Gå til innhold

vanlig å føle seg trøtt og utmatta etter korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dame på 29. Jeg testet positiv for korona før helgen. Jeg har ikke vært veldig dårlig, men har vært hanglete. Både i går og i dag, så har jeg gølt meg veldig trøtt og sliten. Blir tungpustet bare av å lage mat, eller om jeg anstrenger meg lett. Jeg føler meg frisk nå, men blir ekstremt fort sliten som nevnt. Er det vanlig ved korona?

Anonymkode: ed80f...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, helt vanlig. Ta livet rolig, så kanskje du unngår at det drar ut i lang tid👍

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg går nå inn i min fjerde uke etter jeg ble smittet, er fremdeles ganske redusert, tung pust m.m. Men sånn har jeg vært hver gang jeg har hatt covid, lettere denne gangen likevel, for jeg var langt mindre syk til å begynne med enn de tidligere gangene. Så jeg tar det med ro så lenge kroppen tydeligvis trenger det.

God bedring! :)

Anonymkode: fe894...bf2

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, første gang jeg ble smittet var jeg trøtt og utmattet lenge etter at jeg ble smittet. Det tok et par måneder før jeg var på 100% igjen. Jeg ble fort sliten og ble trøtt av ingenting.

Runde nr 2 var lettere, men jeg var fortsatt trøtt og utmattet i et par uker da også.

Så det beste er å ta det med ro og kanskje få seg litt ekstra søvn, om man kan 😊

Anonymkode: 9301c...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg går nå inn i min fjerde uke etter jeg ble smittet, er fremdeles ganske redusert, tung pust m.m. Men sånn har jeg vært hver gang jeg har hatt covid, lettere denne gangen likevel, for jeg var langt mindre syk til å begynne med enn de tidligere gangene. Så jeg tar det med ro så lenge kroppen tydeligvis trenger det.

God bedring! :)

Du kan prøve med å ta noe som heter NAD+ om symptomene skulle fortsette, dette er et stoff kroppen lager selv,men som tappes ved  sykdom .

Anonymkode: f4db4...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan prøve med å ta noe som heter NAD+ om symptomene skulle fortsette, dette er et stoff kroppen lager selv,men som tappes ved  sykdom .

Anonymkode: f4db4...b38

Takk for tips!

Jeg var innom helsekostbutikk for noe annet her om dagen, og da stod jeg og kikket på en hylle, og blikket mitt ble hele tiden dratt mot NAD+-boksen, uten at jeg forstod hvorfor... Tror kanskje jeg forstår det nå ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

dame på 29. Jeg testet positiv for korona før helgen. Jeg har ikke vært veldig dårlig, men har vært hanglete. Både i går og i dag, så har jeg gølt meg veldig trøtt og sliten. Blir tungpustet bare av å lage mat, eller om jeg anstrenger meg lett. Jeg føler meg frisk nå, men blir ekstremt fort sliten som nevnt. Er det vanlig ved korona?

Verden har hatt korona i sirkulasjon i snart 4.5 år, og du lurer fortsatt på grunnleggende info. Dette er bare veldig rart, har du bodd under jorda??

Anonymkode: 3ec1c...43c

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å føle seg utmattet etter de fleste sykdommer.

Anonymkode: 3df99...f8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Verden har hatt korona i sirkulasjon i snart 4.5 år, og du lurer fortsatt på grunnleggende info. Dette er bare veldig rart, har du bodd under jorda??

Hvorfor så frekk? 

Jeg bare synes det er veldig skremmende å føle meg frisk, men at kroppen henger utrolig etter. Med tungpusthet og ekstremt trøtthet. Noe jeg synes det er fair å syntes er skremmende. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Etter siste runde med korona som var i begynnelsen av august så var jeg og enormt sliten og trøtt etterpå. Kjenner ennå at jeg ikke er helt 100%, var ikke sånn første gang jeg hadde korona og det er flere som har sagt det samme at denne runden var verre.

Anonymkode: 6f8c2...81c

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor så frekk? 

Jeg bare synes det er veldig skremmende å føle meg frisk, men at kroppen henger utrolig etter. Med tungpusthet og ekstremt trøtthet. Noe jeg synes det er fair å syntes er skremmende. Ts

Noen er bare vrange :D  Forståelig at du synes det er skremmende om du selv i utgangspunktet er frisk og ikke vant til å føle deg redusert.

Anonymkode: 6f8c2...81c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor så frekk? 

Frekk, ja du må gjerne synes det, men å øyre på dette etter å ha vært gjennom en pandemi.... det er for fjernt. Hele verden har snakket om korona i 4.5 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frekk, ja du må gjerne synes det, men å øyre på dette etter å ha vært gjennom en pandemi.... det er for fjernt. Hele verden har snakket om korona i 4.5 år. 

*lure på

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men det kan være noe annet når man plutselig står i det utmattelsen selv. Jeg har hatt korona flere ganger, og har ikke opplevd at jeg etter det har følt meg frisk og samtidig er redusert etter viruset. Ja, jeg har hørt andre, men annerledes når jeg plutselig står i det selv. Klart man blir litt usikker. Mitt rasjonelle meg er ikke alltid en god venn. ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...