Gå til innhold

Væske fra jur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tok over en tispe på 2 år fra mattilsynet for ca. 5-6 uker siden. De hadde lite info om hu men hu hadde fått helsesjekk før vi hentet hu og da var alt tipp topp.

i dag så jeg noe størkna gugge på den ene brystvorta og renset alle sammen for å se om det kom mer. Helt tilfeldig mens vi lå å slappet av på sofaen så skulle jeg ta en næremere tid og klemte forsiktig og da begynte det å tyte noen små perler blankt, litt grumsete farge men ikke helt gult. Så da måtte jeg sjekke på resten og ser at ALLE lekker hvis jeg klemmer veldig forsiktig rundt. Har googlet meg i hjel, mend et er ingen info som jeg finner.

Hu er av rasen Spansk Galgo, rolig, spiser bra, drikker bra. God allmenntilstand. Ingenting som jeg hadde tenkt over.

Har en tispe av rasen Kleinspitz også men aldri opplevd det samme med hu.

Har noen av dere vært borti dette før?

(legger ved et bilde)

image.jpg

Anonymkode: f450c...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

image.jpg

Skrevet

Vet du når hun hadde sist løpetid? Tisper kan få væske i jurene ved innbilt svangerskap 

• Liker 1
Skrevet
CaptainColada skrev (4 minutter siden):

Vet du når hun hadde sist løpetid? Tisper kan få væske i jurene ved innbilt svangerskap 

Fikk veldig lite info om hun, men som jeg klarte å lete meg fram til så fikk hun i følge oppdretteren sin facebook profil så fikk hun sin første løptid i starten av August i fjor! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fikk veldig lite info om hun, men som jeg klarte å lete meg fram til så fikk hun i følge oppdretteren sin facebook profil så fikk hun sin første løptid i starten av August i fjor! 

Tisper kan ha stille løpetider også, hvor tispa ikke blør så ingen merker at løpetiden har begynt. Hadde dette vært min hund hadde jeg sett det an, og hvis hun endrer seg til det verre kontakt vetrinær

Skrevet
CaptainColada skrev (10 minutter siden):

Tisper kan ha stille løpetider også, hvor tispa ikke blør så ingen merker at løpetiden har begynt. Hadde dette vært min hund hadde jeg sett det an, og hvis hun endrer seg til det verre kontakt vetrinær

Takk for svar, vi har en hannhund også. Han har ikke vist noe interesse gjennom ukene vi har hatt hu, regner med at han hadde merka om det var løpetid i hus:)

Skal se an og kontakte vet om noe skulle forværret seg.

Skrevet

Kan være drektig. Ikke uvanlig at de får væskeproduksjon før de får melk. Hvis det er et lite kull, 1-2 valper, på en stor rase, er det ikke alltids det synes så veldig godt på dem, i hvert fall ikke hvis de i tillegg ikke har fått nok næring.

Anonymkode: f0deb...d97

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan være drektig. Ikke uvanlig at de får væskeproduksjon før de får melk. Hvis det er et lite kull, 1-2 valper, på en stor rase, er det ikke alltids det synes så veldig godt på dem, i hvert fall ikke hvis de i tillegg ikke har fått nok næring.

Anonymkode: f0deb...d97

Håper og tror ikke hun er drektig. Hun er veldig tynn enda, det er en mynde så jeg tror at selvom hun er høy og stor sånn sett at man hadde sett om det var noe der. For hun er veldig smal og tynn rundt buken. Typisk greyhound

Skrevet

Hvis du er usikker på om hun kan være drektig, så får du ta turen innom dyrlegen for en UL. Om det ikke er valper, så er det nok bare en innbilt drektighet. Har hun andre tegn på drektighet/innbilt drektighet? De er gjerne veldig mer kosete, lager seg reir/fødested og kan gjerne bruke alt mulig som valpesubstitutt, kosedyr, sko, leker, sokker.....

Anonymkode: 9d9ea...f1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du er usikker på om hun kan være drektig, så får du ta turen innom dyrlegen for en UL. Om det ikke er valper, så er det nok bare en innbilt drektighet. Har hun andre tegn på drektighet/innbilt drektighet? De er gjerne veldig mer kosete, lager seg reir/fødested og kan gjerne bruke alt mulig som valpesubstitutt, kosedyr, sko, leker, sokker.....

Anonymkode: 9d9ea...f1f

Merker ingen andre tegn, helt tilfeldig at jeg la merke til pattene. Ikke lagd seg reir, alltid vært kosete siden vi fikk hu. Leker og river i leker som en vanlig unghund vil jeg si. Normal matlyst, stjeler mat som mynder flest. Ikke sett noe tegn til reir eller speiselt eierskap til leker heller.

Skrevet

Ved innbilt svangerskap kan tisper produsere melk. Symptomer på innbilt svangerskap kan komme 1-2 mnd etter siste løpetid, så det er godt mulig at hun hadde løpetid før hun kom til deg og er på vei inn i en innbilsk svangerskap nå, eller er på vei ut av en. 

Jeg har to tisper som begge produserer litt melk. Det er veldig lite og kan ofte bare være litt klar væske, og de har ingen andre symptomer annet enn at de har en litt større trang til å grave i sofaen. Jeg ser på bildet at pattene mellom bakbeina er litt større, og det er sånn mine blir: de bakerste henger litt slapt, men strammer seg opp igjen etter en stund. Om det er innbilsk, så er det greit å unngå å stimulere pattene, da det kan øke melkeproduksjonen unødvendig. Også er det jo greit å følge med på tegn på jurbetennelse, men det er heldigvis lett med korthårede tisper.

Jeg vil ikke tro at det er en kjempestor sjanse for at hun faktisk er drektig. Ble hun drektig før hun kom til dere, hadde hun vel vært mye større. Og om hun hadde en stille løpetid etter at hun kom til deg, så hadde du sikkert sett hannhunden din sin interesse. 

Men det er jo uansett greit å ta en sjekk hos veterinær.

Anonymkode: 9d8ae...102

Skrevet

Som de andre sier, det er nok innbilt svangerskap, Ikke uvanlig at de produserer melk som enten er helt hvit, eller litt grumsete/gulaktig. Bare følg med på at jurene ikke blir hovne og varme mtp. jurbetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...