Gå til innhold

Hvorfor flytter dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at dere flytter?

Kan jo ikke kjøpe en ny bolig før jeg får solgt den gamle. Og da har jeg kun en måned eller to på å finne meg ett nytt hus. Håpløst egentlig. Blir kun stressa fordi aner ikke hvor jeg da havner henne i landet.

Anonymkode: d5101...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan fint sette overtagelsesdato senere enn 2 mnd, flere har både 3, 4 og 6 mnd til overtagelse.
Ellers må en finne et sted å leie eller campere hos venner/familie i mellomtiden, sette møbler etc på lager osv. 

Anonymkode: c307e...0b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En kan fint sette overtagelsesdato senere enn 2 mnd, flere har både 3, 4 og 6 mnd til overtagelse.
Ellers må en finne et sted å leie eller campere hos venner/familie i mellomtiden, sette møbler etc på lager osv. 

Anonymkode: c307e...0b6

Men om man da sliter med å selge så har jeg ett stort problem. Da må man vell selge til de som byr ellers blir ikke boligen solgt. Her i området er det ofte boliger til salgs i ett år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en fin bolig som jeg hadde lyst på i våres. Perfekt bolig, sted og alt. Ble først solgt denne uka her. Men hadde jeg visst det så hadde jeg kontakta megler i våres etter at drømmeboligen kom.

Men samtidig er jeg sikker på at om jeg da hadde solgt denne boligen her i våres så hadde drømmeboligen blitt solgt en uke før jeg fikk solgt denne som jeg har nå.

Håpløst med kjøp og salg av bolig. Er bare helt tilfeldig hvor man ender opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder øyne åpne for ny bolig. Vil gjerne bo mer landlig. Vil ha 5 soverom og gjerne en ekstra stue etc. Kunne godt tenkt meg en så stor tomt at jeg kunne hatt gris og høner. For hobby. 

Bor nå i ett byggefelt. I ett lite rekkehus. Vil gjerne ha noe større og bedre. Hadde vært moro med oppussingsobjekt. 

Anonymkode: 2f238...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men om man da sliter med å selge så har jeg ett stort problem. Da må man vell selge til de som byr ellers blir ikke boligen solgt. Her i området er det ofte boliger til salgs i ett år også.

Hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet for å få mer av "alt". Bedre beliggenhet, bedre utsikt og solforhold, større hus, større hage.

Det er knappe et par år siden, men vi kjøpte før vi solgte. Hadde sett i flere år og ikke funnet noe vi ville ha, så var egentlig ikke noe alternativ å selge først. Var en risiko såklart, men vi regnet oss frem til å ha råd til det.

Hadde heldigvis ganske lang overtakelse på det vi kjøpte, så da hadde vi også mulighet til kort overtakelse på det vi solgte (flyttet via minilager). Det ga oss tid til å ordne alle de praktiske tingene.

Anonymkode: 18244...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt og kjøpt ny bolig 2 ganger, begge rundene kjøpte vi før vi solgte. Alltid til noe bedre 😊 solgte gammel bolig på 4-5 mnd. Hadde råd til sitte med lånene. 

Anonymkode: ebbf9...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat solgt boligen, ikke kjøpt nytt. Flytter fordi barna ikke trives og ikke passer inn. Bygda vi bor i har et lite og vanskelig miljø å passe inn i.

Har svært få krav til nytt hus, og bekymrer meg ikke nevneverdig rundt det. Så lenge barna kommer til et bedre miljø, så tenker jeg vi kan trives med nesten hva som helst.

Når de om noen år flyttet hjemmefra, kan vi vurdere å flytte på oss igjen.

Anonymkode: 2876d...ceb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte større leilighet for å få nok plass til vår voksende familie, i tillegg til balkong som vi har ønsket oss i flere år. Kjøpte før vi solgte, men vi bor i et område hvor boligmarkedet går bra, så var ikke så stresset for å gjøre det. La ut leiligheten for salg ca. en måned etter at vi kjøpte, og fikk ca. tre måneder overtakelse på begge to, dvs. at vi hadde en måned på å flytte. En måned med mellomfinansiering var ikke noe stress for oss. 

Anonymkode: fa5c6...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å flytte til noe mindre. Men syns det er litt ‘skummelt’ å ikke selge først. Nå har vi opsjon på et rekkehus vi ikke trenger å betale/overta før om et år så da rekker vi forhåpentligvis å selge i god tid før. Selger oss ned så det økonomiske BØR gå bra, vi regner med å gå 1,5 mill i pluss minst. Men syns ikke det er så mye når vi halverer boarealet og selger et kjempehus med utsikt og flott tomt. Men det er 20 år og nytt er visst dyrere.

Anonymkode: b4c28...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang flyttet jeg fordi et barn ble mobbet på skolen. Jeg prøvde, men ingen løsning. Andre gang fordi jeg ikke ønsket snømåking og jobb med hagen. 

Anonymkode: 4f906...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Og da har jeg kun en måned eller to på å finne meg ett nytt hus.

Kun en måned?? Overtakelse er noe man bestemmer sammen, kjøper og selger.

Jeg flytter pga jobb eller skole.

Anonymkode: 3e459...96e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flytter neste år fordi jeg er lei av å høre alt naboen gjør. Så jeg bytter ut bylivet med tettsted for å få litt mer luft og ro. 

Anonymkode: 0a41f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 22.01):

Jeg fant en fin bolig som jeg hadde lyst på i våres. Perfekt bolig, sted og alt. Ble først solgt denne uka her. Men hadde jeg visst det så hadde jeg kontakta megler i våres etter at drømmeboligen kom.

Men samtidig er jeg sikker på at om jeg da hadde solgt denne boligen her i våres så hadde drømmeboligen blitt solgt en uke før jeg fikk solgt denne som jeg har nå.

Håpløst med kjøp og salg av bolig. Er bare helt tilfeldig hvor man ender opp.

Hadde du vist hva? Du viste at boligen var til salgs, du så at den ikke ble solgt, nå så du at den ble solgt... Hva skulle du ha kontaktet megler om?

Anonymkode: 29c10...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...