Gå til innhold

Noen som har opplevd å miste centimeter m/kg over natta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vekten vår varierer fra dag til dag. Alt avhengig av hva du har spist, hvor mye, søvn, stress, syklus og mye mer.

Er det noen av dere som er på slankeren som har opplevd å miste centimeter/kg fra kroppen fra en dag til neste dag? Evt en plutselig markant vektnedgang/tap av cm rundt kroppen og at klærne sitter løsere fra en uke til neste uke?

Det sies jo at vekttap går i rykk og napp 😅🤔

Og så er det jo denne whosj effekten der kroppen mister flere cm over natta.

Anonymkode: 305ef...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, på en måte. Jeg måler ikke cm like ofte som vekt, men veier meg hver dag nå som jeg forsøker å gå ned i vekt. Jeg har opplevd at vekten har ‘rast’ ned etter å ha ligget på et vektplatå i tre uker. Vekten ville da ikke under 70 kg uansett hvor flink jeg var. Så hadde jeg en dag hvor jeg spiste mye mer enn jeg pleide og drakk alkohol, og uken etter forsvant 2 kg som dugg for solen. 

Men har ikke opplevd at vekten plutselig går ned uten at jeg har en forklaring på hvorfor. Med mindre jeg havner på vektplatå eller er på ferie, så går vekten min ganske jevnt nedover. 

Anonymkode: a1a8d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som yngre kunne jeg gå ned en halv kg i løpet av natten. Etter overgangsalderen går jeg ofte opp tilsvarende. Fortsatt ikke klart for meg hvordan det er mulig å ese ut over natten, men det skjer. 

Anonymkode: 9ce16...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går opp før mensen og ned etter mensen, helt normalt.

Anonymkode: 755db...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som yngre kunne jeg gå ned en halv kg i løpet av natten. Etter overgangsalderen går jeg ofte opp tilsvarende. Fortsatt ikke klart for meg hvordan det er mulig å ese ut over natten, men det skjer. 

Anonymkode: 9ce16...093

Dette er helt normalt, alle veier mindre om morgenen en om kvelden? Jeg skiller ca 500g selv de gangene jeg har sjekket. Det er jo ikke fett man går opp og ned på så kort tid, men vann.

Anonymkode: 11943...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd å gå ned tre kilo på vekta etter en ordentlig rotbløyte. Trodde alkohol binder vann, men det er kanskje omvendt.

Anonymkode: f65d6...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg svetter mye, men det er jo bare vann.

Var på ferie i sommer, og gikk ned et hakk på beltet etter tre dager. Faktisk pleier jeg ofte å gå ned i vekt på ferie. Spiser lite pga varmen. Svetter mye pga varmen.

Anonymkode: bc79c...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette. Den varianten jeg tror du er ute etter. 

Lå i kalirounderskudd, men gikk ikke ned i vekt. I flere uker på rad. Jeg syntes det var merkelig. Men jeg fortsatte. Det jeg begynte å legge merke til var at kroppen kjentes annerledes, like feit som vanlig, men "løsere", altså som i at i stedet for at det var hardt fett, så var det mykere, mer boblete, løs deig? Haha, vet ikke helt hvordan forklare. Følte i denne perioden jeg kunne bli mer oppblåst og følte nesten jeg gikk opp i vekt. Var fortvilet men fortsatte. Så begynte det å woosje av, våknet en morgen og følte meg slankere i hele kroppen, gått ned 2 kg (sånn utover at en er lettere om morgenen) så fresheren ut i ansiktet og kroppen virket mindre i klærne, nesten måneden forsvant til sammen 10 kg. Og jeg gikk ned to størrelser. 

Så hvis du holder på med vektnedgang, husk at fettet forbrennes selv om du ikke får utslaget med det samme. 

Anonymkode: 9bc46...317

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det jeg tror du etterspør. Det er som om kroppen min ikke går ned «ett og ett gram», men heller «ett til to kilo». Det betyr at jeg enten står helt stille i ganske lange tider, eller raser ned et kilo og to over natta. De dagene er jeg attpåtil ekstra sulten slik at jeg faktisk spiser mer, allikevel går det nedover. Fascinerende greier.

Anonymkode: e1708...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...