Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg syns det er så spennende å høre om fødselshistorier.  Du trenger selvsagt ikke svare på alt:) 

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 
  2. Hvordan startet fødselen din? 
  3. Gikk vannet av seg selv?
  4. Fikk du noen smertelindring? 
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. 
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? 
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? 
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? 
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? 
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? 
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? 
Endret av FruK
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruK skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er så spennende å høre om fødselshistorier.  Du trenger selvsagt ikke svare på alt:) 

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 17, 25, 33
  2. Hvordan startet fødselen din? Alle startet med rier
  3. Gikk vannet av seg selv? Nei
  4. Fikk du noen smertelindring? Første fikk jeg lystgass, ingenting på andre, akupunktur på tredje 
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. Første kom 5 dager over termin, andre 8 dager over og tredje en uke før termin
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ingen som ble avslørt på UL, men visste allikevel og hadde rett alle tre gangene.  
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Fødte vaginal på alle 
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Mor på første, barnefar og venninne på andre, ektemann på tredje
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gruet meg. Gjorde fryktelig vondt. Den første startet med rier 24 timer før fødsel, de to andre startet med rier 5 timer før fødsel. Allikevel var alle ukompliserte og jeg var i fin-fin form etterpå. 
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Egentlig ikke. 
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har tre. Skal ikke ha flere, er for gammel så ikke noe å tenke på engang. :) 

:) 

Anonymkode: 9e581...c28

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (3 minutter siden):

9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? 

1. 22, 24 og 28. 

2. Alle tre startet med svake rier, så gikk vannet. 

3. Ja. 

4. Nei, rakk det ikke på noen av dem. Prøvde lystgass med nr 2, men ble så kvalm av det. 

5. Nr 1 og 3 kom 14 dager før termin. Nr 2 kom på termindato. 

6. Ja! Var altfor nysgjerrig til å ikke vite det 

7. Fødte vaginalt med alle 3. 

8. Pappaen var med på alle tre fødsler. 

9. Jeg grugledet meg. Prøvde å tenke at det er smerter og vondt i en kort periode. 

10. Ja, og nei. Veldig god oppfølgning av jordmor, før og etter fødsel. Den ene jordmoren med førstemann trodde aldri på ar jeg var i fødsel. Holdt på å føde i gangen på sykehuset. 

11. 3 barn. Vet ikke. Føler det er for sent nå som de er i barneskolealder.. 

Anonymkode: 12ffc...314

• Hjerte 1
Skrevet

1. 20,22 og 25 år da jeg fikk barn. 

2. Med nr 1. så gikk vannet, tre timer etterpå så kom riene. Med nr 2. så gikk slimproppen og ca 4 timer etterpå startet riene. Med nr 3, blei jeg igangsatt. 

3. Vannet gikk av seg selv på de to første fødslene, på siste blei vannet tatt. 

4. Siste fødsel så fikk jeg akupunktur. 

5. Nr 1. kom 8 dager før termin. De to siste kom begge 6 dager etter termin. 

6. Visste kjønn på alle. 

7. Fødte alle vaginalt. 

8. Ja, pappaen til babyen var med alle tre gangene. 

9. Fødsel nr 1. var vondere enn jeg hadde trodd. Av den grunn, gruet jeg meg veldig til fødsel nr 2, men den var den beste fødelsen. Derfor gruet jeg meg ingenting til siste fødsel, men den var den verste av alle tre. 

10. Ja. 

11. Jeg har tre barn og skal ikke ha flere barn. Hadde det vært opp til meg, hadde vi fått et barn til, men pappaen sa nei. 

Anonymkode: 5569e...558

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (5 minutter siden):

1. 28 og 30 år. 

2. Begge startet med rier som bygget seg raskt opp. 

3. Nei, vet ikke. 

4. Nei. 

5. Begge barna kom på termindato. 

6.  Ja, begge gangene. 

7. Vaginalt. 

8. Mannen min på nr 1. Nr 2 var svoger og eldste barnet vårt der i tillegg til mannen min. 

9. Litt spent på forhånd? Hverken gruet eller gledet meg første gang. Gruet meg litt andre gang. Syntes det var veldig smertefullt. Og gikk så fort, det var vanskelig å henge med. Overveldende. Ble overrasket over at det var så voldsomt og raskt. Hadde vært med på andre sin fødsel før, og det har annerledes. Har født ett barn på sykehus, og ett hjemme. 

10. Oppfølging var greit, men ikke noe mer. Middels fornøyd begge ganger. 

11. Har to barn, er fornøyd og skal ikke ha flere. 

Anonymkode: bbd09...a37

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (9 timer siden):

1. 34 år

2. Ble satt igang på overtid.

3.nei

4. Fikk epidural etter å ha hatt vonde og uregelmessige rier i flere timer uten fremgang.

5. Ble satt i gang 2 uker over termin, også kom barnet 3 dager etter det. Så noen dager inn i uke 43. 

6. Ja, jente :)

7. Vaginalt, med klipp og vakuum. Barnet var stjernekikker og ville ikke ut selv 😅

8. Mannen min

9. Både gruet og gledet meg. Ikke noe spesielt tror jeg. Prøvde å ikke forvente noe spesielt. 

10. Ja. Jeg hadde placenta previa og blødninger, så jeg ble fulgt opp regelmessig fra uke 32. Var også innlagt et par dager. Da jeg ble satt i gang ble jeg også fulgt opp tett. Etterpå mistet jeg mye blod og hadde problem med inkontinens, så ble fulgt opp både på barsel og i etterkant hos fysio, fastlege og gynekolog. 

11. Har ett barn og gravid med neste nå :) Gruer meg nok litt mer denne gangen. Fordi jeg vet mer hva jeg går til. Og har hørt at andre fødsel går raskere. Den forrige gikk saktere, men jeg hadde epidural mesteparten av tiden og kjente ingenting. Syns det var verst etter fødselen med et klipp som skulle gro, vondt i ryggen og inkontinens!

Anonymkode: d0827...174

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (10 timer siden):

1. 32 og 33år

2. Første var igangsatt med ballong og startet med rier. Andre startet av seg selv med rier

3. Første gikk vannet av seg selv. Andre ble vannet tatt under fødselen 

4. Epidural på begge. Hadde lang latensfase med begge med vonde rier over noen døgn. Hadde sovet omtrent ingenting, og klarte hverken sitte eller ligge omtrent og var mye opp å vandret.  

5. Første 38+5. Andre 39+5.

6. Første nei. Andre var ikke til å unngå å se på ultralyden. Skulle egentlig ikke vite.

7. Første akutt keisersnitt. Andre vaginalt 

8. Sammboer

9. Første fødselen var igangsatt grunnet lite liv og ente i keisersnitt, men var likevel en fin fødsel. De viste tydelig hele veien at de hadde god kontroll, og informerte oss underveis så vi føltes oss trygge og ivaretatt.

Andre måtte vi diskutere om å få komme inn på sykehuset da de mente jeg ikke hadde vondt nok utifra hvordan jeg snakket. Samboer måtte ringe en halvtime senere og diskutere med de. Fikk komme inn, og det viste seg at jeg var i aktiv fødsel. Det og måtte krangle på at man har vondt selv om man ikke ligger og hyler, og i tillegg vite at jeg skulle inn tidlig i forløpet grunnet tette svangerskap og tidligere keisersnitt gjorde det utryggt. Ellers var fødselen veldig grei helt til slutten. Da begynte de å gjøre ting selv om jeg sa tydelig nei, pushet grenser og dette var en ekkel følelse som satt i noen uker etter fødselen. Fødselen var helt uten dramatik, så ingen grunn til å presse over grenser og gjør ting man sa nei til.

10. Med første fikk vi fin oppfølging, med nummer to opplevde vi begge deler. Vi måtte klage på ordinær ultralyd. Vi fikk etterhvert en ny ordinær ultralyd med for sent til å blandt annet måle fosterets vekst for å sette termindato som var en av grunnen vi klaget. Da dette ikke ble gjort ordentlig.

11. 2 barn, har planer om 3. 

Anonymkode: 77194...e45

• Hjerte 1
Skrevet

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 31.  
  2. Hvordan startet fødselen din? Igangsatt. 
  3. Gikk vannet av seg selv? Vannet ble tatt. 
  4. Fikk du noen smertelindring? Epidural, intravenøs smertelindring og pudendal. 
    41+1
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ja
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Mannen
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gruet meg i forkant, gikk helt greit. 
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Ja. 
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har ett og er gravid med nummer to. 

Anonymkode: 9d1b8...8ca

• Hjerte 1
Skrevet

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 28
  2. Hvordan startet fødselen din? Vannet gikk, ingen forvarsler. 
  3. Gikk vannet av seg selv? Ja
  4. Fikk du noen smertelindring? Ja, måtte settes i gang fordi riene ikke startet av seg selv. Dryppriene var nesten sammenhengende og avsindig smertefulle, så fikk epidural. 
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. To uker før termin. 
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Nei.
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Ble akutt ks på et veldig sent stadium av fødselen (hadde hatt full åpning i mange timer)
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Mannen min 
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Før første fødsel gledet jeg meg. Opplevelsen var helt skrekkelig, og jeg fikk fødselsangst etterpå. Etterpå tenkte jeg at jeg hadde vært en godtroende idiot som hadde trodd på jordmødrenes det-går-så-fint-propaganda. Skulle virkelig ønske at førstegangsfødende ikke ble proppet full med naturlig fødsel og fødekrefter, men ble bedre forberedt på hva som faktisk kan skje. Jeg gikk fra fabling om badekar og pusting og ingen smertelindring til en hel mengde komplikasjoner fra første sekund. Følte meg lurt etterpå. Hadde til og med en jordmor som sa til meg før fødsel at jeg hadde «perfekt fødekropp»! For noe bullshit, det kan du ikke se utenpå! Fasit viste seg å være et bekken så trangt at jeg ikke kan føde vaginalt!
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Ja.
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Tre. Skal ikke ha flere.

Jeg svarte ut fra min første fødsel. Barn nummer to og tre var planlagt keisersnitt, da var jeg 30 og 36. 

Anonymkode: 13023...8db

• Hjerte 1
Skrevet

1. 28
  2. Rier
  3. Nei, jordmor stakk hull
  4. Kun dusj og badekar (fødte på ABC)
  5. 3 dager etter termin
  6. Nei
  7. Vagianlt 
  8. Kun partner. Har ei venninne som er jordmor, så hun var hjemme sammen med meg ei god stund.
  9. hverken eller, gleda meg vel mest til å komme i mål pga grusomt svangerskap. Men synes ikke det var stas å føde, er IKKE noe jeg har behov for å oppleve igjen. Gikk veldig raskt  (2,5 time fra 4 cm til ungen var ute)
  10. Ja, uten tvil! Følte meg i veldig trygge og gode hender
  11. har 1 Barn og vet enda ikke om jeg taklet et svangerskap til (hyperemesis med gjentatte innleggelser og oppkast frem til fødsel)

Anonymkode: 95804...331

• Hjerte 1
Skrevet

1. 23 og 26

2. Rier og så vannavgang begge ganger. 

3. Vannet gikk av seg selv 

4. Epidural og spinal

5. Dagen før termin og 3 uker før. 

6. Visste kjønn 

7. Vaginal fødsel og hasteks

8. Mannen min 

9. Gledet meg begge gangene og hadde gode opplevelser til tross for KS siste gangen. 

10. Ingenting å klage på. 

11. 2 barn holder 

Anonymkode: bf4d8...6ac

• Hjerte 1
Skrevet

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 27 og 29
  2. Hvordan startet fødselen din? Første fødsel startet med rier. Andre fødsel startet med at vannet gikk kl 05.00 på morran. 
  3. Gikk vannet av seg selv? På første fødsel måtte de ta vannet med nål. Andre fødsel startet med at vannet gikk. 
  4. Fikk du noen smertelindring? Kun lystgass, så spinalbedøvelse (ks). 
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. Førstefødte termin 14 feb, ankom 27 Jan. Andrefødte termin 8 mai, ankom 5 mai. 
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ja
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Uplanlagt ks begge gangene. 
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Barnas far. 
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Hverken eller. Ut måtte dem jo 😂
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Ja
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har tre barn. Jeg bør ikke få flere pga to ks. 

• Hjerte 1
Skrevet

38 år

Svake rier en torsdag natt i uke 41.  Vannet begynte å renne litt gradvis. Var 4 cm da jeg kom på sykehuset. Fikk epidural ganske med en gang. Hadde full åpning 3 timer senere. Barnet satt fast. Brukte 2 timer på å få løsnet han med øvelser. Det gikk ikke, og barnet ble forløst med klipp og vakuum. 

Mannen min var med hele veien. Vi bodde sammen på barselhotellet i 2 netter. Syns det var en fin opplevelse. Følte meg trygg og ivaretatt under fødselen. Hadde god oppfølging i svangerskapet og under fødselen. Oppfølging av barnet har vært supert etter fødselen. Jeg har ikke fått noe særlig oppfølging etter vi forlot sykehuset. Når barnet er ute, så er mor fort glemt.

Grudde meg til fødselen i starten av svangerskapet, men det avtok. Gledet meg bare mot slutten. Bestemte meg for å ta alt som det kom. Ikke lage for mange planer. Veldig glad jeg slapp keisersnitt. Det var nære på på slutten der.

Vi fikk vite kjønnet på ultralyd i uke 10.

Fødte på Stavanger US.

Anonymkode: 30089...072

• Hjerte 1
Skrevet
  1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 23, 26 og 28 
  2. Hvordan startet fødselen din? Nr 1 og 3 startet med rier, nr 2 med vannavgang
  3. Gikk vannet av seg selv? Kun på nr 2, på nr 1 og 3 tok jordmoren det
  4. Fikk du noen smertelindring? Nei
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. Nr 1: 6 dager over, nr 2: 1 mnd for tidlig, nr 3: 7 dager over
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt på alle 3
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Min mann
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gruet meg ikke, mer spent på hvordan det ville bli, hvordan det kom til å starte osv. Synes det er litt trist at jeg ikke skal oppleve det igjen.
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Følte meg godt i varetatt i svangerskapet, og under fødsel.
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har 3 barn og skal ikke ha flere.

Anonymkode: ebe5c...e5c

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (11 timer siden):

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 33 år. 
  2. Hvordan startet fødselen din? Vannavgang, så startet riene. Hadde litt vondt i rygg og mage før vannet gikk.
  3. Gikk vannet av seg selv? Ja.
  4. Fikk du noen smertelindring? Tror jeg fikk pudendal (?) da de måtte klippe 
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. To dager etter termindato
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ja.
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Barnefar var med
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Jeg gruet meg. Syns det var ganske jævlig, heldig med at det gikk fort men det var jo lite smertelindring. Måtte opereres etterpå pga rester av morkake og dyp vaginalrift. Ungen kom i styrtfødsel med hånda foran ansiktet, så det ble litt voldsomt.
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Ja, det vil jeg si, svangerskapsoppfølgingen var grei. Men så hadde jeg lite plager. Mest misfornøyd med hvordan det var på barsel egentlig. Fikk nesten ikke lov å komme inn før ungen var ute.
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har ett. Kommer kanskje til å få flere.

Anonymkode: e9745...8ab

• Hjerte 1
Skrevet

36 år.

Rier ca kl 18.30, mandag, 4 dager før termindato.

Vannet ble tatt kl 5 natt til onsdag.

Baby født 2 dager før termindato.

Viste det ble gutt.

Ble haste ks.

Mannen min var med.

Gruet meg ikke for smerter, bare det at jeg ikke viste hva jeg gikk til.

Hadde vanlig oppfølging før, fornøyd med barsel, men dro tidlig hjem.

Har et, og på veg med en til nå.

Anonymkode: 2b5a5...d95

• Hjerte 1
Skrevet

1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 24 og 26
  2. Hvordan startet fødselen din? Første startet med spontan vannavgang etter termin, andre var igangsatt to uker før termin
  3. Gikk vannet av seg selv? Med første
  4. Fikk du noen smertelindring? Epidural+spinal med første, kun epidural med andre
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. Første kom en uke etter, andre kom to uker før
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ja, begge gutter 💙
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt begge gangene
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Samboeren min
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gledet meg til første og gruet meg sinnssykt til andre fordi første var så voldsom
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Stort sett fornøyd
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? Har to. Ønsker minst ett til, helst to

Anonymkode: dba87...bcd

• Hjerte 1
Skrevet
  1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 32, 34 og 39
  2. Hvordan startet fødselen din? Nr 1 igangsatt, nr 2 startet med rier(styrtfødsel, nr 3 startet med vannavgang, rier etter en times tid(nesten styrtfødsel)
  3. Gikk vannet av seg selv? Det ble tatt med nr 1 og gikk av seg selv med nr 2 og 3
  4. Fikk du noen smertelindring? Nei, kun pudentalblokade med nr 1 før klipp og vakuum
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin.  Nr 1: 41+2, nr 2: 39+6, nr 3: 40+6
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Visste med nr 1(fikk vite uke 28), og 2. Men ville ikke vite med nr 3(men hadde allikevel en følelse og hadde rett der)
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt alle tre gangene
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Mannen min
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Veldig god opplevelse alle 3 ganger, har aldri gruet med til fødsel.
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? I svangerskapet var oppfølgingen best med nr 3, var kun da jeg hadde jevnlig oppfølging av jordmor. På sykehuset så som så, har født på 3 ulike og har som oftest følt meg mye overlatt til meg selv, best oppfølging med nr 1, lite sykehus og få fødende de dagene jeg var der.
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere?  Har 3 og skal ikke ha flere.

Anonymkode: a65d6...7e5

• Hjerte 1
Skrevet
  1. Hvor gammel var du da du fikk barn? 31
  2. Hvordan startet fødselen din? Spontan vannavgang etterfulgt av rier med en gang
  3. Gikk vannet av seg selv? Ja
  4. Fikk du noen smertelindring? Epidural, lystgass og lokalbedøvelse
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. 39+4
  6. Visste du hvilket kjønn babyen var før den ble født? Ja
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginal setefødsel
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Hadde med mannen
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gruet meg, visste om seteleie og økte sjanser for komplikasjoner + at jeg ikke fikk bestemme fødestilling selv. Endte med styrtfødesel og jeg var livredd underveis
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? Både ja og nei, ekkel jm som hadde rutineultralyd, flott oppfølging med fødselslege da det ble konstatert seteleie, dårlig hjelp med amming på barsel
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? 1 og planlegger nå nummer to

Anonymkode: 2e47d...de2

• Hjerte 1
Skrevet
FruK skrev (16 timer siden):

1. Hvor gammel var du da du fikk barn?  34
  2. Hvordan startet fødselen din? Vannet gikk
  3. Gikk vannet av seg selv? Ja
  4. Fikk du noen smertelindring? Nei
  5. Hvilken uke kom baby? Eller dager før/etter termin. Uke 37
  7. Fødte du vaginalt eller ble det ks? Planlagt ks? Vaginalt
  8. Hadde du med deg noen på fødslen(e) dine? Samboer
  9. Hvordan var opplevelsen din når du tenker på fødslene dine? Gruet eller gledet du deg i forkant? Gruet meg
  10. Hadde du en god opplevelse med oppfølging i svangerskapet og på sykehuset? God oppfølging i svangerskap, dårlig oppfølging sykehus
  11. Hvor mange barn har du? og siste spm, skal du ha flere? 1 og nei

Anonymkode: 9807d...c0d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...