Gå til innhold

Hvordan best håndtere at samboer er bortreist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Samboer er bortreist på utenlandsoppdrag i Forsvaret. Det er første gang han er borte, og vi har ikke vært sammen så fryktelig lenge (<1 år).

Han har nå vært bortreist noen uker, og jeg begynner å føle mer og mer på det. Strategien min er egentlig å holde meg noenlunde opptatt, og ikke tenke så mye på at han ikke er her. Forsøker å ikke telle dager osv.

Vi prater på telefonen noen ganger i uka, og sender meldinger hver dag. Jeg regnet jo med at for han blir alt nytt og spennende, mens for meg går tralten mye i det samme gamle. Jeg «mangler» jo en stor del av hverdagen, mens for han er alt spennende. 

Jeg synes det er trått å gå inn mot høst og vinter «alene», selv om jeg selvsagt forsøker å gjøre det beste ut av det.

Kan andre som har vært i lignende situasjon fortelle litt om det? Hva er dine tips? 

Anonymkode: da852...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen bodde ulike steder i 2-3 år ganske tidlig i forholdet, etter å ha vært samboere i to år, så var jo en overgang. 

Litt annen situasjon, vi brukte mye penger på å prioritere tid sammen, så vi så hverandre hyppig, tross at ene året var i ulike land. 

Følte det var lettest når jeg gjorde ting han uansett ikke var en "del av". Jobbet mye, med den bonusen at jeg virkelig fikk lagt et fundament i egen karriere + mye penger til egenkapital, var litt hjemme hos foreldrene mine i helger og slik. Inviterte venninner og familie til meg på overnatting helger jeg måtte være alene, eller dro bort. Trente mye, og hadde kveldstimer der jeg vanligvis foretrekker morgentimer. 

Aner ikke hvorfor, men fredag kveldstid og søndag dagtid var de kjipeste dagene i uka, da anstrengte jeg meg for å finne på noe. 

Anonymkode: 9bfc5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen min er borte så går jeg en del turer, trener, vasker huset (litt omfattende oppgaver som å vaske stekeovnen, alle vinduer, vaske sofatrekk, dyner, puter osv.), inviterer venner eller familie over, eller går på besøk.

Hvis du skaffer deg en hobby med oppmøte (f.eks håndball, crossfit, dans elns.) så vil du merke at ukene går fort, fordi da kommer neste gang så fort. 

Anonymkode: fd406...ea2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når mannen min er borte så går jeg en del turer, trener, vasker huset (litt omfattende oppgaver som å vaske stekeovnen, alle vinduer, vaske sofatrekk, dyner, puter osv.), inviterer venner eller familie over, eller går på besøk.

Hvis du skaffer deg en hobby med oppmøte (f.eks håndball, crossfit, dans elns.) så vil du merke at ukene går fort, fordi da kommer neste gang så fort. 

Anonymkode: fd406...ea2

Det blir mye huslige sysler og trening. Forsøker å finne på en del med venninner o.l, men det blir jo en del kvelder i uka hvor jeg sitter alene likevel. Familie bor dessverre et stykke unna, så får ikke besøkt dem med mindre jeg har mer enn en helg fri.

Det med organiserte aktiviteter hadde vært topp, men jeg jobber dessverre turnus. Dvs får ikke gjort slik at jeg har hver torsdag fri e.l. kanskje jeg kan finne noe som går flere dager i uka. Hadde vært greit å hatt noe fast og gå til.

Takk for tips!

Anonymkode: da852...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...