AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #1 Del Skrevet 30. september 2024 Kan man ta ut rentene fra BSU-konto etter året man fyller 34, og bruke disse fritt uten å avslutte kontoen? Leste f.eks. at: "Du kan ta ut renter som påløper fra og med det inntektsåret du fyller 34 år." (https://www.landkredittbank.no/hjelp-og-kundeservice/sporsmal-og-svar/sparing/konto/bsu/hva-skjer-med-bsu-kontoen-min-nar-jeg-fyller-34-ar/), men det kommer kanskje an på hvilken bank man har? Hvilke erfaringer har dere med dette? Anonymkode: 39b51...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #2 Del Skrevet 30. september 2024 Jeg har dnb og har tatt ut renter hvert år siden jeg var 34, de har ikke avslutta den eller kjefta på meg. Renter står som tilgjengelig saldo hos meg Anonymkode: b9667...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest_* Skrevet 2. oktober 2024 #3 Del Skrevet 2. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 16.38): Jeg har dnb og har tatt ut renter hvert år siden jeg var 34, de har ikke avslutta den eller kjefta på meg. Renter står som tilgjengelig saldo hos meg Anonymkode: b9667...4be Kunne du ta ut rentene samme år som du fylte 34? Eller ble de først "bokført" ved slutten av året, slik at du ikke kunne ta det ut før året etter? Kan du ta ut renter inneværende år, eller kan du kun ta ut fjorårets fordi det bokføres på slutten av året? Endret 2. oktober 2024 av Gjest_* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Del Skrevet 2. oktober 2024 Så smart. Det viste jeg ikke at man kunne gjøre. Jeg husker det ble veldig mye styr når jeg villa bruk pengene på å pusse opp kjøkkenet mitt. Nei det måtte gå til gjelden fikk jeg beskjed om. Så jeg løste det med å sette det inn på lånet og tok opp det samme i lån på huset🤷🏼♀️ greit nok at det skal være regler for det. Men jeg synes det var litt vel firkanta system. Det gikk jo til huset. Anonymkode: 70d32...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest_* Skrevet 2. oktober 2024 #5 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så smart. Det viste jeg ikke at man kunne gjøre. Jeg husker det ble veldig mye styr når jeg villa bruk pengene på å pusse opp kjøkkenet mitt. Nei det måtte gå til gjelden fikk jeg beskjed om. Så jeg løste det med å sette det inn på lånet og tok opp det samme i lån på huset🤷🏼♀️ greit nok at det skal være regler for det. Men jeg synes det var litt vel firkanta system. Det gikk jo til huset. Anonymkode: 70d32...ebe Man skal da kunne bruke det på oppussing i egen bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. oktober 2024 #6 Del Skrevet 2. oktober 2024 Gjest_* skrev (17 minutter siden): Man skal da kunne bruke det på oppussing i egen bolig? Regelverket ble litt justert for tre år siden. Da ble oppussing tatt inn i mulige bruksområder for BSU. Hvilken rente har dere på BSU nå som man har passert 34? Veldig mange banker har nå begredelig lav rente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest_* Skrevet 2. oktober 2024 #7 Del Skrevet 2. oktober 2024 newman01 skrev (1 minutt siden): Regelverket ble litt justert for tre år siden. Da ble oppussing tatt inn i mulige bruksområder for BSU. Hvilken rente har dere på BSU nå som man har passert 34? Veldig mange banker har nå begredelig lav rente. Vanlig sparekonto-rente. Ikke så verst i min lokale bank, men rentene bokføres visst kun ved slutten av året, og da betyr vel det at man kun kan ta ut fjorårets renter? Er det noen som har DnB og vet hvordan dette er? Kan man ta ut renter fra inneværende år der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå