Gå til innhold

NM i gjemsel (NRK1)

NordicViking

Anbefalte innlegg

I flere hundre år har mennesker over hele landet lekt gjemsel. Likevel har aldri denne formen for lek fått sitt eget forbund, organisert konkurranse eller nasjonalt mesterskap - før nå! Det blir lekent og intenst når ti prekvalifiserte deltakere kaster seg inn i alle tenkelige varianter av gjemsel. Utøverne må bevise at de har hurtighet, kløkt, taktiske ferdigheter og ikke minst, en utrolig evne til å forsvinne på et blunk. Bare den som mestrer alle disse kravene kan få tittelen som norgesmester.  (NRK)

Premiere fredag 4. oktober klokken 20:05 på NRK1.  

https://tv.nrk.no/serie/nm-i-gjemsel

...

Trailer: https://tv.nrk.no/serie/nm-i-gjemsel/sesong/ekstramateriale/episode/KMNO10028224

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hadde de ikke nettopp et slikt program på Tv2 da? Håper dette blir bedre, men tviler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede sett første episode og førsteinntrykket mitt er veldig skuffende. Dette er bare en "copy-paste" versjon av Ekstrem Gjemsel bare at det er NRK som har produsert den og har puttet en liten tvist i programmet.

På Ekstrem Gjemsel var det spennende å følge med på, bra klipt og fikk meg i godt humør, men i dette programmet... Jeg har jeg ikke noe ord engang... Jeg hadde steinansikt gjennom hele veien og fjeset mitt var sånn her 😐

NRK begynner virkelig å renne ut av ideer hvis de prøver å kopiere en av TV2s programmer fra topp til bunn

Endret av Osten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ha 10 småbarnsmødre og si de får alenetid med mobilen mens de gjemmer seg. Ingen kommer til å finne dem. 

Sønnene mine klager på at jeg er elendig på å lete når vi leker gjemsel. Skulle nesten tro jeg drakk en kaffekopp i fred og ro.. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig Ekstrem Gjemsel på TV2 var bedre, i hvert fall etter første episode. Der kunne jeg jo faktisk kjenne på en viss spenning når Victor var i nærheten av folk :laugh: Også likte jeg stedene bedre der. Her er de så langt bare ute, mens i Ekstrem Gjemsel var de på en festning, skolebygg, og Tusenfryd(!). Men jeg likte greia med å ringe på og stikke av. På TV2 var utslagskonkurransen bare basert på flaks.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, likte ekstrem gjemsel mye bedre, mye mer spennende, og bedre gjemmesteder . Jeg også var litt sånn 😐, under hele programmet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel dette laget for kategorien familieunderholdning vil jeg tro, så gir det slack pga det. Jeg syntes det var helt greit. Litt dumt at TV2 nettopp har hatt ekstrem gjemsel 😅 Akkurat på hvem som ryker er NRK sitt opplegg bedre. Jeg kommer nok til å se på når jeg ikke har noe annet å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var koselig og gøy jeg, men jeg har ikke sett ekstrem gjemsel så er kanskje derfor. Skal se på det i morgen! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var koselig og morsomt jeg. Spesielt magnus devol er altid morsom å se på. Har ikke sett tv 2 programet, men tror ikke det var meningen at nrk sit skulle være veldig spenden. Så kansje dere som har sett tv2 sit blir skufet fordi dere forventer et annet type program? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes motsatt. At det på tv2 bare var slitsomt og orka ikke henge med, mens dette var mer variert og artig. 😅 Smaken er som baken si.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg syns dette programmet var veldig gøy jeg 🤩

Magnus Devold har så utrolig mange artige kommentarer på lur 😂😂😂😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fin familieunderholdning.

Og jeg tviler vel sterkt på at NRK har kopiert TV2, vil tro det tar litt mer enn et par uker å spille inn en serie. Er nok bare tilfeldigheter som gjorde at det kom to relativt like konsepter samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker programmet, men irriterer meg litt over at neste alle episodene er på Hunderfossen. Burde vært mere variasjon. 1 episode var vel et annet sted. Usikker på 2 episode. Men resten har jo alle vært på Hunderfossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (1 time siden):

Liker programmet, men irriterer meg litt over at neste alle episodene er på Hunderfossen. Burde vært mere variasjon. 1 episode var vel et annet sted. Usikker på 2 episode. Men resten har jo alle vært på Hunderfossen.

Du får variasjon i finalen. Ut fra teaseren ser det ut som de er i Holmenkollen.

De første episodene tror jeg de var i Asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg ville like det, men det var kjempe gøy å se det med familien 😄 Har ikke sett det andre. 

Kun sett 1 eller 2 episoder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også det er overraskende gøy, men tror jeg hadde likt det bedre hvis det var åpent for hvem som helst. Landet er fullt i spreke folk som sikkert kunne tenke seg å være med på dette. Gærne folk som er flinke til å klatre opp vegger, grave seg ned og vet ikke hva folk der ute ikke kan gjøre. Når de først skal kalle det "NM" så burde det ikke bare være for kjendiser.

Jeg vet jo ikke hvem alle disse kjendisene er uansett, så det hadde vært gøyere med noen med litt mer "talent". 

Og så skjønner jeg ikke poenget med straffeplaggene. De er store og synlige og lager lyd og er en kjempeulempe i gjemsel. Men så brukes de bare i oppgaver som ikke har noe som helst med gjemsel å gjøre, og der de ofte ikke en ulempe engang.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikortene i finalen var jo bare tull.

Martin og Heidi konsentrerte seg mer om å ta de enn å gjemme seg.

Hedda gjorde en bommert ved å gjemme seg for godt til å begynne med, slik at omtrent alle frikortene var tatt innen hun kom fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (1 time siden):

Frikortene i finalen var jo bare tull.

Martin og Heidi konsentrerte seg mer om å ta de enn å gjemme seg.

Hedda gjorde en bommert ved å gjemme seg for godt til å begynne med, slik at omtrent alle frikortene var tatt innen hun kom fram.

Er jo ikke tull, er taktikk. 🙂Og det skjønte ikke Hedda før det var for sent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (3 timer siden):

Er jo ikke tull, er taktikk. 🙂Og det skjønte ikke Hedda før det var for sent. 

Joda, men da dreide alt seg om å være best til å få tak i de. Evnen til å gjemme seg hadde ikke noe å si.😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...