere på sammen? Anonymkode: 1d4c9...e57 Sånn er mine svigerforeldre og. De tror de forstyrrer barna når de er der på besøk og at de ødelegger for deres planer osv. De drar aldri på besøk om ikke de blir invitert til en konkret dato. Anonymkode: 24958...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober jeg bor tre timer en vei unna mine foreldre og besøker dem oftere enn TS, vi tar som regel dagsturer hvor vi starter tidlig hjemmefra og kommer sent hjem gjen, noen ganger overnatter vi på hotell da de ikke har gjesterom.. De tar sjelden turen til oss, det er "for slitsomt" men de reiser gjerne andre steder tror det som er slitsomt for dem er alt som skjer mens de evt er her mens når de velger selv velger de også hva som evt skal skje og tempo.. Anonymkode: 3c821...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober Nå lever verken foreldre eller svigerforeldre lenger. Min mann besøkte sine foreldre 2 - 3 ganger i året. Jeg var med en gang i året. En flyreise halve landet unna. Mine foreldre bodde nært, så de var jeg hos daglig de siste årene. Da jeg bodde på andre siden av landet mange år som ung voksen, var jeg hjemme hos foreldre hver jul- og sommerferie. Og de var hos meg et par ganger i året. Veldig godt forhold, så bare hyggelig å være sammen. Savner alle fire ❤️ Anonymkode: f6a39...697 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #9 Del Skrevet 1. oktober Vi har ca 6 timer kjøring én vei til mine foreldre. Er der ca 1 helg i mnd, noen ganger også hyppigere. Har barn i barnehage/småskolealder. Mannens foreldre bor et par flyreiser/16 timer kjøring unna. Er hos de kanskje 3 ganger per år, da gjerne 1-2 uker i strekk. Anonymkode: 2981c...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #10 Del Skrevet 1. oktober Har 4t kjøring hver vei til mine foreldre. Jeg besøker de ikke men det er ikke avstanden sin feil. Anonymkode: 9760d...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 1. oktober #11 Del Skrevet 1. oktober Hvis de kommer på invitasjon, kan dere kanskje invitere konkret oftere? Da kan dere også ta mer styring på hva slags aktiviteter dere gjør sammen, om «prat og mat» blir litt ensformig i lengden. Om dere har barn, kan dere for eksempel invitere til besøk rundt noen av barnas kamper, oppvisninger eller annet. Det kan være de forventer dere kommer dit, eller de tror de forstyrrer om de tar initiativ til å komme, men det betyr ikke at dere må innrette dere og alltid være dem som reiser. Inviter annenhver gang, så ser dere raskt hvor villige de er til å reise. Om de fortsatt ikke vil dele på reisebyrden til tross for at de både har tid og helse til det, er det helt innafor å besøke dem sjeldnere. Kanskje blir de mer motivert til innsats om dere ikke føyer dere og tar turen «hele tiden». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #12 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig nysgjerrig på hva slags jobb du har! Og om du har barn? Anonymkode: 1ed59...139 Ikke meg du spør. Men mine foreldre bor deler av året i varmere strøk. Jeg pleier å besøke dem fire ganger i året, en uke hver gang. Jeg har full fleksitid og mulighet for hjemmekontor, jobber inn en del i forkant, booker så få møter som mulig, og begrenser jobbingen til det mest nødvendige hver dag. Ingen barn. Mannen er ikke med da han ikke har samme fleksibilitet, og vi vil bruke ferien på andre ting. Anonymkode: 328b2...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. oktober #13 Del Skrevet 1. oktober Min mor bor 15 minuter unna - besøker skjelden henne, det er vid bursdager eller før teknisk support. Min far bor 7 timmer unna - besøker skjelden honom grunnet allergi i familien. Vi snakker, vi spiser mat sammen, vi går tur med hunderne. VI pleier og besøke den større byen som er 1 timme unnan han når vi er der, før museum og aktiviteter Svigers bor 16 timmer unna - vi besøker dem en gang i året og da 10-14 dager åt gången. Vi bor i sommerhuset til familien og svigers flytter in till byen (20 min unnan). Vi møtes på middag, på kaffe, ser sport eller krim/underholdning sammen. Svigerfar er inom hver dag om noe praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #14 Del Skrevet 1. oktober Mine bor bare 30 min unna men vi besøker bare en gang i måneden omtrent vi og. Overnatter ikke da men hender vi setter igjen barnet på overnatting. Men vi møtes ellers da, mormor (morfar blir med iblant) kjører til oss en dag i uka og henter i barnehagen og så møtes vi ofte men ikke alltid en ekstra gang i måneden om det er hos dem, hos oss eller på hytta. Svigermor bor litt nærmere men har for dårlig helse til å dra noe sted så og vi møter henne ca. 2 ganger i måneden da er vi på besøk et par timer. Tenker 1,5 time ikke gjør at man MÅ overnatte. Jeg vokste opp med ene siden av familien ca. 1 time unna og vi dro kun på dagsturer. Ville og konsekvent begynt å invitere mer til dere så de heller kan dra til dere enn at dere med (flere?) barn må styre avgårde. Det gjør vel ikke noe at det er du som må invitere? Eventuelt neste gang de spør om dere kan komme da og da så kan du si at det er litt slitsomt for barna med så mye bilkjøring om de kanskje kan komme til dere den dagen istedte? Anonymkode: a3d22...6ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #15 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg må ta tre fly og reise i 16 timer for å besøke foreldrene mine. Besøker de cirka annenhver måned og er der 1-2 uker. Anonymkode: be3ee...c18 Hvordan får du til å ta 2 uker fri annenhver måned? Er du student/off-shore/hjemmekontor? Anonymkode: bdb79...0f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #16 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan får du til å ta 2 uker fri annenhver måned? Er du student/off-shore/hjemmekontor? Anonymkode: bdb79...0f9 Igjen ikke meg du spør. Men arbeidsgiver bryr seg ikke om hvor jeg er, så lenge jeg leverer det jeg skal. Jobber som beskrevet over i tråden en del fra et annet europeisk land. Vet om flere på jobb som jobber fra "barndomshjemmet" nå og da. Eller hytta. Anonymkode: 328b2...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #17 Del Skrevet 1. oktober Mine foreldre bor 10-11 timer unna med bil,en vei. Besøker dem 1 gang i året. Skulle gjerne ha besøkt mye mer. Svigers bor ikke så langt unna. Sees nok 3-4 ganger i mnd. Skulle gjerne brukt mer tid på de eldre, men men. Anonymkode: b10bb...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #18 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi bor ca 1,5 time unna mine foreldre og er der ca en gang i mnd. Da overnatter vi som regel 1-2 netter. De kommer sjelden til oss hvis vi ikke inviterer til en konkret dag (de er friske og mobile, men tror de har en forventning om at vi skal komme dit, selv om de naturlig nok har bedre tid enn oss). Når vi er sammen, går det stortsett i mat og snakking, så jeg har begynt å tenke at det kanskje holder å være der en dag, eller max ei natt. Hvor ofte besøker dere foreldre som bor et lite stykke unna, og hva finner dere på sammen? Anonymkode: 1d4c9...e57 Jeg tenker at 1,5 timer er såpass kort at det er en dagstur. En søndag i måneden, gitt at dere finner glede i å besøke dem såpass ofte. Oftere dersom det gir dere glede. Sjeldnere dersom dere tenker dette er en søndag dere kunne brukt bedre. Og husk at ikke alle må være med hver gang. Det er vel du som primært har et forhold til dem. At du drar alene innimellom er rimelig. Ditt forhold til dine foreldre avhenger, får man tro, av noe alenetid. Men jeg er meg. Jeg ville ikke overnattet heller enn å kjøre 3 timer samme dag. Jeg bor landlig til og tenker det er en ok tur, musikk eller lydbok i bilen - bare kos. Kan hende du hater å kjøre, i så fall holder en natt plenty. Deres forventning anser jeg som irrelevant. Deres forventninger setter de selv. Du er ikke ansvarlig for verken å sette dem eller innfri dem. Anonymkode: ead17...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #19 Del Skrevet 1. oktober Altså, jeg bruker 1,5 timer bare en vei til jobb hver dag, så å reise på besøk 1,5 timer unna og hjem samme dag, hadde ikke kostet oss noe. Bruker 60 min å reise til mine besteforeldre, men overnatter aldri. Var på hytta i helgen, 1 time og 45 min hver vei kun for å hente noe og rett hjem igjen. Jeg synes fint dere kan reise på besøk og hjem samme dag. Vi reiser ofte like lenge flere ganger i uka (i tillegg til jobb). Hadde kun giddet å overnatte hvis det var fordi vi tok et glass vin eller noe sånt Anonymkode: 65c80...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #20 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sånn er mine svigerforeldre og. De tror de forstyrrer barna når de er der på besøk og at de ødelegger for deres planer osv. De drar aldri på besøk om ikke de blir invitert til en konkret dato. Anonymkode: 24958...4e6 Det gjør ikke mine foreldre heller…. Jeg har vokst opp slik, og merker at jeg også vegrer meg for å invitere meg selv. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi det er sånn jeg er oppdratt. Vi skal ikke forstyrre andre… Anonymkode: 65c80...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå