Gå til innhold

Misstrives i ny jobb pga kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er så utrivelig kun mot meg føler jeg. Jeg er ny i jobb. Hun svarer frekt og snakker minst mulig med meg. Av og til kan hun bli veldig hyggelig så like frekk og jævlig. De andre liker henne så jeg kan ikke akuratt klage på henne som ny. Jeg har lyst å slutte før jeg har starta aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 24a2a...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi det tid.. Noen trenger tid til å bli trygg på nye. 

Også er dette en kollega. Ikke en venn. Vær saklig og profesjonell. Du vil møte folk du ikke liker, eller som ikke liker deg, i arbeidslivet uansett 

Anonymkode: 44c56...e57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende hun har en litt annerledes væremåte, som man må bli vant til? Dersom alle liker henne, kan det jo hende det er det som er tilfelle. 

Hva har hun sagt til deg som er ufint og frekt? Kan du ha mistolket henne?

Anonymkode: 74dad...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør hun da? Du kommer til å møte folk du liker mindre uansett hvor du jobber 

Anonymkode: 3d306...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva gjør hun da? Du kommer til å møte folk du liker mindre uansett hvor du jobber 

Anonymkode: 3d306...eb6

Ler ofte hvis jeg sier noe feil. Elsker å rette meg opp. Svarer kort om jeg prøver å snakke med henne.

Anonymkode: 24a2a...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ler ofte hvis jeg sier noe feil. Elsker å rette meg opp. Svarer kort om jeg prøver å snakke med henne.

Anonymkode: 24a2a...b13

Hva er en vanlig reaksjon når man sier noe feil da? Late som ingenting? Jeg synes man fint kan le sammen om noen sier noe feil. Har hun sakt noe frekt eller ufint til deg?

Anonymkode: 74dad...dc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den samme følelsen, følte virkelig ikke hun likte meg, var krass og småfrekk. Tenkte jeg bare måtte godta å ikke bli likt av alle.

Plutselig en dag kom hun inn og var kjempeengasjert og vi prata lenge. Skjønner ikke hva som skjedde, men antar hun bare trengte å varme opp litt.

Gi det tid og møt henne på hennes premisser, er mitt råd.

Anonymkode: 36c42...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ler ofte hvis jeg sier noe feil. Elsker å rette meg opp. Svarer kort om jeg prøver å snakke med henne.

Anonymkode: 24a2a...b13

Kanskje hun bare er usikker. Gi det litt tid, og le selv hvis du sier noe feil.. Fokuser mest på jobben dere skal gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en leveregel og det er at hvis kun jeg reagerer på ett menneske må jeg se på meg selv og min reaksjon, men hvis jeg møter ett menneske som mange reagerer på så kan det hende at det er noe med vedkommende som det er grunn til å reagere på. Slik du fremstiller det så liker alle andre henne så da kan det hende du bør se litt på deg selv, og vurdere om du kanskje er for nærtakende og tolker ting negativt. Når det er sagt så vil man alltid risikere å få kollegaer man ikke har kjemi med og det må man som voksen bare takle og gjøre det beste ut av.

Anonymkode: 02d3b...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil si opp den nye jobben din pga en kollega du føler ikke liker deg? 😅 utrolig spesielt. 
 

jeg har aldri jobbet ett sted der jeg har likt eller pratet med alle ansatte. Det er helt vanlig. Svar henne med samme mynt og ellers overse. 

Anonymkode: 63a4b...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Også er dette en kollega. Ikke en venn. Vær saklig og profesjonell. Du vil møte folk du ikke liker, eller som ikke liker deg, i arbeidslivet uansett 

Anonymkode: 44c56...e57

Nettopp, ikke ta arbeidslivet personlig.  Se på det som penger til å overleve, er jo det dette er.

Jobbet med ustabile folk selv i mange år, men til slutt bryr man seg ikke. Trenger ikke møtes/snakkes utenom arbeidstiden :) 

Få deg et liv UTENFOR jobben som er betyr noe for deg, med interesser og vennskap. Jobb=penger, ferdig! :) 

Anonymkode: 9b341...990

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...