AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Min X, far til mine barn, venter baby med termin i midten av oktober. Barna våre skal være hos han i høstferien. De er vanligvis bare hos han 4 netter i mnd. Problemet er, at ene barnet vårt (10 år) nekter å dra til han i høstferien, fordi hun er så redd for hva som skjer hvis kjæresten til pappa går i fødsel. De har ikke snakket noen ting med barna, om noe som helst ang babyen, om hva som kommer til å skje, hvor de eventuelt skal være om babyen kommer i høstferien osv. Jeg forklarer jo selvfølgelig om hva som skjer når en baby kommer, om hvordan den vokser i magen, hvor stor den er osv. Jeg føler jeg har tatt på meg rollen som de to burde hatt i denne prosessen. Men det jeg ikke kan berolige dem på, er hva som vil skje om babyen vil komme når de er hos han ,hvor de skal være, hvem som skal passe dem osv. De vil komme hjem til meg, men faren deres hater meg og vil ikke kommunisere eller avtale noe med meg. Og alt jeg foreslår eller prøver å kommunisere, så gjør han automatsik det motsatte. Og jeg føler heller ikke at det er mitt ansvar å prøve og få en løsning på barnepass (om så hos meg). Men derfor, finnes det noen gode videoer på nett om hva som kan være beroligende om hva som skjer når "jeg skal bli storesøster"? For neste gang de ser pappaen så er det høstferie. Anonymkode: 0173f...d2b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Når far verken kommuniserer, trygger eller lager gode avtaler med, og for, barna så kan en film kanskje virke mot sin hensikt fordi det som skjer på filmen vil neppe skje i virkeligheten. Det kan bidra til å skape ytterligere bekymringer og utrygghet for barnet. Har du noe kontakt med hans samboer eller med hans foreldre? Noen som kan trygge barna når de er hos far når far åpenbart ikke evner å gjøre dette og 10åringen gråter, og nekter å dra til far, på grunn av hans adferd. Anonymkode: da452...329
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Tenkte mer på en sånn beroligende tegnefilm-aktig video som eksempelvis bufetaten har eller som nrk lager om alt mulig som skal forklare og ufarliggjøre for barn. Jeg tenkte ikke på en film som viser fødsel. Jeg har desverre ingen kommunikasjon med kjæresten hans eller hennes familie. Han hater meg og vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg ønsker jo heller ikke ha noe med han å gjøre, men normal folkeskikk og oppførsel når vi må treffes eller ved annen viktig kommunikasjon ang barna ønsker jeg. Jeg har sett henne en gang, og prøvde å hilse. Men hun sa ikke hei tilbake. Fikk bare et stygt blikk. Så der er det desverre lite å hente. Anonymkode: 0173f...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå