AnonymBruker Skrevet 4. oktober #21 Del Skrevet 4. oktober Hjemmebrenning på bygda burde også tillates. Ikke at noen bryr seg om at det er forbudt, men likevel. Anonymkode: f6155...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. oktober #22 Del Skrevet 4. oktober Det latterlige er at på bygda er definert som godt over halvparten av landets kommuner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #23 Del Skrevet 4. oktober Brunello skrev (2 minutter siden): Det latterlige er at på bygda er definert som godt over halvparten av landets kommuner. De følger sentraliseringsindeksen så det er jo ikke veldig rart. Anonymkode: 3817e...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. oktober #24 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De følger sentraliseringsindeksen så det er jo ikke veldig rart. Anonymkode: 3817e...3b9 Det latterlige er at vi har 250 kommuner så og si uten mennesker. Vi burde hatt 100 totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #25 Del Skrevet 4. oktober Brunello skrev (1 time siden): Det latterlige er at på bygda er definert som godt over halvparten av landets kommuner. Brunello skrev (59 minutter siden): Det latterlige er at vi har 250 kommuner så og si uten mennesker. Vi burde hatt 100 totalt. Det er det latterlige. Anonymkode: f6155...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #26 Del Skrevet 4. oktober Bor på bygda, og hadde det ikke vært for at mine fritidsinteresser er lett tilgjengelig her, så vet jeg ikke om jeg hadde blitt boende. Mulig det hadde hjulpet med noen "fordeler" for de som bor slik, men om det hadde veid opp for alle ulempene med å bo usentralt, det tror jeg ikke. 🤔 Det er billig å kjøpe hus og bo, men matprisene på nærbutikken er skyhøye. En kan alltids dra til byen å handle, men en må da ha bil, kjøpe dyrt drivstoff og sette av en hel dag. Kollektivtrafikk er ikkeeksisterende. Det vil si, det går tre tog i døgnet, og en ender fort opp med å må ta nattoget for at ting skal gå opp. Glemte nesten å si at en må bestille togbilletten minst ei uke før, for ellers så er det utsolgt. Busstilbudet er på samme nivå, bare at du ikke trenger å kjøpe billetten ei uke før, men en bytur med buss vil ta minst 10 timer tur/retur. (De har lagt om ruta nå, så jeg må uansett kjøre et stykke for å finne en bussholdeplass det går buss fra.) (Heier på søringene som klager når de ikke får 2-3 tog i timen og synes det er for langt mellom busstoppene 🥳) Husene er gamle, for det bygges ikke noe nytt. Ingen banker som vil låne ut 4-6 millioner for å kunne bygge et hus, som kun blir verdt maks 2-3 mill når det er ferdig. (Husene her koster 500 000.- til 2 mill.) Husene lekker derfor varme som en sveitserost, og det må fyres med ved (heldigvis ikke så fryktelig dyrt), for her er strømmen like dyr som ellers i landet, men nettleien er selvfølgelig høyere. Jobbmulighetene er få, men det er jo jobben en ofte flytter hit for. En får bare håpe at firmaet ikke går konkurs, for da er det bare å flytte igjen, for her finnes det ikke noe alternativer. En må for all del ikke bli syk på bygda, for ambulansen er en time unna. Blir en ranet så har tyvene også en time eller to på seg før de trenger å dra. Ting jeg tror ville gjort en forskjell: Lik matpriser på de små som de store butikkene, og lik drivstoffpriser som på sentrale bensinstasjoner. Bedre kollektivtilbud over hele landet. Nærpoliti og bedre helsetilbud. Større satsning på skoler og barnehager, og krav til et minimumstilbud for aktiviteter for barn og ungdom. Mer satsning på gründere og små bedrifter. Høyere budsjett for lønninger i kommunene. Større kommuner slik at en får ned "korrupsjon" og vennetjenester. Anonymkode: 99692...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå