Gå til innhold

Kjønnssykdom eller bare mensen? Betennelse i livmorhals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør noe intenst i underlivet, og jeg var helt sikker på at det var sopp, da jeg har vært mye plaget av dette opp i gjennom. Men behandling mot sopp har ikke virket, så i dag har jeg vært på gynekologisk undersøkelse, og det ble tatt prøver fra livmorhalsen. Det viser deg at det ikke finnes tegn til sopp, men at jeg er rød og betent. Fikk diagnosen cervisitt, som er betennelse på livmorhalsen. Jeg har hatt ubeskyttet sex med én person som er over 30 år, og som ikke har hatt annen partner de siste tre måneder, og kun to partnere på 10 år. Det er altså ikke veldig sannsynlig at han har hatt noen sykdommer nedentil. 

Noen som har kunnskap om dette, som kan si om det er vanlig å få betennelse der uten at det skyldes en kjønnssykdom? Jeg leste at man kan få det i forbindelse med menstruasjon, noe som kan stemme veldig bra med når dette oppsto. Jeg har ikke hatt mensen på lenge fordi jeg har utsatt det med p-piller, og nå hadde jeg det for første gang på lenge. Er dette en sannsynlig forklaring?

Jeg har tatt test for Klamydia og Gonore som var negativ (men kan hende det var for tidlig å teste, selv om symptomene allerede var der?). Har testet på nytt, nå også for mykoplasma. Kan man forresten få negativ test etter at symptomene har meldt seg? «Soppen» dukket opp bare  4-5 dager etter samleiet.

Anonymkode: da75c...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...