Gå til innhold

Noen råd mot dott i øret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli lei nå. Har hatt dott i det ene øret nå i snart 2 uker. Startet med vond hals for 3 uker siden før den ga seg og fikk veldig vondt i det ene øret. Da virket det som typisk ørebetennelse med smerter og dott. Gikk til legen som ikke kunne se noe puss men at jeg var rød. Fikk antibiotika-dråper og smertene ga seg. Men dotten er der enda! Så og si konstant. Hadde «fri» i 1,5 dag nå på fredag og halve lørdag før den kom tilbake lørdag kveld og er her nå igjen. Noen som har noen råd? Legen nevnte ikke noe om ørevoks ved legetimen så da er det mest sannsynlig ikke dette? Akkurat nå er formen grei, ikke tett nese eller vond hals. Hoster en del, men eller føler jeg meg fin. Synes det er ekstremt irriterende med denne dottfølelsen da jeg ikke hører hva folk sier osv. Kan det hjelpe med nesespray? Selv om jeg ikke er tett i nesen? 

hilsen fortvilet 

Anonymkode: 61edd...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet likt hos meg og, halsbetennelse, dott i øret, øreverk, vann i mellomøret, hovne ære trompeter, så fikk jeg betennelse i bihulene. Det er nå snart 4 måneder siden. Sliter fortsatt med bihuler og ser det er mange rundt som opplever det samme etter sykdom i sommer. 

Hold ut, det er noe dritt

Anonymkode: 35234...985

Skrevet

Noen fler? 

Skrevet

Ikke spray nesespray i ørene. 

Anonymkode: f3547...4ad

Skrevet

prøv nesespray i nesen

Anonymkode: a8ca8...0a5

Skrevet

Ta tiden til hjelp er mitt beste råd. Fikk det selv under en kraftig forkjølelse i fjor høst. Tok vel tre måneder før ørene var tilbake til normalen..

Anonymkode: 50e42...c5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg begynner å bli lei nå. Har hatt dott i det ene øret nå i snart 2 uker. Startet med vond hals for 3 uker siden før den ga seg og fikk veldig vondt i det ene øret. Da virket det som typisk ørebetennelse med smerter og dott. Gikk til legen som ikke kunne se noe puss men at jeg var rød. Fikk antibiotika-dråper og smertene ga seg. Men dotten er der enda! Så og si konstant. Hadde «fri» i 1,5 dag nå på fredag og halve lørdag før den kom tilbake lørdag kveld og er her nå igjen. Noen som har noen råd? Legen nevnte ikke noe om ørevoks ved legetimen så da er det mest sannsynlig ikke dette? Akkurat nå er formen grei, ikke tett nese eller vond hals. Hoster en del, men eller føler jeg meg fin. Synes det er ekstremt irriterende med denne dottfølelsen da jeg ikke hører hva folk sier osv. Kan det hjelpe med nesespray? Selv om jeg ikke er tett i nesen? 

hilsen fortvilet 

Spørr lege om rinexin, det hjelper mot væske i mellomøret. Eller så kan det ta litt tid når det først har satt seg skikkelig. 

Anonymkode: 9fa55...a8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...