Gjest Frøken Dings Skrevet 15. november 2002 #1 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg sender som regel julekort til venner og familie, det er en fin måte å også holde litt kontakt med de vi er glad i som vi ikke treffer så ofte. Vanligvis bruker jeg et bilde, ikke nødvendigvis av oss, men jeg liker at det er litt personlig. I år blir det nok et bilde av sønnen vår, men det blir absolutt ikke et oppstilt bilde med nisselue og sleiv. Det er, sammen med barn på nissens fang, noe av det dummeste jeg ser. Eller familien oppstilt foran peisen med nisselue og påklistret "har-vi-det-ikke-gøy"-smil. Hvor mye penere er det ikke med et naturlig hverdagsbilde? Pleier dere å sende julekort? (Og da mener jeg ikke julekort på e-post, det er nemlig juks synes jeg! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 15. november 2002 #2 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg pleier å sende julekort til venner som jeg ikke ser så ofte, og som jeg ikke kommer til å se i julen. Jeg synes nemlig at det virker så kunstig å sende kort til noen en kommer til å hilse på 2.juledag f.eks. I år kommer jeg vel til å sende ut to eller tre kort, det holder for meg. Disse går til nære venner som ikke bor her lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 15. november 2002 #3 Del Skrevet 15. november 2002 Sender hauger m julekort over hele Norge i tillegg til Sverige, Tyskland, Italia og Hellas. Har vært år brukt et ferskt bilde av vår datter; det kan være julemotiv, vintermotiv el. et morsomt bilde fra siste sommerferie. Hender at en el. begge foreldrene får være med på bildet, alt ettersom det passer. Vet mange syns d er 'harry' å sende bilde av barna hvert år, men mange av disse ser vi svært, svært sjelden, så dette er en mulighet til å se hvordan hun vokser til...Så skriver jeg et juledikt på rim(nytt hvert år), printer ut og klistrer inn i kortet (dobbelt) m limstift og signerer.De i utlandet får selvfølgelig en mer personlig hilsen på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 15. november 2002 #4 Del Skrevet 15. november 2002 jeg har brukt å sende sånn omtrent 30 julekort til slekt og venner som jeg ikke ser så ofte lenger - men ifjor var andre året jeg fikk to kort tilbake, så jeg har bestemt meg for å sende til en mindre, mer utvalgt kjerne. Folk kan si til meg så mye de vil hvor glade de er for å få kort - skjönner de ikke at det hadde vært koselig å få kort hos dem også?! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 16. november 2002 #5 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg sender vel ut en ca. 30 kort hver jul. Stikker innom Norway Designs og kjøper kort og innom posten for Fri- og Julemerker. Også setter jeg meg ned en kveld og skriver en personlig hilsen på alle sammen. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. november 2002 #6 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg sender aldri julekort jeg! Istedet skriver jeg nyttårsbrev til alle kjente. Ikke sånne masseproduserte, men et unikt brev til hver. Må innrømme at PC-en blir brukt, men jeg skriver ut på fine ark som jeg dekorerer selv. Det kommer alltid masse julekort inn i de fleste hjem. Etter nyttår er det "tørke" på mange måter, så jeg har fått tilbakemelding på at folk setter pris på nyttårsbrevene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 16. november 2002 #7 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har pleid å bare skrive til dem som skrev til meg året før. Men i fjor fikk jeg bare en fire fem kort. Så i år skriver jeg til de samme som jeg skrev til i fjor (ca 25 stk) og så får jeg håpe at de som ikke skrev til meg i fjor skriver til meg i år siden jeg skrev til dem i fjor . Skulle jeg bare skrevet til de jeg fikk fra i fjor, er jeg redd kretsen blir mindre og mindre for hvert år til det til slutt ikke er noen igjen å skrive til. Nå som det bare er meg, plukker jeg ut kort jeg syns er koselige, om det er på 10'ern eller Norway Design. Men når jeg stifter familie og får barn, evt bare skaffer meg hund , så skal fotografen få litt arbeid ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 16. november 2002 #8 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg synes det er finest med skikkelig lekre kort med dekor på, slike man kan sette på peishyllen :-). Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 16. november 2002 #9 Del Skrevet 16. november 2002 Vi sender både juelbrev og julekort. De vi vi har mye kontakt med gjennom året får julekort med bilde og personlig hilsen. Andre, som f.eks gamle studievenner får julebrev i tillegg. Selv om mange synes "masseproduserte" julebrev ikke blir personlig nok, synes jeg det er ok å kunne fortelle hva som har skjedd siste år, synes selv det er gøy med slike brev. På julekortet får alle uansett en personlig hilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 16. november 2002 #10 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg synes at det er koselig å lage julekort selv.....og i år skal jeg lage julekortene selv..gleder meg...til å lage julekort og til å skrive disse.Har også bestilt noen av veslejenta på som skal sendes til familien sender masse julekort/brev til venner og familie.Selv om de ikke er så flinke til å skrive tilbake....antallet er 20-25 hvert år... koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 16. november 2002 #11 Del Skrevet 16. november 2002 Heissann!! Da vi har en liten tulle på 16 mnd sender vi i år, som i fjor, julekort med bilder av henne inni. Bildet i år er ett der hun sitter i vogna si og er " helt på styr" da det er første gang hun ser snø i år. :D Hun husker ikke akkurat snøen som fallt i fjor heller!! Stoooooooor førjulsklem fra Lena!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. november 2002 #12 Del Skrevet 16. november 2002 Vi sender ca 50-60 julekort - i år blir det med bilde av oss fra ferien. Noen ganger lager vi kortene selv og evt. limer på bildet, eller lagr dem uten bilde. Uansett - personlig blir det i hvert fall. Alle får en personlig hilsen. Det fortjener de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 16. november 2002 #13 Del Skrevet 16. november 2002 Laget julekort selv med datteren min i fjor. Kjøpte sort kartong som jeg klipte opp i passende str hadde på RX lim i tynne "striper" og strødde glitter. De ble kjempefine og i tillegg hadde hun det kjempegøy! Glitter er nemlig kjempestas for en (da) fireåring! Kommer kanskje til å utvide med å ha et bilde av familien i tillegg i år, har ikke bestemt noe enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 18. november 2002 #14 Del Skrevet 18. november 2002 Her sender vi julekort, ca 35-40 hvert år, noen leverer vi når vi feks er på besøk (putter det i postkassen) Har gjort alt fra å ta bilder av de små og ha de som motiv, men siste årene har jeg vært på stempelparty,laget egne kort, lekkert :o) De gir jeg til spesielle venner o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå