Gå til innhold

Kirkeprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ordne med det selv? Eller ordner kriken med dette? Må man i det hele tatt ha det? Hvordan gjør dere det? Hvor mange sanger skal man velge osv? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ordnet det selv. Bestemte oss for to sanger (en før og en etter vielsen) og fikk dem laget på et trykkeri.

Da vi var i samtale med presten spurte han hvilke sanger vi ønsket, og da var det bare å informere om hva som sto i "heftet"

Skrevet

Ein må ikkje ha kyrkjeprogram, men mange syns det er greit. Dette ordnar ein sjølv. Du kan lese om kor mange salmer og slikt de bør ha på www.kirken.no

Skrevet

Kirkeprogram er ikke en nødvendighet.

Vi brukte bare salmebok og presten annonserte nummer på salmene.

Skrevet
Må man ordne med det selv? Eller ordner kriken med dette? Må man i det hele tatt ha det? Hvordan gjør dere det? Hvor mange sanger skal man velge osv?  :sjenert:

Hei, vi lagde kirkeprogram selv. salmer må du ha minst to av og en eller to skrifter som skal leses. Du finner disse på ww.orkdalsmenighetene.no

Jeg kanmaile deg vårt kirkeprogram som vi lagde i word, så kan du bruke vårt som mal og bare endre tekst/ bilde? Send meg mailadressen på pm hvis du er interessert :)

Skrevet

Kirkeprogram ordner man selv, med mindre man setter bort jobben til noen andre og betaler litt for det. Men det er lett å lage, man kan jo bare lage det i word og kopiere opp. Så avansert trenger det ikke være.

Jeg synes man må/bør ha kirkeprogram. Har opplevd vielser med kun salmebok, og det synes jeg er et kaos. Hvis presten er utydelig, blar alle febrilsk, det er bare noen som synger og det virker litt lite proft. Når atpå til salmene på tavlen ved alteret ikke stemmer med de man skal synge, er det ikke så lett...

Skrevet

Vi hadde kirkeprogram, syns det er en dyd av nødvendighet. Mamma laget våre, de ble kjempefine! :)

(og nå som jeg har så kul scanner, så kanskje jeg skal forsøke å scanne og legge dem ut.....) :sjarmor:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Hei, vi lagde kirkeprogram selv. salmer må du ha minst to av og en eller to skrifter som skal leses. Du finner disse på ww.orkdalsmenighetene.no

Jeg kanmaile deg vårt kirkeprogram som vi lagde i word, så kan du bruke vårt som mal og bare endre tekst/ bilde? Send meg mailadressen på pm hvis du er interessert :)

Åh, kan du sende meg? Sender deg en PM.

Gjest Fruktkake
Skrevet

kitekatt: det gikk ikke å sende PM til deg. Innboksen din er full eller noe.

Skrevet
kitekatt: det gikk ikke å sende PM til deg. Innboksen din er full eller noe.

Prøv nå :)

Skrevet (endret)

Enig i at man bør ha kirkeprogram. Salmebok blir bare kaos og det er hyggelig å kunne følge med på de ulike programpostene man skal gjennom. Får også enn viss feeling av hvor lang tid det vil ta. Vi gikk gjennom rekkefølgen med presten vår og endte opp som følger:

• Inngangsmarsj
  • Inngangsord
  • Salme
  • Skriftlesing (venner og prest)
  • Salme
  • Tale
  • Ekteskapsinngåelse
  • Overrekkelse av ringer
  • Forbønn med fadervår.
  • Salme
  • Velsignelsen
  • Utgansmarsj

Hele vielsen var over på 35 min tror jeg.

Endret av Heidi76
Gjest lilletroll
Skrevet

Vi lagde vårt kirkeprogram selv vi også. En rimelig og enkel måte å ordne de på, og fine blir de jo også :)

Skrevet

Takk for fin oversikt Heidi :klem: Snapper den over i dagboka mi ;)

Skrevet

Takk, det så veldig fint ut.

Blir spennende hvordan vi skal gjøre det da, siden vi skal både gifte oss OG døpe babyen som er på vei samtidig... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...