Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd i et forhold der partner kritiserer meg og påpeker feil ofte. Han gjør meg urtygg i forholdet og har over tid gjort at jeg føler meg dårlig med meg selv. I perioder er situasjonen bedre, men plutselig får han en dårlig periode igjen og kritikk mot meg strømmer på... jeg tror (?) Han hat narsisistiske trekk. Men han mener han er slik han er pga meg.

Vi er nå i parterapi da jeg sa at vi trenger det hvis vi skal holde sammen. Vi må få til en endring. 

I terapi brukte han sist mye taletid. Han ga motsvar til alt jeg prøvde legge frem. Han snakket meg ned fremfor terapauten. Påpekte små ting jeg gjør i huset som plager han. Samt ting jeg er dårlig til. Jeg følte meg så liten... terapeuten ville at vi skulle møtes hver for oss neste time. Hva tror dere dette handler om? Jeg er så redd hun skal få en forståelse av at vi ikke duger som foreldre:( jeg er redd han maler et dårlig bilde av meg. 

Dersom dette fortsetter må jeg og barna ut da jeg vet at et miljø der far snakker stygt om/ til mor påvirker også dem.. 

Blir barnevernet alltid kontaltet i saker der man mistenker psykisk vold?

Anonymkode: 7eafe...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terapeuten vil prøve å nå inn til han. Det går ikke når du er der. Han inntar tydelig en rolle rundt deg. 

Dette er vanlig. Altså å dele par med stort konfliktnivå. 

På din time skal du ikke se bort fra at hun råder deg til å bryte.

Anonymkode: 8bbb9...4a2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, jeg var utsatt for psykisk vold, bv ble ikke kontaktet, men jeg gikk fra mannen da. 

Anonymkode: 93638...e23

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg var utsatt for psykisk vold, bv ble ikke kontaktet, men jeg gikk fra mannen da. 

Anonymkode: 93638...e23

Ble dere også delt opp i samtaler? Fikk du det anbefalt av terapeuten? Ts

Skrevet

Håper hun anbefaler deg å forlate denne giftige mannen som skader deg ved å bryte deg ned. Om hun ikke har lov pga at hun må være nøytral, så har hun sikkert veldig lyst.

Anonymkode: 9236f...e9b

• Liker 5
Skrevet

Par terapi..nop..skilles... ja 

Han kommer aldri til å bli bedre 

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 timer siden):

Par terapi..nop..skilles... ja 

Han kommer aldri til å bli bedre 

Tenker du på genetell basis dersom man har narsisistiske trekk? Jeg har jo et inderlig håp om at noe kan nå inn til han.. men jeg leser stadig slite kommentarer om at det er håpløst... fikk litt bakoversveis av hvor "på" han ble i terapi... akkurat som det var viktig for han å vinne, eller få frem at han har rett. I hans hode har han fasiten på hvorfor ting er som de er. Det er et så vanskelig utgangspynkt... ts

Skrevet

Tror det er vanlig at de som går i parterapi til å begynne med har et utgangspunkt at det er den andre det er noe galt med. Har en følelse av at det er dette terapeuten vil til livs, slik at dere begge blir i stand til å faktisk prate sammen, og lytte til hverandre. Dere ser bare feilen hos den andre, ikke hvordan det ene leder til det andre, til det tredje osv. Er ikke bare en som gjør feil her mistenker jeg. Og at du ser på han som en med narsissistiske trekk, gjør at jeg tenker også du er blind for din medvirkning til dynamikken. Alt er din feil (fra hans side), og alt er hans feil (fra din side). Du sier mye om hvordan han får deg til å føle, men ingenting om hvordan du får han til å føle seg. 

Anonymkode: b8c16...25f

• Nyttig 1
Skrevet

I de barneverntjenestene jeg har jobbet, var det temmelig sjelden å motta meldinger fra familievernet. Opplevde at de hadde høy terskel og fokus på å bevare sin relasjon til familiene, samt litt lav tiltro til hva barnevernet skulle kunne bidra med som de ikke kunne gjøre selv. Ofte med god grunn, for så vidt. 

Anonymkode: ab206...118

• Liker 1
Skrevet

TS: tenker terapeuten tydelig så det at han overkjørte deg, og ønsker samtaler med dere alene rett og slett for at du skal få mulighet til å fortelle din side.❤️ De er der for å støtte og hjelpe, de kommer ikke til å koble inn barnevern. 

Anonymkode: 44edc...28f

Skrevet

Jeg er villig til å vedde mye på at tanken om barnevern ikke har slått dem. De vil ha deg der alene for å høre hvordan det er for deg at han behandler deg på denne måten. De gjennomskuer oppførselen hans og skjønner at dette er skadelig for deg.

De er veldig opptatt av og vár for vold. Jeg har vært der selv og hver eneste time spurte de om noen av oss har tydd til vold. I ditt tilfelle vil jo svaret være ja, og det er godt mulig de anbefaler deg å benytte andre tilbud i tillegg som er spisset mot kvinner som opplever vold hvor man kan lære om mekanismene bak vold, forstå hvordan det går utover en selv og få støtten og tryggheten man trenger for å gå.

Det er BRA for deg at de vil dele dere opp.

Anonymkode: 1b80c...b85

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 15.31):

Jeg har levd i et forhold der partner kritiserer meg og påpeker feil ofte. Han gjør meg urtygg i forholdet og har over tid gjort at jeg føler meg dårlig med meg selv. I perioder er situasjonen bedre, men plutselig får han en dårlig periode igjen og kritikk mot meg strømmer på... jeg tror (?) Han hat narsisistiske trekk. Men han mener han er slik han er pga meg.

Vi er nå i parterapi da jeg sa at vi trenger det hvis vi skal holde sammen. Vi må få til en endring. 

I terapi brukte han sist mye taletid. Han ga motsvar til alt jeg prøvde legge frem. Han snakket meg ned fremfor terapauten. Påpekte små ting jeg gjør i huset som plager han. Samt ting jeg er dårlig til. Jeg følte meg så liten... terapeuten ville at vi skulle møtes hver for oss neste time. Hva tror dere dette handler om? Jeg er så redd hun skal få en forståelse av at vi ikke duger som foreldre:( jeg er redd han maler et dårlig bilde av meg. 

Dersom dette fortsetter må jeg og barna ut da jeg vet at et miljø der far snakker stygt om/ til mor påvirker også dem.. 

Blir barnevernet alltid kontaltet i saker der man mistenker psykisk vold?

Håper de blir det for sånn bør ikle barna leve. Og du bør komme deg vekk. 

Anonymkode: 02f81...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...