Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg trenger noen gode råd nå 😓

står her med en positiv test, har tatt flere for å være her sikker.. digital test viser at jeg er ca to til tre uker gravid. dette er det vondeste av det hele, jeg har blitt gravid etter en voldtekt! det er så kaos i hode mitt nå, det er så sårt & vondt. hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: 3ef2e...01e

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

abort 

og anmelder voldtektsmannen

Anonymkode: 1e537...57b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er jeg ikke så glad i fortelle gravide kvinner hva de skal gjøre,men jeg ville også sagt abort og andmeldelse av voldtektsmannen. Bare ser for meg at hvis du velger å få akkurat dette barnet,så er det kanskje en levende påminnelse om at du ble voldtatt og at det er resultatet? Kanskje du ender opp med å sky ungen som pesten etterhvert uten at du kan noe for det : ( jeg vet ikke. Trist sak uansett. Sender gode tanker. Utrolig vanskelig situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Uff, dette høres leit ut. Er dette en mann du kjenner? Tror utfallet av å evt beholde kommer an på Omstendigheter rundt voldtekten. 

Anonymkode: 2e20f...08c

Skrevet

Er en grunn til at abort er helt valgfritt i vårt land, du kan fint velge å ta abort, uansett hva andre skulle mene. Av og til er det noen som har meninger om hva du skal gjøre med din kropp, men å få et barn er et livslangt ansvar, og å velge å få barnet helt alene på den måten, med en far du avskyr, er kanskje ikke det beste valget.
De aller fleste ville nok valgt abort i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 3f21e...d6d

Skrevet

Hadde du vært min venninne så hadde jeg spurt. Hva tenker du lengst inne? Noe du vil beholde eller noe du vil fjerne. Jeg hadde støtta deg uansett. Men hadde det vært meg så hadde jeg tatt abort. 

Anonymkode: 8fc06...d10

• Liker 3
Skrevet

I dette tilfellet ville jeg uten tvil valgt abort. Barnet er uskyldig men det hadde minnet meg på det grusomme, som en voldtekt er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

abort 

og anmelder voldtektsmannen

Anonymkode: 1e537...57b

Anmeld først . Rettsmedisinsk trenger dna beviset 

Anonymkode: 17e7d...9f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjære TS, ta kontakt med noen som kan hjelpe deg gjennom dette, typ https://amathea.no/ eller jordmor, helsesøster, https://www.dixi.no/ eller kanskje Hjelpetelefonen for seksuelt misbrukte – 800 57 000

Anonymkode: 89308...48d

Ja dette! KG er ikke gode på denne type tematik desvere, så det er bedre for deg å snake med noen tror jeg, som kan hjelpe deg å finne ut av hva som er riktig for deg. Det er en vonn situasjon, og det finnes ingen fasit. Lykke til ❤️ Du er sterkere en du tror!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

hei, jeg trenger noen gode råd nå 😓

står her med en positiv test, har tatt flere for å være her sikker.. digital test viser at jeg er ca to til tre uker gravid. dette er det vondeste av det hele, jeg har blitt gravid etter en voldtekt! det er så kaos i hode mitt nå, det er så sårt & vondt. hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: 3ef2e...01e

Hva trenger du råd til? Jeg leste det som hele prosessen, men ser andre tolke det som abort/ ikke abort . Jeg har opplevd det samme som deg , men vet ikke helt hva du spør om 

Anonymkode: 17e7d...9f4

Skrevet

Det du og må tenke på, er om denne mannen vet hvem du er. Så kan han kreve samvær med barnet. 

Men oppsøk hjelp. 

Anonymkode: 7628a...225

Skrevet

Jeg ville nok bekymret meg for om voldtektsmannen ønsket samvær med barnet... Å måtte sende barnet mitt til en som har voldtatt meg tror jeg ville vært en ekstremt stor belastning.

Dersom det ikke var noen fare for det vet jeg ikke hva jeg hadde gjort i forhold til abort/ikke abort. Men jeg synes du skal kontakte to instanser: Amathea for å snakke om fosteret, og politiet for å anmelde mannen.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende ytringer og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Ville du klart å leve resten av ditt liv med et barn som stammer fra en voldtekt?

Anonymkode: 6c21d...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...