AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Noen som har erfaring med å være besøkshjem/avlastningshjem for barn som de vil dele? Anonymkode: baf79...e66
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Har både vært besøkshjem selv, og har jobb der jeg bl.a fant besøkshjem for barn og fulgte opp disse. Pros: Fine unger, opplevelse av å bidra med noe viktig. Cons: Man kan lett kjenne seg maktesløs om barna åpenbart har det marginalt hjemme, enkelte barn har ganske krevende uttrykk, blir glad i barn man plutselig kan miste kontakten med. Ja, og den økonomiske kompensasjonen er stort sett elendig. Men vi trivdes i rollen de fire årene vi var besøkshjem, og har fremdeles kontakt med barna innimellom - tolv år senere. Anonymkode: 1f4f4...dda
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Takk for svar. Jeg har også hørt noe lignende, flere ulemper enn fordeler. Derfor nøler jeg med å ta første steg. Anonymkode: baf79...e66
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Ja, altså, det er noe man må ha en grad av idealisme for å gjøre. Men da kan det være fint. Vi bidro svært konkret til at to små barn kunne fortsette å bo hos en forelder, som jeg absolutt tenker var det beste for dem. Det har jo en betydelig egenverdi. Anonymkode: 1f4f4...dda 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 20.21): Takk for svar. Jeg har også hørt noe lignende, flere ulemper enn fordeler. Derfor nøler jeg med å ta første steg. Anonymkode: baf79...e66 Har du kommet igang enda? Anonymkode: 09534...a61
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Har vært, det fungerte fint. Vi kjente foreldrene fra før, da. Barna bodde hos far, som jeg kjenner godt nok til å kunne gi direkte beskjed når han må skjerpe seg. Det var praktisk fremfor å ta veiledningen via barnevernet. Oppfølging av oss fra barneverntjenesten var omtrent fraværende og lønna minimal. Anonymkode: 1f4f4...dda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå