AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #1 Skrevet 30. september 2024 Jeg vet jo at under korona så ble jo dette ganske vanlig, men noen som har fått time på video nå? Jeg har time i morgen, og det er en time jeg har ventet på, og sett fram til. Men så ble datteren min syk i dag, og må være hjemme fra barnehage i morgen. Barnefar er bortreist med jobben, og alle besteforeldre er fortsatt i jobb, så jeg har ingen til å passe henne. Jeg ringte til dps i dag og spurte om jeg kunne få denne timen på telefon, og hun sekretæren sa hun skulle gi beskjed til psykologen min. Det virket ikke som det var et problem å endre på. Men så ringte psykologen å sa at de tilbydde egentlig ikke videotimer, og at det er mer private aktører som gjør det. Jeg skjønner jo de vil at folk skal møte opp, men synes det var rart når det gjelder pga sykdom. Så da blir jo denne timen å utgå da, og jeg ble skikkelig oppgitt. Får dere noen gang timer på video hvis dere har syke barn eller er syke selv? Anonymkode: feed1...a2d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #2 Skrevet 30. september 2024 Her er DPSen din gammeldags. Mulig de ikke er vant til å bruke video, men dette er helt vanlig nordpå. Både før og etter korona. Anonymkode: e787e...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #3 Skrevet 30. september 2024 Har aldri fått tilbud om videotimer, men har hatt mange telefontimer som et supplement til fysiske timer. Anonymkode: 2d27b...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #4 Skrevet 30. september 2024 Det kan være de ikke har nødvendig systemer for å kunne tilby videotimer - det er strenge krav med tanke på personvern, det er ikke bare å ta det på teams eller Skype. Anonymkode: cba2f...430 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #5 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det kan være de ikke har nødvendig systemer for å kunne tilby videotimer - det er strenge krav med tanke på personvern, det er ikke bare å ta det på teams eller Skype. Anonymkode: cba2f...430 Da har de ikke tatt dem i bruk. Dips har mulighet for dette i helt trygge rammer 😊 Anonymkode: e787e...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #6 Skrevet 30. september 2024 Jeg går til samtaler på en rusklinikk og etterspurte videosamtaler. De hadde heller ikke teknologien til det. Synd, for jeg tror det hadde blitt mindre avlysninger ved å kunne tilby det. Frafall er jo et stort problem både innen rus og psykiatri. Anonymkode: f4f33...fb2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #7 Skrevet 30. september 2024 Det må jo gå Ann å ha timen over tlf ? Hvis de ikke har mulighet til videosamtale. Liksom bare å ringe uten video Anonymkode: cae39...c5c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #8 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet jo at under korona så ble jo dette ganske vanlig, men noen som har fått time på video nå? Jeg har time i morgen, og det er en time jeg har ventet på, og sett fram til. Men så ble datteren min syk i dag, og må være hjemme fra barnehage i morgen. Barnefar er bortreist med jobben, og alle besteforeldre er fortsatt i jobb, så jeg har ingen til å passe henne. Jeg ringte til dps i dag og spurte om jeg kunne få denne timen på telefon, og hun sekretæren sa hun skulle gi beskjed til psykologen min. Det virket ikke som det var et problem å endre på. Men så ringte psykologen å sa at de tilbydde egentlig ikke videotimer, og at det er mer private aktører som gjør det. Jeg skjønner jo de vil at folk skal møte opp, men synes det var rart når det gjelder pga sykdom. Så da blir jo denne timen å utgå da, og jeg ble skikkelig oppgitt. Får dere noen gang timer på video hvis dere har syke barn eller er syke selv? Anonymkode: feed1...a2d Dette høres lite servicevennlig ut. Skal du nå måtte vente på enda en ny time? Anonymkode: a6e32...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #9 Skrevet 30. september 2024 Dette var første timen? Da tror jeg det er årsaken. Den skal hovedsakelig være en kartleggingstime og det er vanskelig over telefon eller video. Anonymkode: cbd1f...2e4 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #10 Skrevet 30. september 2024 Jeg har flere ganger hatt time hos psykologen over tlf, enten fordi hun har vært bortreist eller hvis jeg plutselig er blitt innlagt på somatisk avd, så har jeg det gått helt fint selv om jeg har sagt ifra samme dag. Men jeg har jo gått hos denne psykologen en god stund da. Anonymkode: 4d7e3...d0d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #11 Skrevet 30. september 2024 Jeg har hatt en god del videotimer med min behandler etter covid og det er aldri noe problem når jeg ber om det. De bruker jo tross alt samme system til videoer som de brukte under covid så om noen DPS sier nei så er det bare for å være vrange. Anonymkode: efb62...805
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #12 Skrevet 30. september 2024 Her på Sørlandet tilbyr de det. Men har heller benyttet meg av telefontime ved behov Anonymkode: c4f2c...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå