Gå til innhold

Plutselig elendig battertid på Garminklokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

I april kjøpte jeg en Garmin Fenix 7s pro sapphire solar. Den har fungert utmerket med en batteritid på roughly 11 dager (pluss minus bruk av gps, sollading osv), og jeg er veldig fornøyd. 

Men nå, for halvannen uke siden ble batteritiden BRÅTT halvert. Nå holder den i maks fem dager! Jeg trooor det er en sammenheng her med en oppdatering, men jeg er ikke sikker? 

Kjøpt på XXL, tenker å melde det inn, men ønsker å høre fra andre om fler har samme erfaring. 

Klokken er jo ikke 6 mnd en gang, så dette er skuffende…

Skrevet

Har du byttet "clock face" til en som viser sekunder? Det har en tendens til å ta en del ekstra batteritid. Hvis ikke kommer det sikkert snart en oppdatering til som korrigerer problemet. 

Anonymkode: da682...624

• Liker 1
Skrevet

Hadde samme problem med min Garmin. Tok kontakt med Garmins kundeservice direkte. De ba meg sende den inn. I mitt tilfelle kunne de ikke fikse problemet, så de sendte meg ny. Det gikk på garantien. Det er 5 års garanti, og jeg har fått ny klokke to ganger pga. ulike feil.

Anonymkode: 2d3f6...e4c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du byttet "clock face" til en som viser sekunder? Det har en tendens til å ta en del ekstra batteritid. Hvis ikke kommer det sikkert snart en oppdatering til som korrigerer problemet. 

Anonymkode: da682...624

Nei, det eneste som har skjedd er at etter oppdateringen forsvant skritt, body battery, batteristatus og dato fra displayet, jeg må trykke på klokken for å få det tilbake. Når klokken ikke er i bruk vises bare selve tidspunktet. Vanlig digital klokke, ikke analog. 

Typ en skjermsparer. Syns jobdet er rart at batteriet ble så redusert av å ha skjermsparer men… 

takk for svar :)  Tar kontakt med Garmin før en eventuelt ny oppdatering, det lønner seg jo å melde inn så fort som mulig med problemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde samme problem med min Garmin. Tok kontakt med Garmins kundeservice direkte. De ba meg sende den inn. I mitt tilfelle kunne de ikke fikse problemet, så de sendte meg ny. Det gikk på garantien. Det er 5 års garanti, og jeg har fått ny klokke to ganger pga. ulike feil.

Okei, takk for svar. Du tar kontakt direkte med Garmin selv om du har kjøpt den via en annen leverandør? 

Jeg kjøpte min på XXL, men håper jeg kan ta kontakt med Garmin direkte istedenfor. 

Skrevet
Sugar&Spice skrev (2 minutter siden):

Okei, takk for svar. Du tar kontakt direkte med Garmin selv om du har kjøpt den via en annen leverandør? 

Jeg kjøpte min på XXL, men håper jeg kan ta kontakt med Garmin direkte istedenfor. 

Ja, jeg kjøpte min på en nettbutikk, ikke hos Garmin direkte. Fikk likevel god hjelp fra Garmin da jeg kontaktet dem. Sendte de bare en e-post. De kom først med forslag til feilretting. Da disse tingene ikke hjalp, ba de meg om å sende den inn, så de kunne se på den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg kjøpte min på en nettbutikk, ikke hos Garmin direkte. Fikk likevel god hjelp fra Garmin da jeg kontaktet dem. Sendte de bare en e-post. De kom først med forslag til feilretting. Da disse tingene ikke hjalp, ba de meg om å sende den inn, så de kunne se på den. 

Takk! Da prøver jeg dette :) 

Skrevet

Opplevde det smme etter en oppdatering i fjor. Tok fabrikk-resett og den fungerte normalt igjen. 

Anonymkode: ff3d0...337

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...