AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Har arvet en dress fra name it, ser at den er brukt, men "mye bruk igjen" som man sier, men merket et en gangs bruk at dressen ble våt igjennom etter bare en halvtimes lek ute i vått gress og en bøtte vann. Er dette pga dressen er arvet og slitt eller har dere erfaring med at de ikke holder ute særlig mye vann? Anonymkode: ab31d...f57
Minlillelykke Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Mei, den er ikke vanntett. Vi brukte den på skogsturer og på lekeplassen. Men når vann skulle involveres brukte vi regnbukse 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Minlillelykke skrev (14 minutter siden): Mei, den er ikke vanntett. Vi brukte den på skogsturer og på lekeplassen. Men når vann skulle involveres brukte vi regnbukse Forventet ikke like tett som regnklær selvfølgelig, men opplever at reima sine skallklær holder det som ikke name it holder, men vet ikke om det er pga den er brukt? Anonymkode: ab31d...f57
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Nei slike dresser er ikke vanntett verken som brukt eller ny. De kan være noe vannavvisende hvis de behandles rett, men overhode ikke vanntett. Anonymkode: 00a23...617 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 Vask den med vaskemiddel som gir impregnering. Det hjelper mye. Men nei de er ikke vanntette. Anonymkode: 183c8...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 Skall er bedre mot regn enn softshell. Både mot vind og nedbør. Anonymkode: 409c1...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 Vi hadde slike dresser og de var geniale. Men selvsagt til rett bruk. Vi brukte dem når det var småsurt og kanskje litt vått på bakken eller litt regn i lufta. Både i barnehagen og hjemme var det favoritten på de nokså tørre høst- og vårdagene. Anonymkode: 2b83f...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi hadde slike dresser og de var geniale. Men selvsagt til rett bruk. Vi brukte dem når det var småsurt og kanskje litt vått på bakken eller litt regn i lufta. Både i barnehagen og hjemme var det favoritten på de nokså tørre høst- og vårdagene. Anonymkode: 2b83f...fbd Her er det blant annet vått i gresset hele høsten og nesten alltid noen vannpytter etter regndagene. Fikk dere brukt den mye? Og hva annet supplerte dere med? Kun softshell og regntøy? Anonymkode: ab31d...f57
Minlillelykke Skrevet 29. september 2024 #9 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Forventet ikke like tett som regnklær selvfølgelig, men opplever at reima sine skallklær holder det som ikke name it holder, men vet ikke om det er pga den er brukt? Anonymkode: ab31d...f57 Våre var ikke vanntette som nye heller. Egentlig ikke de beste dressene
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi hadde slike dresser og de var geniale. Men selvsagt til rett bruk. Vi brukte dem når det var småsurt og kanskje litt vått på bakken eller litt regn i lufta. Både i barnehagen og hjemme var det favoritten på de nokså tørre høst- og vårdagene. Anonymkode: 2b83f...fbd Kan du forklare hva som gjorde de geniale? I forhold til en tynn dress f.eks? Jeg bare lurer, mine er små enda så har ikke prøvd så mye forskjellig. Anonymkode: aba7f...643
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 Mine likte softshelldresser bedre enn skallstoff for at de føltes mykere på kroppen. Anonymkode: 0ae8f...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har arvet en dress fra name it, ser at den er brukt, men "mye bruk igjen" som man sier, men merket et en gangs bruk at dressen ble våt igjennom etter bare en halvtimes lek ute i vått gress og en bøtte vann. Er dette pga dressen er arvet og slitt eller har dere erfaring med at de ikke holder ute særlig mye vann? Anonymkode: ab31d...f57 Har vært veldig fornøyd med softshelldress. Brukt til 2 barn og vært tørr i regn også. Anonymkode: 87b70...024 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #13 Skrevet 29. september 2024 Jeg opplevde at de dressene holdt godt i regnet, men reimpregnerte og vasket de sjeldent Anonymkode: 3abd5...a9d 1
snurk Skrevet 29. september 2024 #14 Skrevet 29. september 2024 Har kun brukt softshell til tørre dager. De er jo veldig myke og behagelig på, men ville ikke brukt dem til dager med våtere vær.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Skrevet 29. september 2024 Softshell er ikke vanntett, slik som gode skallklær. Har aldri forstått hvorfor noen kjøper/bruker softshell? De finnes jo myke skalldresser som er både komfortable og vanntette. Det er jo ikke nødvendig med dobbelt opp? Anonymkode: 70369...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Softshell er ikke vanntett, slik som gode skallklær. Har aldri forstått hvorfor noen kjøper/bruker softshell? De finnes jo myke skalldresser som er både komfortable og vanntette. Det er jo ikke nødvendig med dobbelt opp? Anonymkode: 70369...cf6 Softshell brukes i kjøligere (men tørt) vær på vår og høst. Jeg har aldri skjønt greia med skalldresser, for det er fryktelig kalde plagg. Du er alltid avhengig av å kle på flere lag. Det må man ikke med softshell. Anonymkode: 0e5d9...df7 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #17 Skrevet 29. september 2024 Er som voksne, skallbekledning funker fint i regnvær eller som ytterlag om man skal sitte i våt sandkasse. Blir ellers veldig fort klamt, i tørrere vær er softshell gull. Har veldig god erfaring med Nameit sine, de tåler litt fuktighet også. Anonymkode: e812e...18a
Sokk1 Skrevet 30. september 2024 #18 Skrevet 30. september 2024 De har en vannsøyle på 8.000mm, så de er ikke helt vanntette, nei. Jeg har imidlertid aldri opplevd at de blir våte gjennom av den bruken du beskriver, og opplever at de fint tåler å sitte i fuktig/vått gress og lett regn. Reflex sine softshelldresser har høyere vannsøyle (10.000-15.000), de opplever jeg som veldig vanntette, og barna har sittet i sølepytter med dem. Men når det regner bruker vi regntøy.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #19 Skrevet 30. september 2024 Ble mye bukt i barnehagen og første året på skolen her. Brukte sjelden regntøy fordi barnet foretrakk dressen. Kan den være vasket i maskin noen ganger? Jeg opplever selv at vanntett yttertøy taper seg veldig ved maskinvask selv om det står på lappen at plagget skal tåle det, så jeg bare tørker over med klut. Anonymkode: 42eee...d5c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #20 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Softshell er ikke vanntett, slik som gode skallklær. Har aldri forstått hvorfor noen kjøper/bruker softshell? De finnes jo myke skalldresser som er både komfortable og vanntette. Det er jo ikke nødvendig med dobbelt opp? Anonymkode: 70369...cf6 Fordi det var yndlingsplagget til datteren min, så brukte hun stort sett softshelldressen. Mild høst og vinter her (vestlandet) og softshell ble brukt mye. Når vinterdressen ble for varm, og som erstatning for regntøy, som hun ikke liker å gå med. Har ikke funnet skallklær som ikke er stive. Er ikke så mye å velge i på butikkene her, og jeg bommer alltid når jeg handler på nett, for man ser jo ikke på bildet hvor stivt det er. Er ikke alle skallbukser som har seler, og da sklir det bare ned på min. Softshell er praktisk fordi da slipper man å kle på så mye under, og det blir mindre "balkete". Har ikke hatt problemer med at det blir klamt som noen skriver, men barn er forskjellige så klart. For oss var softshell gull. Har heller ikke opplevd at hun ble våt, selv om dressen ble mye brukt på tur i regnet på Vestlandet (naturbarnehage). Anonymkode: 42eee...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå