Gå til innhold

Jeg gruer meg til å si opp jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal si opp til uka. Har jobbet der i 15 år. Er virkelig på tide med litt miljøforandring, og i tillegg går jeg en del opp i lønn ved å bytte. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle det til sjefen.

Hvordan gjorde dere det da dere sa opp? Et kort møte hvor dere sa rett ut «jeg sier opp»? Hvordan gikk det?

Jeg skal ta det muntlig først, deretter sende skriftlig oppsigelse. 

Anonymkode: b1590...ce5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriftlig først. Har aldri sagt opp muntlig!

Anonymkode: 02681...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skriftlig først. Har aldri sagt opp muntlig!

Anonymkode: 02681...8f0

Hun sier jo ikke at hun skal si opp muntlig, men gi en muntlig beskjed… Jeg har alltid sagt opp skriftlig, men som regel også fortalt det til leder som er forberedelse. 

Anonymkode: 186f4...85a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i dialog med leder da jeg fikk tilbud om ny jobb og informerte han muntlig om at jeg hadde takket ja til jobben. Sendte skriftlig oppsigelse etterpå.

Anonymkode: 8bea4...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tid for alt som man sier. Du skylder verken sjefen eller de ansatte noen ting. Du sender inn skriftlig på det også tar du et personlig møte jobb til jobb om at du nå ønsker og skifte retning og utvikle deg enda mer i en annen jobb. 

Sånn er det. Veien din blir til der DU. Går. Ikke hva andre kan forvente av deg. Du lever  bare en gang og du har jaggu meg investert mye i det selskapet du har jobbet for. Så nå ka. Du ta av deg hatten og si adjø! 

Anonymkode: 6b8f3...4e0

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skal si opp til uka. Har jobbet der i 15 år. Er virkelig på tide med litt miljøforandring, og i tillegg går jeg en del opp i lønn ved å bytte. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle det til sjefen.

Hvordan gjorde dere det da dere sa opp? Et kort møte hvor dere sa rett ut «jeg sier opp»? Hvordan gikk det?

Jeg skal ta det muntlig først, deretter sende skriftlig oppsigelse. 

Anonymkode: b1590...ce5

Skriftlig.

Du skylder deg selv å ta ansvar for deg selv, ingen skal fortsette i jobb der de tjener mindre / trives dårlig fordi de ønsker å gjøre arbeidsplassen en tjeneste. 

Din investering, din avkastning, du sier bare takk for deg og mulighetene du har fått (?), nå er det tid for deg å gå videre til neste kapittel. Mer trengs ikke. 

Lykke til!!

Anonymkode: b379f...517

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si til sjefen. Jeg vil si det som det er uten noen form for skepsis eller misforståelser for hvorfor jeg har bestemt meg for dette men nå vil jeg virkelig utvikle meg på et annet nivå. Jeg har elsket og jobbe her med alle dere og har ikke hatt noe mot noe eller verken noen av dere. 

Det er tøft og måtte gi slipp etter alle disse år. En det er en tid for alt. Og nå må jeg rett og slett følge den veien jeg ønsker videre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du  si du ønsker en rolig avskjedsfest fest med litt humor og innslag og kake og kos den siste uken. La det heller bli sett på som en feiring at de fikk ha deg der og du alltid vil være den de savner når de bort på kontor bordet ditt. 

Da forstår dem at du var klar for noe annet videre på veien. 15 år  og du har gitt enormt mye til de på veien 

Nå er det på tide at noen andre får se hvor heldig de er som hil ha deg på sin arb plass. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...