Gå til innhold

ME og mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden.

Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme?

Anonymkode: e48f2...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden.

Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme?

Anonymkode: e48f2...bb3

Jeg vet ikke , men kan jo være logisk , østrogen gir jo kroppen energi..jeg vil anbefale å ta noe dum her nad+ , er kosttilskudd, er et naturlig stoff kroppen produserer selv, men som forskere mistenker kroppen har lite av ved ME, det har direkte innvirkning på mitokondrier i cellene, det er en energisvikt som skjer på cellenivå ved ME mistenker forskere.

Anonymkode: 25fa3...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke , men kan jo være logisk , østrogen gir jo kroppen energi..jeg vil anbefale å ta noe dum her nad+ , er kosttilskudd, er et naturlig stoff kroppen produserer selv, men som forskere mistenker kroppen har lite av ved ME, det har direkte innvirkning på mitokondrier i cellene, det er en energisvikt som skjer på cellenivå ved ME mistenker forskere.

Anonymkode: 25fa3...491

Noe som heter NAD+ mente jeg 

Anonymkode: 25fa3...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du blitt undersøkt gynekologisk? Har du sterke menssmerter? 

Nabojenta her fikk først diagnostisert ME før de fant ut hun hadde endiometrose. Med operasjon og ppiller er hun en annen jente nå 

 

Anonymkode: 1aa5f...481

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du blitt undersøkt gynekologisk? Har du sterke menssmerter? 

Nabojenta her fikk først diagnostisert ME før de fant ut hun hadde endiometrose. Med operasjon og ppiller er hun en annen jente nå 

 

Anonymkode: 1aa5f...481

Der ser man hvor mange brister det er i ME utredning, forferdelig trist for de som blir feildiagnosert.
Kjempebra at hun fant ut av det! ❤️ 

Anonymkode: d3cb3...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, har en del erfaring med ME og utmattelse, så jeg ville bare spørre om du er skikkelig utredet for cøliaki og stoffskiftesykdom? Adhd kan også ligge under. Du trenger ikke svare meg, altså, ville bare nevne at disse tingene kan slå en alldeles ut, og (også) gi utmattelse / ME. 

Anonymkode: 26714...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden.

Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme?

Anonymkode: e48f2...bb3

Altså, ME symptomer ble verre under mens etter du sluttet på p-piller? Det er i såfall ikke så rart, fordi langvarig bruk av p piller for å så slutte kan gi en del forstyrrelser som igjen påvirker flere funksjoner i kroppen. Har selv ME og anbefaler veldig kosthold for å regulere hormoner. Er helt fri for pms problemer nå. 

Anonymkode: d3cb3...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...