Gå til innhold

Sender dere melding når dere kommer hjem?g

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere reiser uten partner, sender dere da melding når dere er tilbake på hotellrommet? Jeg har bedt mannen om å gjøre det, men han glemmer(?) det gang på gang. Jeg blir sint og det blir krangel.  Noe av grunnen til at jeg her behov for det er at han drikker seg fra sans og samling og får blackout og ikke husker noe dagen etter. Da tenker jeg at dømmekraften er kraftig senket og man kan gjøre så mangt. Derfor har jeg faktisk behov for at han sender den meldingen. Er det for mye å forlange? Når han glemmer det, mener han det ikke er noen stor sak og at jeg overreagerer. Han glemmer det så godt som hver gang. Jeg syns det er utrolig respektløst og begynner å lure på om jeg bør forlate ham.  

Anonymkode: 86f5e...947

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 7ea97...b5d

• Liker 2
Skrevet

Nei, men så har jeg verken problemer med å glemme å si i fra om ting, manglende tillit fra mannen eller for vane å drikke meg fra sans og samling…

Skal du forlate han bør det kanskje være av de andre grunnene enn at han glemmer å sende melding?

• Liker 11
Skrevet

Vi pleier sende meldinger om hva vi gjør ila dagen, sånn minst 4 mld hver ila en dag, det inkluderer nattamld og da at man har kommet seg i sengs.

Anonymkode: 6f8b3...82e

• Liker 2
Skrevet

Nei. Hender det går en melding ila en dag, feks "håper du koser deg, gleder meg til å se deg igjen" eller noe i den duren. 

Litt av poenget meg å reise bort er å koble av, hvertfall ikke måtte sjekke inn med partner. Men så har ikke min eller jeg et alkoholproblem heller.

• Liker 4
Skrevet

Han kan sitte på bar og sende melding om at han er på hotellrommet. 

Anonymkode: eb0a4...637

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Om du har bedt ham om å gjøre det du skriver i trådtittelen, altså sende melding når han kommer hjem, kan det hende at han venter til han kommer hjem med å sende melding...

Anonymkode: 5da42...182

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor vil du at han skal sende melding når han er tilbake på hotellet?

Skrevet

Mannen min og jeg har sovet borte fra hverandre kun når jeg har vært på sykehus. Jeg er helt sikker på at vi begge ville sett det som veldig naturlig å sende en "nå legger jeg meg kjære, sov godt. Elsker deg". Selv om vi evt hadde kranglet tidligere på dagen også😂 

Kjære ts, om han semder melding eller ikke når han er tilbake på jotellet er meningsløst, for han kan jo lyve. Evt være på naborommet med ei dame der. Peronlig hadde jeg ikke orket å være sammen med noen som blir totalt uberegnelig når han drikker og i tillegg ikke forstår selv at han da ikke burde drikke. 

Anonymkode: b635a...bb9

• Liker 2
Skrevet
Hateridioter skrev (10 timer siden):

Hvorfor vil du at han skal sende melding når han er tilbake på hotellet?

Fordi han drikker seg fra sans og samling, så ts klarer ikke stole på han. Naturlig nok. Problemet ligger nok ikke i manglende sms om at han er på hotellet, men at han drikker seg dritings. Noe jeg ikke hadde godtatt som en norm av min partner. Alle kan ryke på en smell, men at det er normen, no way.

Anonymkode: f92e1...bd6

• Nyttig 3
Skrevet

Det gjør vi, fordi vi vil. Ingen av oss har bedt om det. Vi sier alltid god natt til hverandre, enten vi deler seng eller ikke.

Anonymkode: b0fa2...c5d

• Liker 2
Skrevet

Nå er aldri mannen min på overnatting med jobben, men jeg reiser en del. Vi har ingen slike avtaler, men vi er i kontakt i løpet av dagen uansett. Jeg sender så godt som alltid nattamelding, når jeg legger meg. Alternativt sender han, hvis han legger seg først, men det er sjelden. 

Anonymkode: 02bb2...f0b

Skrevet

Jeg sier at hvis han legger seg før 23 må han gjerne ringe. Ellers har jeg nok lagt meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noe av grunnen til at jeg her behov for det er at han drikker seg fra sans og samling og får blackout og ikke husker noe dagen etter. 

Du får da ikke gjort noe med det uansett om han sender melding eller ikke.

Anonymkode: bb940...67e

• Liker 1
Skrevet

Vi pleier å sende nattamelding, men dersom vi er ute med kollegaer kan jo det bli to timer etter partneren som er hjemme har lagt seg. 

Anonymkode: bcc02...f33

Skrevet

Hvis han har drukket mye, sier det seg selv at han glemmer å sende sms til deg, selv om han har kommet seg hjem.  Utfordringen deres er jo ikke selve sms’en, men at han drikker for mye slik at du bekymrer deg. 
Vurder sterkt om dette er noe du kan leve med eller ikke, for menn som har et så høyt alkoholforbruk, pleier sjelden klare å regulere seg med alkohol resten av livet heller.  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når dere reiser uten partner, sender dere da melding når dere er tilbake på hotellrommet? Jeg har bedt mannen om å gjøre det, men han glemmer(?) det gang på gang. Jeg blir sint og det blir krangel.  Noe av grunnen til at jeg her behov for det er at han drikker seg fra sans og samling og får blackout og ikke husker noe dagen etter. Da tenker jeg at dømmekraften er kraftig senket og man kan gjøre så mangt. Derfor har jeg faktisk behov for at han sender den meldingen. Er det for mye å forlange? Når han glemmer det, mener han det ikke er noen stor sak og at jeg overreagerer. Han glemmer det så godt som hver gang. Jeg syns det er utrolig respektløst og begynner å lure på om jeg bør forlate ham.  

Mannen min er alkoholfri når han reiser, og melder når han ankommer og når han er tilbake på hotellrommet. Dette gjør han for at jeg skal være rolig her hjemme 🩷

Anonymkode: c3f57...a0f

• Hjerte 1
Skrevet

Tja. Vi sender ofte melding til hverandre med «god natt» når vi legger oss, men det er ikke krav fra noen av oss. Hadde reagert mer på å ha en voksen mann som stadig drikker seg over sans og samling. Han hadde jeg ikke beholdt!

• Liker 3
Skrevet

Som oftes gjør jeg det, fordi det er naturlig for meg å oppdatere kona på hva jeg driver med. Untaket er som du nevner når jeg er er full. Da går det litt i glemmeboken. Men det er selvsagt ikke så farlig. Jeg er jo ikke død. Hun pleier ikke bekymre seg noe.

Anonymkode: 6d179...5cd

Skrevet

Ville satt pris på om det ble gjort, men ikke noe must. Men så ville jeg heller ikke vært sammen med noen som pleier å drikke seg fra sans og samling, akkurat DET er en grunn til å gå.

Anonymkode: cb478...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...