Gå til innhold

Dårlige venner eller for høye forventninger

123sol
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg fylte 40 år i helgen og var sammen med nærmeste familien både lørdag og søndag. Bursdagen var på søndag. Fikk pakker av mann og svigerforeldre og det var det. Jeg har liten krets og forventet ikke noe mer egentlig, men hadde håpet på litt oppmerksomhet fra mine 2 beste venninner. Den ene venninen min ringte meg på dagen og gratulerte meg, og spurte samtidig hva jeg ønsket meg til bursdagen min. Jeg svarte at det hadde vært hyggelig å gå ut å spise eller konsert eller noe, og foreslo en konsert vi kunne dra på., Det var en god ide, så klart vi må jo feire deg sa hun. Hun har jobbet mye, og var sliten. Den andre venninnen sendte snap med «gratulerer med dagen (navn)» . Jeg fikk ikke noe hilsen på Facebook av noen av de… ikke at det betyr så mye, men litt… 
Jeg er ikke så kravstor, men ble trist av at ingen av de har gjort noen som helst innsats… Er jeg for følsom, eller for kravstor?

hilsen ensom dame på nå 40

Endret av 123sol
S
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt rart å forvente mer, som godt voksen, for å være helt ærlig. Det kommer jo an på om du selv slår på stortromma for dem, også. Hvis du er kjent som litt reservert sosialt vil nok mange også tenke at du ikke ønsker så mye oppmerksomhet på slike dager. 

Anonymkode: c68ff...eb0

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123sol skrev (4 minutter siden):

Jeg fylte 40 år i helgen og var sammen med nærmeste familien både lørdag og søndag. Bursdagen var på søndag. Fikk pakker av mann og svigerforeldre og det var det. Jeg har liten krets og forventet ikke noe mer egentlig, men hadde håpet på litt oppmerksomhet fra mine 2 beste venninner. Den ene venninen min ringte meg på dagen og gratulerte meg, og spurte samtidig hva jeg ønsket meg til bursdagen min. Jeg svarte at det hadde vært hyggelig å gå ut å spise eller konsert eller noe, og foreslo en konsert vi kunne dra på., Det var en god ide, så klart vi må jo feire deg sa hun. Hun har jobbet mye, og var sliten. Den andre venninnen sendte snap med «gratulerer med dagen (navn)» . Jeg fikk ikke noe hilsen på Facebook av noen av de… ikke at det betyr så mye, men litt… 
Jeg er ikke så kravstor, men ble trist av at ingen av de har gjort noen som helst innsats… Er jeg for følsom, eller for kravstor?

Det er mitt verste mareritt, at noen gjør noe ekstra til bursdagen min.

Hva gjør du til deres bursdag da? Og hva sier du og de når dere snakker om bursdager?

Mitt inntrykk er at de betyr mindre og mindre med alderen, bortsett fra for noen få.

Anonymkode: ad5b6...fe0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er litt rart å forvente mer, som godt voksen, for å være helt ærlig. Det kommer jo an på om du selv slår på stortromma for dem, også. Hvis du er kjent som litt reservert sosialt vil nok mange også tenke at du ikke ønsker så mye oppmerksomhet på slike dager. 

Anonymkode: c68ff...eb0

Neinei, det er ikke sært å forvente litt oppmerksomhet på en rund dag. 

Anonymkode: 1e3e5...5f7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mitt verste mareritt, at noen gjør noe ekstra til bursdagen min.

Hva gjør du til deres bursdag da? Og hva sier du og de når dere snakker om bursdager?

Mitt inntrykk er at de betyr mindre og mindre med alderen, bortsett fra for noen få.

Anonymkode: ad5b6...fe0

Det gjør de, men ikke de runde dagene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du hadde en grei feiring😀Men nå kontrasterer jeg mot meg selv, som ikke feirer. Dvs det ligger en sjokolade i postkassa fra en nær veninne. Evt ringer hun på og står 5 min i døra😅Jeg tenker ingen oppmerksomhet er også greit på slike dager. Får det litt gnidd inn at jeg er singel, syk og alene.

Anonymkode: dcf88...0c3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier de er dine beste venninner, men har du samme posisjon hos dem? 

Har de fylt 40, og hva skjedde da?

Hvis jeg ikke ble bedt til feiring, ville jeg KANSKJE sendt en blomst - det kom litt an på forholdet oss i mellom, tror jeg. Jeg ville spleiset med den andre (om vi kjente hverandre). Noen venninner ville jeg nok bare gratulert, men hadde gitt gave om jeg ble invitert til feiring, så klart.

Tenker nok at hvis du ønsker deg litt oppmerksomhet, må du feire dagen også. Det kan være å be hjem på mat og vin - trenger ikke være stor fest - eller invitere dem med ut på lunsj, middag, afternoon tea e.l. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123sol skrev (7 minutter siden):

Kravstor eller følsom, jeg vet ikke. Jeg tror bare folk er veldig forskjellig her. Ikke alle legger like mye i bursdag. Personlig vil jeg helst ikke ha oppmerksomhet denne dagen, er heller ikke så flink å huske andres eller. Men det betyr ikke at mine venner ikke er verd noe for meg, jeg bare viser det på andre måter enn å huske bursdager. Skjønner at det kan være trist, men jeg ville ikke lagt så mye i det hvis de ellers funker som gode venninner. 

Anonymkode: ce97f...8cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i min krets tar intiativ selv til hvilken type feiring de vil ha, og inviterer til det. 

Anonymkode: ac0c6...90f

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk privat gratulasjon fra begge, det holder. Jeg setter mer pris på de som sender meg melding direkte, enn de som slenger på en gratulerer med dagen på Facebook. Hvis du inviterer til feiring er det vanlig å få gave, uansett alder. 

Anonymkode: fa21c...1dc

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neinei, det er ikke sært å forvente litt oppmerksomhet på en rund dag. 

Hun fikk jo gratulasjon og oppmerksomhet. Der virker som at hun er mest lei seg fordi hun ikke fikk gratulasjon på Facebook.

Anonymkode: e3eaf...792

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer heller ikke gave dersom jeg ikke feirer. 

Men du fikk jo oppmerksomhet av begge to? Så skjønner ikke helt hvorfor du er skuffet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrangerte 30 års overraskelsesfest, og helgetur med konsert i 40 årsgave. Er ikke mest lei meg for at jeg ikke fikk facebook mld… Nei vet ikke, følte meg bare litt glemt.. Men takk for konstruktive tilbakemeldinger☺️

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123sol skrev (1 minutt siden):

Arrangerte 30 års overraskelsesfest, og helgetur med konsert i 40 årsgave. Er ikke mest lei meg for at jeg ikke fikk facebook mld… Nei vet ikke, følte meg bare litt glemt.. Men takk for konstruktive tilbakemeldinger☺️

Helt uavhengig av om vi synes du fikk nok, så er det selvsagt helt legitimt å føle noe annet. Det handler vel gjerne om forventninger og ønsker. Kanskje dette kan hjelpe deg med å være tydelig på hva du ønsker? 
Jeg var redd for å bli glemt på 40-årsdagen min, så jeh arrangerte stor fest. Det funket. :knegg:

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så lager en ofte selskap selv og ber inn på slike runde tall.

Har kun vært borti 1 gang at bursdagsbarnet ikke har vært med å planlagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
exictence skrev (38 minutter siden):

Jeg forventer ikke gave hvis jeg ikke inviterer i bursdagselskap

Enig. Ikke selskap, ikke gave. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventet du da? Du ble jo gratulert. Facebook-gratulasjoner er vel mer 50/60+ alder nå om dagen?

Anonymkode: 00c8f...e64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hva du er misfornøyd med? Ser jo noen har store feiringer ved rund dag, men da ordner de jo gjerne det selv. At noen husker på bursdagen og faktisk ringer synes jeg er veldig hyggelig!

Verken jeg eller mannen har fått gaver av andre enn foreldre og hverandre på store dager med mindre vi har invitert noen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...