AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #1 Skrevet 30. september 2024 Jeg skal søke uføretrygd. Slik jeg forstår det så vil lånet da bli slettet, siden inntekten min er lav. Hvis jeg benytter med av betalingsutsettelsene frem til lånet blir slettet. Sparer jeg de pengene da? Anonymkode: 6d0b6...6dd
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #2 Skrevet 30. september 2024 Det er ingen selvfølge at hele studielånet slettes selv om man blir uføretrygdet nei, det er inntekten din som avgjør hvor mye av gjelden som slettes. Jeg søkte om å få slettet studielån i år, men får ikke svar før neste høst - fordi de ser på inntektsåret fra før. Det står mer på Lånekassen: https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ Anonymkode: 5a4b5...4f6 5
Fountaine Skrevet 30. september 2024 #3 Skrevet 30. september 2024 Ja du sparer de pengene hvis du benytter deg av betalingsutsettelse frem til det blir slettet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #4 Skrevet 30. september 2024 Du kan jo prøve? Du får jo forhåpentlig ikke enda dårligere økonomi og større behov for betalingsutsettelse senere. Jeg har for høy trygd til å få slettet noe som helst. Anonymkode: dd8e8...862 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #5 Skrevet 30. september 2024 Da prøver jeg det. Skulle vel tenkt på det for maaaange måneder siden, men visste selvfølgelig jeg skulle ende opp med dette 😢 Synes livet er fryktelig urettferdig nå. Anonymkode: 6d0b6...6dd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #6 Skrevet 1. oktober 2024 Fikk slettet hele greia, svært fornøyd. Anonymkode: 28811...f76
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #7 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skal søke uføretrygd. Slik jeg forstår det så vil lånet da bli slettet, siden inntekten min er lav. Hvis jeg benytter med av betalingsutsettelsene frem til lånet blir slettet. Sparer jeg de pengene da? Anonymkode: 6d0b6...6dd Ja, du sparer de pengene. Om du hadde kikket på lånekassen sine sider, hadde du funnet ut av dette. Samt hva som er inntektsgrensene for hvor mye man kan få slettet og prosessen for dette https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ Anonymkode: 889a5...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå