Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer av jobben men aner ikke hva jeg kan jobbe med ellers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 10 år som ufaglært i eldreomsorgen er jeg helt ferdig. Skulle etter planen ta fagbrev men det sitter langt inne når jeg er så lei som jeg er. 

Kommer ingen vei med å synse selv. Eneste ledige stillinger i kommunen min er relatert til skole, helse og barnehage - som jeg ikke vil jobbe med.

Jeg er sliten av å jobbe med mennesker. Umotivert. Har en del utfordringer med skole som gjør utdanning vanskelig. Jeg vil ha en mindre sosial jobb, men jeg vet ikke hva.

Hvordan går jeg frem? Hvem snakker jeg med? Jeg er rådvill og bekymtet. Så lei av å gråte etter hver arbeidsdag og grue meg til hver gang jeg skal på jobb. Har ikke generell studiekompetanse. 

Anonymkode: a48a5...0c5

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta truckførerbevis og jobb på lager el.? Kranfører er også en ganske kort og praktisk utdannelse. Man må tenke litt alternativt. Lokfører, men der er det nok mange om beinet. Konduktør er jo teknisk sett å jobbe med mennesker, men på en litt annen måte.

Anonymkode: 97d4d...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta lettmatros-bevis!

Hele Kyst-Norge skriker etter folk :) 

 

Anonymkode: 30233...605

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikk. Innen noe du liker. Er du glad i sportz kanskje sportsbutikk. Er du mer interessert i feks sminke, søk i parfymeri.

Anonymkode: 2a275...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikk må man jo forholde seg til folk hele tiden, ikke noe jeg vil anbefale deg utfra det du skriver.

Hva med gartner/anleggsarbeid?

Vaktmester

Produksjonsarbeider

Renhold 

Lager

 

Anonymkode: 81ffe...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kommer man nok ikke veldig langt uten generell studiekompetanse i dag, men det finnes flere måter å få tatt det på. 

Det mer sentrale er jo hvor du vil, hvor vil du være om fem år? Har du noen fritidsinteresser/hobbyer? Finnes det kanskje en karrierevei innenfor det? Det hjelper lite om du finner deg en ny jobb som det viser seg at du ikke har noen interesse for. 

Jeg følte selv en smell fra nåværende yrkesvei i fjor høst og søkte meg inn på et betalt utdanningsløp innenfor et felt som jeg har stor interesse for, og har som hobby. Det finnes flere sånne ordninger, kanskje du kunne sett litt på alternativ der?

Anonymkode: 3d2de...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...