AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Barna begynner bli så store at det er rart å ikke ha egen husnøkkel hos meg. Jeg vil gjerne at de kan komme og gå når de vil, også når jeg ikke er hjemme. Problemet er at jeg har en ex jeg ikke stoler på, som jeg egentlig er ganske redd for. Da vi bodde sammen så hadde han en eller annen overvåkning på meg, usikker på om det var lyd, kamera eller igjennom telefonen, men jeg er helt sikker på at jeg ble avlyttet. Har såklart ingen bevis. Han truet også gjevnlig med å grave meg ned under hytta si. Jeg har ingen bevis på hvordan han oppførte seg mot meg, så han har samvær med barna annenhver uke. Hvis jeg gir barna husnøkkel er jeg redd han låser seg inn hos meg. Jeg kan liksom ikke si til barna at de må passe på sånn at pappa ikke tar den. Hvis jeg legger en nøkkel utenfor, så kan jeg ikke si at det må være hemmelig for pappa. Andre i lignende situasjon som har noen forslag til hvordan jeg løser dette? Anonymkode: 6293d...610
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Ikke husbanken!!! Husnøkkel Ts Anonymkode: 6293d...610
Brunello Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Få deg kodelås, så ser du når noen låser seg inn.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Jeg leier. Er det dyrt? Må døra skiftes ut? Ts Anonymkode: 6293d...610
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 Hvorfor kan du ikke si det til barna? Men skaff kodelås og si at INGEN skal ha den koden Anonymkode: d377f...10c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leier. Er det dyrt? Må døra skiftes ut? Ts Anonymkode: 6293d...610 Du har ikke lov å kopiere nøkler uten utleiers samtykke, bare så du er klar over det Anonymkode: d377f...10c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke lov å kopiere nøkler uten utleiers samtykke, bare så du er klar over det Anonymkode: d377f...10c Ja det vet jeg. Jeg har flere nøkler, har valgt å ikke gi de til ungene pga det jeg skriver i hi. Ts Anonymkode: 6293d...610 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor kan du ikke si det til barna? Men skaff kodelås og si at INGEN skal ha den koden Anonymkode: d377f...10c For de vet jo ikke at pappan deres truer med å ta livet av folk for gøy. Han kan jo uansett bare ta nøkkelen når barna sover. Kodelås hadde sikkert vært bedre, men jeg leier. Anonymkode: 6293d...610
Daisy-love Skrevet 29. september 2024 #9 Skrevet 29. september 2024 Utleier ønsker helt sikkert ikke at det er masse nøkler i omløp som potensielt kan mistes, så godt mulig utleier er med på at du får deg kodelås, særlig om du betaler det helt eller delvis selv. Koster litt, men gir mer fred i sjelen. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 Er det en idé å være ærlig med utleier om HVORFOR du ønsker deg en kodelås, og være villig til å spleise evt? Så ville jeg sjekket ut en sånn kodelås med app-styring, så du kan låse opp når barna står utenfor. Da trenger ikke barna å få en kode, men kan ringe deg når de trenger å komme inn. Evt. bytte kode hver gang de har vært innom. Anonymkode: b399f...334 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 5ff21...846
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor gamle er barna? Anonymkode: 5ff21...846 De er 11 og 12 år gamle. Anonymkode: 6293d...610
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #13 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De er 11 og 12 år gamle. Anonymkode: 6293d...610 Da burde du kunne snakke med de om at du ikke vil at eksen din skal komme inn i ditt hus, og at du kan gjemme en nøkkel ute men de må ikke fortelle eller vise til noen hvor den er. Har dessverre en eks som er litt lik. Jeg har gitt barna mine streng beskjed om at han ikke skal ha koden til ytterdøra da han har ingenting her å gjøre. Yngste er 9 år. Anonymkode: 5ff21...846 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #14 Skrevet 29. september 2024 Jeg ville spurt om å få bytte til kodelås og heller betalt for det selv. Ville heller vært ærlig med huseier om hvorfor (men vis heller mer til dette med trusler/psykisk vold enn dette med at du mener at han overvåket deg, for å høres minst mulig paranoid ut). Du må selvfølgelig ha en type som har app der du kan følge med på når døren låses opp og alt det der. Og så ville jeg skaffet meg et bra lite sånn kamera alle har for å overvåke alt nå, og satt opp et sted slik at du kan kontrollere hvem som faktisk går inn og ut døren når noen bruker koden for å komme inn. Du trenger jo ikke å overvåke barna i stua, men ha et kamera som vender godt mot inngangsdøren (inne i gangen i leiligheten din, ikke utenfor), slik at du ser helt tydelig hvem som har gått inn. Anonymkode: 3b71f...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Skrevet 29. september 2024 Døren må ikke byttes for å sette på kodelås.. Jeg satt inn min kodelås selv med hjelp av Youtube! Tok vare på den gamle låsen, og setter den inn igjen, når jeg flytter😊 Ja, jeg fikk det godkjent på forhånd av huseieren! Eller så kan du bare kjøpe deg ett kamera, venninnen min var super heldig med ett hun kjøpte på billig på Temu😂 MEN! Anbefaler deg å si noe om det til huseier❤️ Anonymkode: 06032...fc9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå