Gå til innhold

Julebord og fester med sjefen..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei,

de siste årene har virksomhetsleder deltatt på julebord og andre jobbfester. Jeg har alltid stusset på dette med tanke på det å kunne være profesjonell som leder og beholde respekten til sine ansatte.  Jeg vet at vi er alminnelige folk alle sammen på fritiden, men det er flere som føler ikke at vi kan slå oss løs på fester så lenge lederen er til stede. Når jeg har møtt lederen på utesteder har den ofte introdusert seg som sjefen min til vennene mine. Da er vi plutselig i rollene våres? Vi er en personalgruppe på rundt 40 stykk og det er ikke ofte vi samles. Er redd for å drite meg ut eller si noe skjevt som kan gå utover det profesjonelle forholdet. Hva tenker dere? Har dere gode/dårlige erfaringer med å blande sjefen med på fester?

Anonymkode: d45c7...89b

Jeg drikker ikke på julebord og det kan anbefales. Kjører...

Anonymkode: 684d0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Fordi vi ser oss over skulderen hele tiden..

Pleier du å tafse på kollegaer, eller slikke dem uoppfordret i øret?

Oppfør deg med normal folkeskikk, og alle kan ha en fin fest. Ingen er ute etter å «ta» deg, alle har lyst på en hyggelig fest, og det får man hvis ingen blir grenseoverskridende.

Anonymkode: 5c77a...2e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde stolt på meg selv med alkohol innabords, så hadde jeg droppet alkohol. 

Jeg blir litt mer pratsom, og latteren sitter litt løsere. Men har da likevel solide filtere for hva som kommer ut av munnen min. 

Samme gjelder om jeg skal ut med venninner. Venninne A har betrodd seg om en spontanabort. Om jeg hadde vært av typen som lett røpet slik etter noen glass, så hadde jeg droppet de glassene. 

Anonymkode: d9356...7b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heldigvis å oppføre meg selv om jeg har noen glass vin innabords, så det gjør ikke noe om sjefen er med på festen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at sjefen er med og viser interesse og tilhørighet. Vår tidligere leder ble aldri med, var ikke bra nok, og vi var forskjellige av rang. Synes det var verre, at vi ikke var verdt å omgåes med.

Anonymkode: 4d0c3...6d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et problem for deg at leder er med på jobbfester, fordi du da ikke kan slå deg løs (og dermed drite deg ut), så bør du oppføre deg annerledes på jobbfester! 

Jeg er ikke vant til noe annet enn at ledelsen deltar på jobb-relaterte fester.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er en fordel at han sier han er sjefen din. Da vet vennene dine, at de sannsynligvis, bør oppføre seg. Har du sagt til vennene dine at du misliker jobben feks, så skjønner de jo at de ikke skal prate om det foran sjefen din. 

Uansett "slipper man seg ikke løs" på jobb fest. Man drikker litt alkohol og oppfører seg. Driver ikke å blotter pupp eller fiser foran andre.

Anonymkode: d727f...664

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig her at leder trekker seg tilbake før midnatt hvertfall

Anonymkode: 7e707...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var rart om ikke ledere var med. Sammenkomster i forbindelse med jobb er ikke for meg privatlivet og da er det hyggelig at alle er med. 

Anonymkode: 39136...601

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en bra ting at noen føler de ikke "Kan slå seg løs" hvis det betyr å oppføre seg på en måte sjefen vil "se ned på".. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oppførsel er det du pleier ha på julebord som sjefen ikke kan se? 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei,

de siste årene har virksomhetsleder deltatt på julebord og andre jobbfester. Jeg har alltid stusset på dette med tanke på det å kunne være profesjonell som leder og beholde respekten til sine ansatte.  Jeg vet at vi er alminnelige folk alle sammen på fritiden, men det er flere som føler ikke at vi kan slå oss løs på fester så lenge lederen er til stede. Når jeg har møtt lederen på utesteder har den ofte introdusert seg som sjefen min til vennene mine. Da er vi plutselig i rollene våres? Vi er en personalgruppe på rundt 40 stykk og det er ikke ofte vi samles. Er redd for å drite meg ut eller si noe skjevt som kan gå utover det profesjonelle forholdet. Hva tenker dere? Har dere gode/dårlige erfaringer med å blande sjefen med på fester?

Hvis du har et stort problem med at sjefen er deltakende på jobbfester bør du kanskje anslysere ditt eget alkohol-konsum slik at du ikke driter deg ut foran sjefen. På jobbfester kontrollerer man både alkoholkonsum og oppførsel. Evner du ikke det er det du som bør droppe festen.

Anonymkode: 69aa1...ca6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hyggelig, så lenge sjefen forholder seg til rollen en har. Hyggelig når de er mer avslappet og deltar, ikke hyggelig når de blir drita, tafser og sjenker gutta. 

Anonymkode: a80a0...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En leder uansett nivå skal aldri bygge et personlig forhold til ansatte. Eller delta på ting som ansatte bruker som samling.

Jeg personlig deltar kun på alkoholfritt.

Anonymkode: 12033...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ledelse som stort sett holder seg edru på fester, med unntak av en champagne-skål eller lignende. Jeg prøver å følge det eksempelet. Det er alltid noen som drar den for langt, og det er ganske flaut.

Jeg er en som elsker å være dritings på byen. Noe av det beste jeg vet. Det er bare noe med den halvprofesjonelle settingen som gjør at jeg ikke klarer å slappe helt av. Og det er egentlig bare bra. De er kolleger, og jeg vil faktisk ikke bli for personlig med dem.

Anonymkode: 4362f...b2f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en normal god oppførsel så er ikke det noe problem. Selv sjefer skjønner at andre kan bli fulle, så så lenge du ikke drar en Atle Antonsen så er det ingen som ser rart på deg i ettertid. 

Anonymkode: 98da9...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har også dårlig erfaring med det. Vi er også ca. 40 ansatte. Problemet er at leder har blitt ekstremt full de gangene vi har hatt noe sammenkomst. Så ille at hen har blitt kastet ut fra utesteder, kastet opp, blitt fulgt hjem. Favoriserer ansatte, og er ekkel mot andre.

Når jeg begynte i denne jobben, elsket alle de ansatte sosiale eventer, men nå er det nesten ingen som gidder lenger, om de ser at leder er påmeldt.. Hyggelig at leder er med ut, og "ufarliggjør" sin rolle, men også fint å vite når det er på tide å komme seg hjem, og la "folka på gulvet" få kose seg også.

Anonymkode: ba86c...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i slåsskamp med to forskjellige sjefer på julebord opp gjennom. På mandagen var vi like gode venner igjen. Det som skjer på fest forblir på fest er min erfaring. Har sett det meste 😄

Anonymkode: 2e0bf...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord med jobben min tidlig i januar. Jobber for en relativt stor bedrift, med mange ansatte, og alle deltok - alt fra direktøren selv til markedssjefen til daglig leder for min avdelingen. 
Koste meg masse, tenkte ikke over at de var der engang. Jeg ble altfor full, og måtte ha hjelp til å komme meg ut i ventende bil av markedssjefen og en jeg fortsatt ikke husker hvem er. Våknet dagen etter med verdens verste fylleangst, tenkte jeg hadde ødelagt alt av arbeidsforhold og at alle mine kollegaer når ser på meg som fylla selv - men det gikk bra. Da jeg kom på jobb et par dager senere, var alt nesten glemt. Fikk et par spørsmål om hvordan formen min var dagen etter, og ikke noe mer. 
Markedssjefen var også innom. Jeg synes det var kjempeflaut, men hun oppførte seg helt som normalt, og ingen skade skjedd. 
Jeg tenker derfor du kan det med ro. Sjefer liker også julebord og personalfester. Det verste som skjer er at du drikker litt mer enn du hadde tenkt - og da går det an å reise hjem. 

Anonymkode: d4e44...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt naturlig at ledere også er med. Selv foretrekker jeg å gå hjem tidlig, og jeg drikker meg aldri dritings. Greit å gå hjem før alle andre blir fulle og skal diskutere noe med ledere  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...