Gjest yedi warrior Skrevet 7. oktober #21 Del Skrevet 7. oktober Grüner skrev (1 time siden): Og det ble pyntet veldig på sannheten i serien mht Leonard. Han var utro an mass mot Marianne over flere år og med flere ulike kvinner, men ikke et eneste utroskap er dokumentert i serien! Der virker det som det kun var Marianne for han og så poesien da, først og fremst poesien. Hadde sett og lest alt av stoff før jeg så serien. Og jeg følte at tv-serien stemte slik noenlunde med inntrykket jeg hadde. Minus at Axel Sr. nok var mer sjarmerende i virkligheten (Marianne har uttalt at første året på Hydra sammen med Axel, var det beste i livet hennes) , som de sa i kronikk i Aftenposten - og at Leonard hadde flere svin på skogen når det gjaldt utroskap. Det var jo to veldig egoistiske menn hun fant seg, men Leonard var vel litt mer "gentleman" i måten å være drittsekk på enn Axel. Vet ikke hva som er verst. Leonard var den mannen som tok mest praktisk ansvar, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 7. oktober #22 Del Skrevet 7. oktober Hjerteskjærandes med guten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #23 Del Skrevet 7. oktober Xstrella skrev (1 time siden): Var nok en grunn til at forholdet tok slutt ja. Stakkars lille Axel jr. De burde tatt seg bedre av han. Marianne fikk omsider nok da Leonard gjorde Suzanne Elrod gravid og ville beholde barnet siden hun var jøde. Huff, ja. Barnevernet hadde nok blitt koblet inn om det var i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #24 Del Skrevet 7. oktober yedi warrior skrev (1 time siden): Hadde sett og lest alt av stoff før jeg så serien. Og jeg følte at tv-serien stemte slik noenlunde med inntrykket jeg hadde. Minus at Axel Sr. nok var mer sjarmerende i virkligheten (Marianne har uttalt at første året på Hydra sammen med Axel, var det beste i livet hennes) , som de sa i kronikk i Aftenposten - og at Leonard hadde flere svin på skogen når det gjaldt utroskap. Det var jo to veldig egoistiske menn hun fant seg, men Leonard var vel litt mer "gentleman" i måten å være drittsekk på enn Axel. Vet ikke hva som er verst. Leonard var den mannen som tok mest praktisk ansvar, hvertfall. Jeg synes starten på serien var bra, men de to siste episodene avvek for mye fra det jeg har lest og det virket som at handlingen ble rushet for å avslutte serien. Marianne sier også i siste episode at hun er gravid og diskuterer abort med Charmian, samtidig forteller hun lille-Aksel at hun er gravid og sier han kan legge hodet på magen hennes og høre om det sparker. Veldig rar ting å gjøre hvis hun vurderer abort. Dessuten er det vel litt tidlig å kjenne spark så tidlig i graviditeten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 7. oktober #25 Del Skrevet 7. oktober Grüner skrev (20 minutter siden): Marianne fikk omsider nok da Leonard gjorde Suzanne Elrod gravid og ville beholde barnet siden hun var jøde. Huff, ja. Barnevernet hadde nok blitt koblet inn om det var i dag. Det var ikke bra. Ikke lett å være sammen med kjent artist som alle ville ha en bit av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #26 Del Skrevet 7. oktober Xstrella skrev (3 minutter siden): Det var ikke bra. Ikke lett å være sammen med kjent artist som alle ville ha en bit av. Og han «delte villig», han.. Han har selv sagt at han hadde en umettelig appetitt på sex derfor var han glad han var ung på det frie 60-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 7. oktober #27 Del Skrevet 7. oktober Grüner skrev (26 minutter siden): Jeg synes starten på serien var bra, men de to siste episodene avvek for mye fra det jeg har lest og det virket som at handlingen ble rushet for å avslutte serien. Marianne sier også i siste episode at hun er gravid og diskuterer abort med Charmian, samtidig forteller hun lille-Aksel at hun er gravid og sier han kan legge hodet på magen hennes og høre om det sparker. Veldig rar ting å gjøre hvis hun vurderer abort. Dessuten er det vel litt tidlig å kjenne spark så tidlig i graviditeten? Enig, jeg synes også de siste episodene hoppet mye i handlingen, og det med graviditeten eller aborten fikk vi aldri vite noe mer om. Det burde ha vært et par episoder til. Også fordi at jeg så den ferdig så fort, likte den skikkelig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 7. oktober #28 Del Skrevet 7. oktober Grüner skrev (3 timer siden): Og det ble pyntet veldig på sannheten i serien mht Leonard. Han var utro an mass mot Marianne over flere år og med flere ulike kvinner, men ikke et eneste utroskap er dokumentert i serien! Der virker det som det kun var Marianne for han og så poesien da, først og fremst poesien. Du snakker omtv serien?! da har du iaåfall ikke fulgt med, for det er flere scener der han er med andre damer i new york. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #29 Del Skrevet 7. oktober Monky skrev (32 minutter siden): Du snakker omtv serien?! da har du iaåfall ikke fulgt med, for det er flere scener der han er med andre damer i new york. Ja, masse flørtende blikk og han kysser ei tilfeldig dame når han er rusa, men ikke mer enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober Forfatter #30 Del Skrevet 7. oktober Meadow skrev (37 minutter siden): Enig, jeg synes også de siste episodene hoppet mye i handlingen, og det med graviditeten eller aborten fikk vi aldri vite noe mer om. Det burde ha vært et par episoder til. Også fordi at jeg så den ferdig så fort, likte den skikkelig godt. Ja, hadde serien fått et par episoder til hadde ikke slutten blitt så «stresset». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 8. oktober #31 Del Skrevet 8. oktober Grüner skrev (12 timer siden): Ja, masse flørtende blikk og han kysser ei tilfeldig dame når han er rusa, men ikke mer enn det. Han lå til sengs med flere etter som jeg så. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yedi warrior Skrevet 17. oktober #32 Del Skrevet 17. oktober (endret) Grüner skrev (På 8.10.2024 den 0.24): Jeg synes starten på serien var bra, men de to siste episodene avvek for mye fra det jeg har lest og det virket som at handlingen ble rushet for å avslutte serien. Marianne sier også i siste episode at hun er gravid og diskuterer abort med Charmian, samtidig forteller hun lille-Aksel at hun er gravid og sier han kan legge hodet på magen hennes og høre om det sparker. Veldig rar ting å gjøre hvis hun vurderer abort. Dessuten er det vel litt tidlig å kjenne spark så tidlig i graviditeten? Ja akkurat det reagerte jeg også på. Det var nokså uklart vedr. den graviditeten. Det jeg syns var mest avvikende. Var at det i serien ble framstilt som om Leonard bodde i Osla sammen Med Marianne og lille-Axel første gangen da de kjørte bilen hjem fra Athen til Oslo. For det stemmer ikke i det hele tatt. Men han var jo i Oslo flere ganger senere, da. Men der tok de en liten snarvei. I mitt hode så var serien gjenkjennbar i forhold til hva jeg visste fra før. Fikk samme viben. Noen scener var jo som tatt rett fra virkligheten. Som i perioden da Leonard bodde på Chelsea Hotel, og det var andre stjerner involvert osv. BJ'en med Janis Joplin osv. Endret 17. oktober av yedi warrior Bokstavfeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå