Gå til innhold

Hvor mye trenger en dvergpuddel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kan tenke meg en dvergpuddel men lurer på hvor mye aktivitet de har behov for i det daglige? Jeg kommer nok ikke til å være aktiv i noen hundesport, men kan tilby hunden minst 3 turer daglig, der ene er på ca en time. Kan også bruke rundt en time per dag på andre aktiviteter, som å øve på triks, snuse etter godbiter, trene litt lydighet og sånn. Hunden kommer ikke til å være alene hjemme, så den vil få mye selskap ved siden av dette. Holder dette for en dvergpuddel, eller er det en rase som krever mer for å ha et godt liv? Tenker på det at de er så intelligente blant annet..  

På forhånd takk :) 

Anonymkode: bef6e...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres egentlig greit ut, du merker fort om hunden trenger mer stimuli i hverdagen. De er egentlig med på alt og tilpasser seg, men de liker godt en god tur i skog og mark eller joggetur etc. Lurt å trene noe som stimulerer hjernen også, så ville anbefale å vurdere å trene søk som man gjøre litt på tur også. 

Anonymkode: 78794...012

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn noen IQ-leker og bruk de fra hen er valp. Nina Ottoson har en del som er veldig holdbare. De eldste utgavene vi har her i huset er 5-6 år gamle.

Har brukt de på tre hunder (puddel, husky og setter), og alle har elsket de. Fyller de og setter fram når hundene har vært rastløse, vært hjemme alene, trengte distraksjon (alene-trening/jeg har hatt teamsmøte), været har vært grusomt eller det har vært andre grunner til at turene ble litt korte. Og også når hundene har vært glupske eller matleie, for å få de til å spise litt ekstra eller bare for å skjemme de bort. Fyller de med vanlig hundefôr og godbiter.

Pudlene jeg har hatt har vært intelligente og lettlærte, så de har vært morsomme å ha i huset. Skikkelig kosebamser. Mine har vært mellompuddel og stor puddel, og jeg har stelt og klippet de selv. 

Anonymkode: 99951...f7d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hunden skal være ute av huset under 2 timer per dag? 

Anonymkode: 140e1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du en hund bare tisser 3 ganger pr dag?

Anonymkode: 2cf8b...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei

Jeg kan tenke meg en dvergpuddel men lurer på hvor mye aktivitet de har behov for i det daglige? Jeg kommer nok ikke til å være aktiv i noen hundesport, men kan tilby hunden minst 3 turer daglig, der ene er på ca en time. Kan også bruke rundt en time per dag på andre aktiviteter, som å øve på triks, snuse etter godbiter, trene litt lydighet og sånn. Hunden kommer ikke til å være alene hjemme, så den vil få mye selskap ved siden av dette. Holder dette for en dvergpuddel, eller er det en rase som krever mer for å ha et godt liv? Tenker på det at de er så intelligente blant annet..  

På forhånd takk :) 

Anonymkode: bef6e...b8d

Hva skal den gjøre de resterende 22 timene i døgnet? Ligge til pynt?

Anonymkode: 7cbcb...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...