AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Jeg sliter med at jeg tenker på mat, trening, kropp og vekt 24 timer i døgnet. Jeg er redd for å legge på meg. Jeg ønsker ikke å tenke på det mer i det hele tatt. Hvorfor er det slik at man må tenke på noe man ikke ønsker? Har hatt det slik i flere år nå. Hvordan er det for dere som ikke har opplevd dette? Hva tenker dere på i løpet av dagen? Skulle gjerne hatt bare en dag med en «normal» hjerne…. Er det flere som har andre ting som kommer opp i tankene hele tiden som dere ikke klarer å slutte å tenke på? Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Siden tankene dreier seg om mat, trening, kropp og vekt vil jeg tipse deg om denne nettsiden: https://nettros.no/ Her kan du finne masse informasjon om nettopp dette og snakke med mennesker som vet hva det går i. Anonymkode: cf786...77d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Takk for det. Er det noen som klarer å besvare dette spm? Jeg er så nysjerrig Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Jeg tenker på jobb, serier jeg ser på, familien min, ting jeg gleder meg til, ting jeg må huske på, gjøremål - som å tenke på at jeg burde ryddet i klesskapet, lage middagsplan og handleliste etc. Tenker på at jeg burde lagd ny spilleliste på Spotify og lest ferdig en bok. Tenker på at det er fint med høstfarger ute, at Maria Mena fortsatt har en kjip sangstemme og om jeg skal lage meg en til kopp kaffe Anonymkode: 5e7dc...77c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 Det høres ut som du har en form for oppheng i mat og kropp, et kontrollbehov. Det kan utredes nærmere hos psykolog, om det er en reell spiseforstyrrelse du har, eller at dette mest er i form av tvangstanker. Hvis dette er plagsomt, at det er invaderende uønskede tankeimpulser som hindrer andre tanker å dukke opp naturlig hos deg, bør du ta kontakt med lege som vil henvise deg videre. Behandling er samtaleterapi og/eller medisiner. Anonymkode: 3eccf...85c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 Hei, Trodde bare jeg hadde en vanlig spiseforstyrrelse. Flere som sliter med spiseforstyrrelser har sagt at de har opplevd det og at tankene har forsvunnet. Jeg får de ikke bort.. Det du skriver om behandling og medisiner høres skremmende ut. Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei, Trodde bare jeg hadde en vanlig spiseforstyrrelse. Flere som sliter med spiseforstyrrelser har sagt at de har opplevd det og at tankene har forsvunnet. Jeg får de ikke bort.. Det du skriver om behandling og medisiner høres skremmende ut. Anonymkode: a23c1...404 Ja, det kan vel godt hende du har en vanlig spiseforstyrrelse? Legen din vil kunne hjelpe deg å finne det ut. Behandling i psykiatrien har jeg vært med på selv og det er ikke skummelt, men det kan være til tider slitsomt. Min erfaring med medisiner er at det kun er skummelt frem til man har startet og opplevd virkingen. Ukjente ting kan fremstå skumle, men så fort vi kommer oss gjennom de(n) første gangen(e), så går alt mye lettere. Anonymkode: cf786...77d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med at jeg tenker på mat, trening, kropp og vekt 24 timer i døgnet. Jeg er redd for å legge på meg. Jeg ønsker ikke å tenke på det mer i det hele tatt. Hvorfor er det slik at man må tenke på noe man ikke ønsker? Har hatt det slik i flere år nå. Hvordan er det for dere som ikke har opplevd dette? Hva tenker dere på i løpet av dagen? Skulle gjerne hatt bare en dag med en «normal» hjerne…. Er det flere som har andre ting som kommer opp i tankene hele tiden som dere ikke klarer å slutte å tenke på? Anonymkode: a23c1...404 Nei det er ikke tvangstanker. Anonymkode: b7e1c...9fd
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #9 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei, Trodde bare jeg hadde en vanlig spiseforstyrrelse. Flere som sliter med spiseforstyrrelser har sagt at de har opplevd det og at tankene har forsvunnet. Jeg får de ikke bort.. Det du skriver om behandling og medisiner høres skremmende ut. Anonymkode: a23c1...404 Hva er det du egentlig prøver å få frem? Og hva er vanlig spiseforstyrrelse? Anonymkode: b7e1c...9fd
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke tvangstanker. Anonymkode: b7e1c...9fd Jo, det kan det absolutt være. Hvorfor er du så skråsikker på det? Anonymkode: 3eccf...85c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med at jeg tenker på mat, trening, kropp og vekt 24 timer i døgnet. Jeg er redd for å legge på meg. Jeg ønsker ikke å tenke på det mer i det hele tatt. Hvorfor er det slik at man må tenke på noe man ikke ønsker? Har hatt det slik i flere år nå. Hvordan er det for dere som ikke har opplevd dette? Hva tenker dere på i løpet av dagen? Skulle gjerne hatt bare en dag med en «normal» hjerne…. Er det flere som har andre ting som kommer opp i tankene hele tiden som dere ikke klarer å slutte å tenke på? Anonymkode: a23c1...404 Jobber du? Er det mye som skjer i ditt liv, eller er det relativt repetitivt og lite som skjer? Anonymkode: 4b32a...036
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker på jobb, serier jeg ser på, familien min, ting jeg gleder meg til, ting jeg må huske på, gjøremål - som å tenke på at jeg burde ryddet i klesskapet, lage middagsplan og handleliste etc. Tenker på at jeg burde lagd ny spilleliste på Spotify og lest ferdig en bok. Tenker på at det er fint med høstfarger ute, at Maria Mena fortsatt har en kjip sangstemme og om jeg skal lage meg en til kopp kaffe Anonymkode: 5e7dc...77c Det var veldig interessant å høre. Skulle ønske jeg kunne ha det sånn. Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #13 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jobber du? Er det mye som skjer i ditt liv, eller er det relativt repetitivt og lite som skjer? Anonymkode: 4b32a...036 Jeg jobber. Har venner og familie. Hverdagen blir veldig lik nå når jeg sliter me dette. Føler også at jeg kjeder meg lett. Klarer ikke finne roen.. er så redd for å legge på meg. Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #14 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber. Har venner og familie. Hverdagen blir veldig lik nå når jeg sliter me dette. Føler også at jeg kjeder meg lett. Klarer ikke finne roen.. er så redd for å legge på meg. Anonymkode: a23c1...404 Du bør virkelig snakke med noen profesjonelle, så du kan slippe det tankekjøret. Anonymkode: 4b32a...036
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Siden tankene dreier seg om mat, trening, kropp og vekt vil jeg tipse deg om denne nettsiden: https://nettros.no/ Her kan du finne masse informasjon om nettopp dette og snakke med mennesker som vet hva det går i. Anonymkode: cf786...77d .. mer av det man er opphengt i? Er det sunt? Anonymkode: eb500...122
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sliter med at jeg tenker på mat, trening, kropp og vekt 24 timer i døgnet. Jeg er redd for å legge på meg. Jeg ønsker ikke å tenke på det mer i det hele tatt. Hvorfor er det slik at man må tenke på noe man ikke ønsker? Har hatt det slik i flere år nå. Hvordan er det for dere som ikke har opplevd dette? Hva tenker dere på i løpet av dagen? Skulle gjerne hatt bare en dag med en «normal» hjerne…. Er det flere som har andre ting som kommer opp i tankene hele tiden som dere ikke klarer å slutte å tenke på? Anonymkode: a23c1...404 Oppheng i ting kan særlig skje ved autiskespekter, adhd... kun som en kommentar. Håper du kan finne noen interesser som også gir deg fokus andre steder 😊 Anonymkode: eb500...122
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #17 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .. mer av det man er opphengt i? Er det sunt? Anonymkode: eb500...122 Er det leseforståelsen det skorter på eller sjekket du ikke lenken i det hele tatt? Er det sunt å få rådgivning om og behandling for spiseforstyrrelse? Er det faktisk det du spør om? Anonymkode: cf786...77d 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #18 Skrevet 29. september 2024 Jeg har lest mye på nettros og flere andre sider. Prøvd å finne likesinnede. Jeg klarer ikke å finne et svar på veien ut? hvordan vet dere her i forumet hvordan dere skal spise, hvor mye aktivitet dere burde være i? kan man ligge en hel ettermiddag på sofaen på en søndag etter å ha gått tur? Anonymkode: a23c1...404
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #19 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lest mye på nettros og flere andre sider. Prøvd å finne likesinnede. Jeg klarer ikke å finne et svar på veien ut? hvordan vet dere her i forumet hvordan dere skal spise, hvor mye aktivitet dere burde være i? kan man ligge en hel ettermiddag på sofaen på en søndag etter å ha gått tur? Anonymkode: a23c1...404 https://nettros.no/individuelle-samtaler/ Anonymkode: cf786...77d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #20 Skrevet 29. september 2024 Veldig mange blir friske fra slike tanker ved å få seg en trener og en diettplan. Da vet du hva du skal ligge på daglig, og slipper tenke på det. Du stresser fordi du mangler kunnskap om trening, og makro-tracking. Hadde du kunnet dette, hadde det ikke vært noe stress. Anonymkode: a8194...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå